
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την υποστήριξη της μετάβασης του κλάδου σε καθαρές εκπομπές μηδενικού ισοζυγίου και τη διατήρηση της ανθεκτικότητας του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση της Airlines for Europe. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι προειδοποίησαν ότι, χωρίς αποφασιστική δράση πριν από το τέλος του έτους, το αυξανόμενο κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ευρώπη θα συνεχίσει να επηρεάζει την αεροπορική συνδεσιμότητα.
«Η ΕΕ και οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να συνειδητοποιήσουν τη σημερινή γεωπολιτική πραγματικότητα και τις επιπτώσεις της στην ανθεκτικότητα των αεροπορικών μεταφορών. Δεν μπορούμε πλέον να συνεχίσουμε με την αδράνεια στον τομέα των αερομεταφορών και τον κατακερματισμό της αγοράς», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Διαχείριση του εναέριου χώρου
Αυτό το καλοκαίρι, οι επιβάτες αντιμετώπισαν καθυστερήσεις συνολικής διάρκειας άνω των 12 εκατομμυρίων λεπτών ή 23 ετών, λόγω ανεπαρκούς χωρητικότητας στους εθνικούς εναέριους χώρους.
Ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος κλείνει επίσης όλο και πιο συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας λόγω απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σε ένα μόνο κράτος-μέλος, με αποτέλεσμα να διακόπτονται οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις πτήσεων, αλλά και να υποχρεώνονται τα αεροσκάφη που πετούν πάνω από τον εναέριο χώρο να κάνουν παράκαμψη. «Οι ηγέτες της ΕΕ πρέπει να ξαναγράψουν το σενάριο: να απαιτήσουν υποχρεωτική διαιτησία πριν καν κηρυχθεί απεργία, να ορίσουν προθεσμία 21 ημερών για την προειδοποίηση οποιασδήποτε συνδικαλιστικής δράσης, να προστατεύσουν τις πτήσεις που διέρχονται από τον εναέριο χώρο, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι τοπικές αναχωρήσεις και αφίξεις δεν θα επηρεαστούν».
Η ανακοίνωση καταλήγει επισημαίνοντας ότι, για όλους αυτούς τους λόγους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να ξεκινήσει έναν στρατηγικό διάλογο για τις αερομεταφορές στην ΕΕ, όπως έγινε και για άλλους βασικούς βιομηχανικούς τομείς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ