
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ.
Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει ειδικά λιμενικά τέλη στα πλοία που συνδέονται με τις ΗΠΑ από τις 14 Οκτωβρίου 2025, ως απάντηση στα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ που στοχεύουν τα κινεζικά πλοία και τα οποία τέθηκαν σε ισχύ την ίδια ημέρα.
Τα τέλη εφαρμόζονται σε πλοία που ανήκουν ή τελούν υπό τη διαχείριση νομικών προσώπων των ΗΠΑ, πλοία στα οποία αμερικανικά συμφέροντα κατέχουν ≥25% του μετοχικού κεφαλαίου, καθώς και πλοία που φέρουν αμερικανική σημαία ή έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ.
Ένα κρίσιμο σημείο είναι η ερμηνεία του ορίου ιδιοκτησίας 25% από νομικά πρόσωπα των ΗΠΑ. Μια «στενή» ερμηνεία περιορίζει τον αριθμό των πλοίων που επηρεάζονται, ενώ μια ευρύτερη θα μπορούσε να περιλαμβάνει μεγάλους διεθνείς ναυτιλιακούς ομίλους που πραγματοποιούν τακτικά δρομολόγια σε κινεζικά λιμάνια. Ακόμα και με σχετικά λίγα πλοία που φέρουν αμερικανική σημαία ή έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ, τα τέλη θα μπορούσαν να επηρεάσουν άμεσα τους spot ναύλους.
Στα πρώτα στάδια εφαρμογής τους, τα νέα κινεζικά μέτρα αναμένεται να διαταράξουν τον εμπορικό προγραμματισμό παρά να αλλάξουν μόνιμα τις εμπορικές ροές. Πολλοί ναυλωτές θα επιχειρήσουν να διατηρήσουν τα προγράμματα μεταφοράς φορτίων τους, ενώ ταυτόχρονα θα ανακατευθύνουν τα πλοία που επηρεάζονται άμεσα από τα νέα μέτρα. Άλλοι ενδέχεται να στραφούν προς ναυλώσεις ταξιδιού, μειώνοντας την έκθεσή τους σε λειτουργικές υποχρεώσεις και αποφεύγοντας πρόσθετα τέλη που συνδέονται με την ιδιοκτησία ή τον έλεγχο των πλοίων.
Αυτή η ταχεία αναδιάταξη της χωρητικότητας θα δημιουργήσει πιθανώς προσωρινές ανεπάρκειες και θα αυξήσει τους ναύλους, καθώς ορισμένα πλοία θα πρέπει να απορροφήσουν τις νέες χρεώσεις, ιδίως σε περιπτώσεις όπου έχουν ήδη συναφθεί συμβάσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ