
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην περιφερειακή κυβέρνηση του Κουρδιστάν και σε οκτώ διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες.
Την εξέλιξη αυτή υποδέχτηκαν με «ανοιχτές αγκάλες» τα δεξαμενόπλοια, τα οποία θα «δουν» επιπλέον 150.000-160.000 βαρέλια αργού να εισρέουν στην αγορά κατά το αρχικό στάδιο επαναλειτουργίας του αγωγού. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές κουρδικού πετρελαίου από το Ceyhan ανέρχονταν κατά μέσο όρο στα 400.000 βαρέλια ημερησίως μέχρι και τον Μάρτιο του 2023, εκ των οποίων άνω του 50% μεταφέρονταν μέσω Aframaxes και το υπόλοιπο μέσω Suezmaxes. Επίσης, η μερίδα του λέοντος των εν λόγω εξαγωγών κατευθύνονταν στη Μεσόγειο.
Ως εκ τούτου, αναμένεται προσεχώς αύξηση της διαθεσιμότητας αργού στη Μεσόγειο, που θα μπορούσε να δημιουργήσει ευκαιρίες αρμπιτράζ προς ανατολάς, οι οποίες θα ασκήσουν ανοδική πίεση στα τονομίλια των δεξαμενόπλοιων. Στον αντίποδα, η ζήτηση για πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή ενδέχεται να επιβραδυνθεί.
Σε κάθε περίπτωση, η επαναλειτουργία του αγωγού Kirkuk-Ceyhan αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax και Suezmax. Άλλωστε, οι ροές αργού μέσω του αγωγού προβλέπεται ότι θα επιταχυνθούν σταδιακά, με την ιρακινή εταιρεία πετρελαίου SOMO να στοχεύει σε εξαγωγές 400.000-500.000 βαρελιών ημερησίως έως το 2026.
Πηγή: Gibson
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ