
Ο όγκος πετρελαίου στα δεξαμενόπλοια που πλέουν στους ωκεανούς του κόσμου έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών, η τελευταία ένδειξη της αύξησης των παγκόσμιων ποσοτήτων πριν από μια πιθανή περίοδο υπερπροσφοράς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vortexa, περίπου 1,25 δισ. βαρέλια πετρελαίου βρίσκονται επί του παρόντος στη θάλασσα, το υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2023. Παράλληλα, η Kpler εκτιμά ότι ο ίδιος δείκτης βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2023, ενώ μια τρίτη, η OilX, τον εκτιμά στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2024.
Η άνοδος αυτή αντανακλά την αύξηση των αποστολών τόσο από τον OPEC όσο και από χώρες εκτός αυτού. Οι αποστολές αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται κατά το δ΄ τρίμηνο και το α΄ τρίμηνο του 2026, προκαλώντας αυτό που ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ως ρεκόρ υπερπροσφοράς το επόμενο έτος.
Η αύξηση των ροών είναι πιθανό να ασκήσει αρνητικές πιέσεις στις τιμές του αργού πετρελαίου, αλλά θα αποδειχθεί επικερδής για τους πλοιοκτήτες. Μάλιστα, πριν από λίγες εβδομάδες, οι ναύλοι των VLCCs έφτασαν τα $100.000 την ημέρα πριν τελικά υποχωρήσουν.
«Η μεγάλη αύξηση των εξαγωγών αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή τον Σεπτέμβριο είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που συνέβαλε σε αυτό», δήλωσε η Svetlana Lobaciova, αναλύτρια της EA Gibson Shipbrokers. «Δεν είναι μόνο η σωρευτική επίδραση της αύξησης της παραγωγής του OPEC+, αλλά και η πιθανή σημαντική μείωση της άμεσης καύσης αργού πετρελαίου και της σημαντικής παραγωγικής ικανότητας των διυλιστηρίων που έχει προγραμματιστεί για συντήρηση στη Μέση Ανατολή τον Οκτώβριο».
«Βλέπουμε τις παγκόσμιες εξαγωγές αργού πετρελαίου να φτάνουν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών», δήλωσε στο Bloomberg ο αναλυτής της Kpler, Matt Smith.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Σημάδια επιβράδυνσης της καθοδικής πορείας παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους ωστόσο να υποχωρούν για 17η διαδοχική εβδομάδα.…
Σε κλίμα εορταστικής ατμόσφαιρας, λίγες ώρες μετά την έναρξη της φετινής εκπαιδευτικής χρονιάς και τον συμβολικό εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του…
Από τις 14 Οκτωβρίου 2025, οι ΗΠΑ θα επιβάλλουν λιμενικά τέλη σε πλοία που ανήκουν ή διαχειρίζονται από κινεζικές εταιρείες, καθώς και σε πλοία…
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες ώρες σήμερα ότι ενέκρινε την πρώτη φάση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και απελευθέρωσης…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παραγγελιών για νεότευκτα LNG carriers κατά τη διάρκεια του 2025, τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται να δεινοπαθούν στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ