
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs φαίνεται να αποτελούν τους μεγάλους κερδισμένους τόσο των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου όσο και της αναστάτωσης που έχουν επιφέρει οι αμερικανικές κυρώσεις σε έναν από τους κρισιμότερους τερματικούς πετρελαίου της Κίνας.
Ενδεικτικά, οι spot ναύλοι των VLCCs στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα (TD3C) ανήλθαν στο W98 της κλίμακας Worldscale τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου, σημειώνοντας υψηλό δύο εβδομάδων. Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου, οι ναύλοι στην εν λόγω διαδρομή υποχώρησαν στο W95, που ισοδυναμεί με περίπου $6,2 εκατ., σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.
Το ράλι των ναύλων φαίνεται να «πυροδότησε» η Κίνα με την απόφαση επιβολής πρόσθετων λιμενικών τελών στα πλοία που συνδέονται με τις ΗΠΑ, ως «απάντηση» στα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία που ανακοινώθηκαν νωρίτερα εντός του έτους. Βάσει εκτιμήσεων, τα λιμενικά τέλη της Κίνας προσθέτουν περισσότερα από $7/βαρέλι πετρελαίου σε έξοδα μεταφοράς μέσω ενός VLCC που συνδέεται με τις ΗΠΑ. Αυτό ισοδυναμεί με χρέωση περίπου $15 εκατ.
Τέλος, καθοριστικό ρόλο στην άνοδο των ναύλων διαδραμάτισαν οι αμερικανικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν πρόσφατα στον κινεζικό τερματικό πετρελαίου Rizhao. Οι εν λόγω κυρώσεις ανάγκασαν αρκετά πλοία να εκτρέψουν την πορεία τους στον τερματικό Zhoushan, με αποτέλεσμα τη συμφόρηση δεξαμενόπλοιων σε έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους πετρελαίου της Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ