
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR) προχωρά σε τροποποιήσεις στα μέτρα που αφορούν ορισμένα πλοία ξένης κατασκευής.
Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, το USTR θα πραγματοποιήσει τροποποιήσεις σε τέλη και ποινές που εφαρμόζονται στα vehicle carriers, στα LNG carriers και στα LPG carriers ξένης κατασκευής που προσεγγίζουν αμερικανικούς λιμένες. Ειδικότερα, αρχής γενομένης από τις 14 Οκτωβρίου, τα τέλη για τα ξένης κατασκευής vehicle carriers θα ανέρχονται στα $46 ανά καθαρό τόνο χωρητικότητας, έναντι τέλους $150 ανά καθαρό τόνο χωρητικότητας που προτάθηκε αρχικά τον περασμένο Απρίλιο.
Παράλληλα, το USTR προέβη στην κατάργηση, αναδρομικά από τις 17 Απριλίου, μιας διάταξης που προβλέπει την αναστολή των αδειών εξαγωγής LNG εάν δεν πληρούνται ορισμένοι περιορισμοί στη χρήση πλοίων ξένης κατασκευής. Επιπλέον, πρόσθεσε μια εξαίρεση από τα τέλη για ορισμένα LPG carriers, τα οποία δεσμεύονται με μακροπρόθεσμες συμβάσεις χρονοναύλωσης.
Όπως υπογραμμίζει το Reuters, οι εν λόγω κινήσεις συνιστούν ένα ακόμα «βήμα προς τα πίσω» από τις αρχικές προτάσεις του USTR για τα λιμενικά τέλη. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε μεγάλο βαθμό, οι προτάσεις του USTR έχουν αποδυναμωθεί, εν μέσω πιέσεων και ανησυχιών ότι τα λιμενικά τέλη θα υπονομεύσουν την αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Δεν έχει τέλος η ένταση που έχει ξεσπάσει μεταξύ Λονδίνου και Μόσχας το τελευταίο καιρό. Σύμφωνα με το Βρετανικό Υπουργείο ‘Αμυνας, μετά το ρωσικό…

Ηγέτες χωρών της Ευρώπης και της Αφρικής συναντώνται σήμερα και αύριο Τρίτη στην Ανγκόλα προκειμένου να βαθύνουν περαιτέρω τις εμπορικές σχέσεις τους, να συζητήσουν…

O Oίκος Ναύτου γνωστοποίησε ότι η χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε ορισμένες κατηγορίες ανέργων ναυτικών για τις γιορτές των Χριστουγέννων 2025 θα γίνει σύμφωνα…

Η ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας υποδομών υδρογόνου και ηλεκτροπαραγωγής από κυψέλες καυσίμου αποτελεί το τεχνολογικό θεμέλιο ενός νέου, φιλόδοξου έργου που ανακοινώθηκε από τη Hyundai…

Οι εξαγωγές αργού από τους ρωσικούς τερματικούς της Μαύρης Θάλασσας εμφανίζουν αξιοσημείωτη επιχειρησιακή ανθεκτικότητα, παρά τα ουκρανικά πλήγματα με drones και πυραύλους στο Sheskharis.…

Η ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων ηλεκτροπρόωσης και κατανεμημένων DC ηλεκτρικών δικτύων αποτελεί τον πυρήνα της νέας συνεργασίας ανάμεσα στην Caledonian Maritime Assets Ltd (CMAL) και…

Αναντίρρητα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν τους κορυφαίους δρώντες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Σε μια περίοδο έντονων γεωπολιτικών ζυμώσεων και ραγδαίων εμπορικών ανακατατάξεων, η στρατηγική…

Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ