
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την υποστήριξη της μετάβασης του κλάδου σε καθαρές εκπομπές μηδενικού ισοζυγίου και τη διατήρηση της ανθεκτικότητας του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση της Airlines for Europe. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι προειδοποίησαν ότι, χωρίς αποφασιστική δράση πριν από το τέλος του έτους, το αυξανόμενο κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ευρώπη θα συνεχίσει να επηρεάζει την αεροπορική συνδεσιμότητα.
«Η ΕΕ και οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να συνειδητοποιήσουν τη σημερινή γεωπολιτική πραγματικότητα και τις επιπτώσεις της στην ανθεκτικότητα των αεροπορικών μεταφορών. Δεν μπορούμε πλέον να συνεχίσουμε με την αδράνεια στον τομέα των αερομεταφορών και τον κατακερματισμό της αγοράς», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Διαχείριση του εναέριου χώρου
Αυτό το καλοκαίρι, οι επιβάτες αντιμετώπισαν καθυστερήσεις συνολικής διάρκειας άνω των 12 εκατομμυρίων λεπτών ή 23 ετών, λόγω ανεπαρκούς χωρητικότητας στους εθνικούς εναέριους χώρους.
Ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος κλείνει επίσης όλο και πιο συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας λόγω απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σε ένα μόνο κράτος-μέλος, με αποτέλεσμα να διακόπτονται οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις πτήσεων, αλλά και να υποχρεώνονται τα αεροσκάφη που πετούν πάνω από τον εναέριο χώρο να κάνουν παράκαμψη. «Οι ηγέτες της ΕΕ πρέπει να ξαναγράψουν το σενάριο: να απαιτήσουν υποχρεωτική διαιτησία πριν καν κηρυχθεί απεργία, να ορίσουν προθεσμία 21 ημερών για την προειδοποίηση οποιασδήποτε συνδικαλιστικής δράσης, να προστατεύσουν τις πτήσεις που διέρχονται από τον εναέριο χώρο, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι τοπικές αναχωρήσεις και αφίξεις δεν θα επηρεαστούν».
Η ανακοίνωση καταλήγει επισημαίνοντας ότι, για όλους αυτούς τους λόγους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να ξεκινήσει έναν στρατηγικό διάλογο για τις αερομεταφορές στην ΕΕ, όπως έγινε και για άλλους βασικούς βιομηχανικούς τομείς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ