
Η κυβέρνηση της Κίνας κατηγόρησε στις 12 Οκτωβρίου αυτή των ΗΠΑ, πως εφαρμόζει «δυο μέτρα και δυο σταθμά», μετά την απειλή που διατύπωσε ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ πως θα επιβληθούν εντός εβδομάδων επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί 100% στα κινεζικά εμπορεύματα που εισάγει η χώρα του, επιπλέον αυτών που εφαρμόζονται ήδη.
Ο ρεπουμπλικάνος ανέφερε πως αντιδρά στην «εξαιρετικά επιθετική στάση ως προς το εμπόριο» που υιοθέτησε η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, αποφασίζοντας περαιτέρω περιορισμούς στην εξαγωγή τεχνολογιών οι οποίες συνδέονται με την εξόρυξη και την παραγωγή σπανίων γαιών — μεταλλευμάτων νευραλγικής σημασίας.
Οι νέοι δασμοί θα εφαρμοστούν από 1ης Νοεμβρίου ή «νωρίτερα», πρόσθεσε ο κ. Τραμπ.
«Η εν λόγω αμερικανική ανακοίνωση είναι τυπικό παράδειγμα αυτού που ονομάζεται ‘δυο μέτρα και δυο σταθμά’», αντέτεινε εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε στον ιστότοπό του.
Ο ασιατικός γίγαντας είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σπανίων γαιών στον κόσμο. Πρόκειται για πρώτες ύλες απόλυτα απαραίτητες σε πολλές βιομηχανίες. Η Ουάσιγκτον κατηγορούσε ήδη το Πεκίνο πως καταχράται τη δεσπόζουσα θέση που έχει στον τομέα. Οι νέοι έλεγχοι αναγγέλθηκαν από το Πεκίνο την Πέμπτη.
Η Ουάσιγκτον δοκίμασε «αληθινή έκπληξη» όταν ενημερώθηκε για αυτούς, σύμφωνα με τον αμερικανό πρόεδρο Τραμπ, που πρόσθεσε πως δεν βλέπει πλέον «κανέναν λόγο» να κάνει τη συνάντηση που σχεδίαζε με τον κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ, στη σύνοδο της APEC (Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού) στη Νότια Κορέα, που θα γίνει την 31η Οκτωβρίου και την 1η Νοεμβρίου. Τη συνάντηση αυτή είχε αναγγείλει ο ίδιος τον Σεπτέμβριο.
Στη χθεσινή του ανακοίνωση, το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου έκρινε ότι «οι ενέργειες» της Ουάσιγκτον «βλάπτουν σοβαρά τα συμφέροντα της Κίνας και υπονομεύουν (…) την ατμόσφαιρα στις συνομιλίες για την οικονομία και το εμπόριο ανάμεσα στα δυο μέρη». Και πρόσθεσε: «το να γίνονται κάθε τόσο απειλές για υψηλούς τελωνειακούς δασμούς δεν είναι σωστή προσέγγιση για τη συνεργασία με την Κίνα».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ