
Η κυβέρνηση της Κίνας κατηγόρησε στις 12 Οκτωβρίου αυτή των ΗΠΑ, πως εφαρμόζει «δυο μέτρα και δυο σταθμά», μετά την απειλή που διατύπωσε ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πως θα επιβληθούν εντός εβδομάδων επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί 100% στα κινεζικά εμπορεύματα που εισάγει η χώρα του, επιπλέον αυτών που εφαρμόζονται ήδη.
Ο ρεπουμπλικάνος ανέφερε πως αντιδρά στην «εξαιρετικά επιθετική στάση ως προς το εμπόριο» που υιοθέτησε η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, αποφασίζοντας περαιτέρω περιορισμούς στην εξαγωγή τεχνολογιών οι οποίες συνδέονται με την εξόρυξη και την παραγωγή σπανίων γαιών — μεταλλευμάτων νευραλγικής σημασίας.
Οι νέοι δασμοί θα εφαρμοστούν από 1ης Νοεμβρίου ή «νωρίτερα», πρόσθεσε ο κ. Τραμπ.
«Η εν λόγω αμερικανική ανακοίνωση είναι τυπικό παράδειγμα αυτού που ονομάζεται ‘δυο μέτρα και δυο σταθμά’», αντέτεινε εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε στον ιστότοπό του.
Ο ασιατικός γίγαντας είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σπανίων γαιών στον κόσμο. Πρόκειται για πρώτες ύλες απόλυτα απαραίτητες σε πολλές βιομηχανίες. Η Ουάσιγκτον κατηγορούσε ήδη το Πεκίνο πως καταχράται τη δεσπόζουσα θέση που έχει στον τομέα. Οι νέοι έλεγχοι αναγγέλθηκαν από το Πεκίνο την Πέμπτη.
Η Ουάσιγκτον δοκίμασε «αληθινή έκπληξη» όταν ενημερώθηκε για αυτούς, σύμφωνα με τον αμερικανό πρόεδρο Τραμπ, που πρόσθεσε πως δεν βλέπει πλέον «κανέναν λόγο» να κάνει τη συνάντηση που σχεδίαζε με τον κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ, στη σύνοδο της APEC (Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού) στη Νότια Κορέα, που θα γίνει την 31η Οκτωβρίου και την 1η Νοεμβρίου. Τη συνάντηση αυτή είχε αναγγείλει ο ίδιος τον Σεπτέμβριο.
Στη χθεσινή του ανακοίνωση, το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου έκρινε ότι «οι ενέργειες» της Ουάσιγκτον «βλάπτουν σοβαρά τα συμφέροντα της Κίνας και υπονομεύουν (…) την ατμόσφαιρα στις συνομιλίες για την οικονομία και το εμπόριο ανάμεσα στα δυο μέρη». Και πρόσθεσε: «το να γίνονται κάθε τόσο απειλές για υψηλούς τελωνειακούς δασμούς δεν είναι σωστή προσέγγιση για τη συνεργασία με την Κίνα».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ