
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου. Η ταχεία επέκταση της διυλιστικής της ικανότητας ενισχύει την επιρροή της στις διεθνείς αγορές και την καθιστά «βαρόμετρο» στις αγορές των tankers.
Τα τελευταία εννέα χρόνια, οι εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου της Ινδίας ήταν σε γενικές γραμμές σταθερές και ανέρχονταν κατά μέσο όρο στα 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Ενώ η ινδική ικανότητα διύλισης αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η πρόσθετη παραγωγή χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης.
Ωστόσο, το 2025 μαρτυρά μια διαφορετική εικόνα. Φέτος, οι ινδικές εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό από το 2021 και εκτιμάται ότι θα επιταχυνθούν περαιτέρω, καθώς η ικανότητα διύλισης της χώρας επεκτείνεται με φρενήρη ρυθμό. Ειδικότερα, το 2026 αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία έργα διύλισης παραγωγικής ικανότητας 680.000 βαρελιών ημερησίως, τα οποία αναμένεται να τονώσουν τις εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου της Ινδίας, τουλάχιστον, βραχυπρόθεσμα.
Ωστόσο, η άνοδος των εν λόγω εξαγωγών ενδέχεται να υπονομευθεί από την ταυτόχρονη αύξηση της εγχώριας ζήτησης. Η ζήτηση πετρελαίου της Ινδίας πρόκειται να αυξηθεί με τον ταχύτερο ρυθμό παγκοσμίως, γεγονός που θα μπορούσε να ασκήσει καθοδικές πιέσεις στις εξαγωγές της χώρας. Όπως υπογραμμίζει η Gibson, πολλά θα εξαρτηθούν από τον χρόνο που θα χρειαστούν τα νέα διυλιστήρια προκειμένου να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, σε σχέση με τον ρυθμό αύξησης της εγχώριας ζήτησης πετρελαίου.
Σε κάθε περίπτωση, τα product tankers θα «απολαύσουν» μια βραχύβια άνοδο των αποστολών προϊόντων πετρελαίου της Ινδίας, προτού η άνοδος της εγχώριας ζήτησης ανατρέψει αυτή την τάση. Από την άλλη, τα crude tankers φαίνεται να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στην Ινδία. Η παραγωγή αργού της Ινδίας αναμένεται να σημειώσει οριακή πτώση φέτος, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών των ινδικών διυλιστηρίων.
Πηγή: Gibson
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ