
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου. Η ταχεία επέκταση της διυλιστικής της ικανότητας ενισχύει την επιρροή της στις διεθνείς αγορές και την καθιστά «βαρόμετρο» στις αγορές των tankers.
Τα τελευταία εννέα χρόνια, οι εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου της Ινδίας ήταν σε γενικές γραμμές σταθερές και ανέρχονταν κατά μέσο όρο στα 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Ενώ η ινδική ικανότητα διύλισης αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η πρόσθετη παραγωγή χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης.
Ωστόσο, το 2025 μαρτυρά μια διαφορετική εικόνα. Φέτος, οι ινδικές εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό από το 2021 και εκτιμάται ότι θα επιταχυνθούν περαιτέρω, καθώς η ικανότητα διύλισης της χώρας επεκτείνεται με φρενήρη ρυθμό. Ειδικότερα, το 2026 αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία έργα διύλισης παραγωγικής ικανότητας 680.000 βαρελιών ημερησίως, τα οποία αναμένεται να τονώσουν τις εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου της Ινδίας, τουλάχιστον, βραχυπρόθεσμα.
Ωστόσο, η άνοδος των εν λόγω εξαγωγών ενδέχεται να υπονομευθεί από την ταυτόχρονη αύξηση της εγχώριας ζήτησης. Η ζήτηση πετρελαίου της Ινδίας πρόκειται να αυξηθεί με τον ταχύτερο ρυθμό παγκοσμίως, γεγονός που θα μπορούσε να ασκήσει καθοδικές πιέσεις στις εξαγωγές της χώρας. Όπως υπογραμμίζει η Gibson, πολλά θα εξαρτηθούν από τον χρόνο που θα χρειαστούν τα νέα διυλιστήρια προκειμένου να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, σε σχέση με τον ρυθμό αύξησης της εγχώριας ζήτησης πετρελαίου.
Σε κάθε περίπτωση, τα product tankers θα «απολαύσουν» μια βραχύβια άνοδο των αποστολών προϊόντων πετρελαίου της Ινδίας, προτού η άνοδος της εγχώριας ζήτησης ανατρέψει αυτή την τάση. Από την άλλη, τα crude tankers φαίνεται να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στην Ινδία. Η παραγωγή αργού της Ινδίας αναμένεται να σημειώσει οριακή πτώση φέτος, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση των εισαγωγών για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών των ινδικών διυλιστηρίων.
Πηγή: Gibson
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Καθώς η σύγκρουση ΗΠΑ-Κίνας στο ναυτιλιακό στερέωμα κλιμακώνεται ραγδαία, με τις δύο υπερδυνάμεις να επιβάλλουν αμοιβαία λιμενικά τέλη, το Πεκίνο εξαπολύει πυρά ακόμα και…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ