
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, την υποστήριξη της μετάβασης του κλάδου σε καθαρές εκπομπές μηδενικού ισοζυγίου και τη διατήρηση της ανθεκτικότητας του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση της Airlines for Europe. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι προειδοποίησαν ότι, χωρίς αποφασιστική δράση πριν από το τέλος του έτους, το αυξανόμενο κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ευρώπη θα συνεχίσει να επηρεάζει την αεροπορική συνδεσιμότητα.
«Η ΕΕ και οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να συνειδητοποιήσουν τη σημερινή γεωπολιτική πραγματικότητα και τις επιπτώσεις της στην ανθεκτικότητα των αεροπορικών μεταφορών. Δεν μπορούμε πλέον να συνεχίσουμε με την αδράνεια στον τομέα των αερομεταφορών και τον κατακερματισμό της αγοράς», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Διαχείριση του εναέριου χώρου
Αυτό το καλοκαίρι, οι επιβάτες αντιμετώπισαν καθυστερήσεις συνολικής διάρκειας άνω των 12 εκατομμυρίων λεπτών ή 23 ετών, λόγω ανεπαρκούς χωρητικότητας στους εθνικούς εναέριους χώρους.
Ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος κλείνει επίσης όλο και πιο συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας λόγω απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σε ένα μόνο κράτος-μέλος, με αποτέλεσμα να διακόπτονται οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις πτήσεων, αλλά και να υποχρεώνονται τα αεροσκάφη που πετούν πάνω από τον εναέριο χώρο να κάνουν παράκαμψη. «Οι ηγέτες της ΕΕ πρέπει να ξαναγράψουν το σενάριο: να απαιτήσουν υποχρεωτική διαιτησία πριν καν κηρυχθεί απεργία, να ορίσουν προθεσμία 21 ημερών για την προειδοποίηση οποιασδήποτε συνδικαλιστικής δράσης, να προστατεύσουν τις πτήσεις που διέρχονται από τον εναέριο χώρο, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι τοπικές αναχωρήσεις και αφίξεις δεν θα επηρεαστούν».
Η ανακοίνωση καταλήγει επισημαίνοντας ότι, για όλους αυτούς τους λόγους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να ξεκινήσει έναν στρατηγικό διάλογο για τις αερομεταφορές στην ΕΕ, όπως έγινε και για άλλους βασικούς βιομηχανικούς τομείς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Νέος πρόεδρος του Eurogroup εξελέγη σήμερα ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης. Η διάρκεια της θητείας του είναι δυόμισι χρόνια. Αναλαμβάνει καθήκοντα από αύριο.…

Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ