
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ.
Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει ειδικά λιμενικά τέλη στα πλοία που συνδέονται με τις ΗΠΑ από τις 14 Οκτωβρίου 2025, ως απάντηση στα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ που στοχεύουν τα κινεζικά πλοία και τα οποία τέθηκαν σε ισχύ την ίδια ημέρα.
Τα τέλη εφαρμόζονται σε πλοία που ανήκουν ή τελούν υπό τη διαχείριση νομικών προσώπων των ΗΠΑ, πλοία στα οποία αμερικανικά συμφέροντα κατέχουν ≥25% του μετοχικού κεφαλαίου, καθώς και πλοία που φέρουν αμερικανική σημαία ή έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ.
Ένα κρίσιμο σημείο είναι η ερμηνεία του ορίου ιδιοκτησίας 25% από νομικά πρόσωπα των ΗΠΑ. Μια «στενή» ερμηνεία περιορίζει τον αριθμό των πλοίων που επηρεάζονται, ενώ μια ευρύτερη θα μπορούσε να περιλαμβάνει μεγάλους διεθνείς ναυτιλιακούς ομίλους που πραγματοποιούν τακτικά δρομολόγια σε κινεζικά λιμάνια. Ακόμα και με σχετικά λίγα πλοία που φέρουν αμερικανική σημαία ή έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ, τα τέλη θα μπορούσαν να επηρεάσουν άμεσα τους spot ναύλους.
Στα πρώτα στάδια εφαρμογής τους, τα νέα κινεζικά μέτρα αναμένεται να διαταράξουν τον εμπορικό προγραμματισμό παρά να αλλάξουν μόνιμα τις εμπορικές ροές. Πολλοί ναυλωτές θα επιχειρήσουν να διατηρήσουν τα προγράμματα μεταφοράς φορτίων τους, ενώ ταυτόχρονα θα ανακατευθύνουν τα πλοία που επηρεάζονται άμεσα από τα νέα μέτρα. Άλλοι ενδέχεται να στραφούν προς ναυλώσεις ταξιδιού, μειώνοντας την έκθεσή τους σε λειτουργικές υποχρεώσεις και αποφεύγοντας πρόσθετα τέλη που συνδέονται με την ιδιοκτησία ή τον έλεγχο των πλοίων.
Αυτή η ταχεία αναδιάταξη της χωρητικότητας θα δημιουργήσει πιθανώς προσωρινές ανεπάρκειες και θα αυξήσει τους ναύλους, καθώς ορισμένα πλοία θα πρέπει να απορροφήσουν τις νέες χρεώσεις, ιδίως σε περιπτώσεις όπου έχουν ήδη συναφθεί συμβάσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ