
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο το ενδιαφέρον προς την επερχόμενη συνεδρίαση της MEPC. Η υιοθέτηση ή μη του IMO Net-Zero Framework ενδέχεται να προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Όπως έχουν επισημάνει πλήθος πλοιοκτητών τις τελευταίες εβδομάδες, το εν λόγω πλαίσιο (σε περίπτωση που «περάσει») αναμένεται να πλήξει ανεπανόρθωτα τις μικρές εταιρείες, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του κλάδου.
Βέβαια, σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, όταν το κόστος των εισαγωγών-εξαγωγών αυξάνεται με φόρους, penalties ή ακριβά καύσιμα, τότε οι μεταφορές μειώνονται, τα ναύλα καταρρέουν και «όποιος αντέξει», δήλωσε χαρακτηριστικά στα Ναυτικά Χρονικά.
Επιπλέον, πέραν των μικρών εταιρειών, το νέο μέτρο, σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, πολύπειρο σε τεχνικά θέματα της ναυτιλίας, οι εταιρείες με μεγάλη έκθεση σε πλοία κατανάλωσης LNG αναμένεται να παρουσιάσουν επίσης σημαντικές ζημίες. Σημειώνεται ότι το LNG είναι ακριβότερο από το συμβατικό καύσιμο. Οι θερμοί υποστηρικτές του, όμως, υπολόγιζαν ότι οι περιβαλλοντικοί φόροι θα το καθιστούσαν πιο ανταγωνιστικό, με αποτέλεσμα να προχωρούν σε υψηλού κόστους παραγγελίες, νεότευκτων διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG.
Ωστόσο, με τα νέα δεδομένα και το NZF, το LNG επιβαρύνεται πλέον με φόρους σχεδόν ίσους με εκείνους του συμβατικού καυσίμου, «ακυρώνοντας» στην πράξη το υποτιθέμενο οικονομικό του πλεονέκτημα.
«Όσοι παρήγγειλαν dual fuel πλοία υπέπεσαν σε σφάλμα, γιατί δεν θα πάρουν ποτέ πίσω τα παραπάνω λεφτά που επένδυσαν και ακόμα το LNG ως καύσιμο δεν θα έχει τη ζήτηση που αναμενόταν. Άρα, και τα πλοία κατανάλωσης LNG θα είναι πια πολλά και δεν θα έχουν τη δουλειά που περίμεναν», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tο Shortsea Promotion Center of Greece (SPC Greece) – το οποίο λειτουργεί υπό την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και στο πλαίσιο της διετούς…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ