
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία ανοδική πορεία των τελευταίων ετών, κατά την οποία τα κινεζικά ναυπηγεία συγκέντρωσαν σημαντικό όγκο παραγγελιών για LNG carriers, φαίνεται να χάνουν έδαφος έναντι των νοτιοκορεατικών στην εν λόγω αγορά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Korea Offshore & Shipbuilding Association, από τις συνολικά 16 παραγγελίες για LNG carriers που είχαν πραγματοποιηθεί φέτος μέχρι τον Αύγουστο, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας είχαν εξασφαλίσει 14 (88%), ενώ τα ναυπηγεία της Κίνας καμία. Ως εκ τούτου, η πλάστιγγα στη συγκεκριμένη αγορά γέρνει εκ νέου ξεκάθαρα υπέρ της Νότιας Κορέας.
Μέχρι πρότινος, οι παραγγελίες για LNG carriers ήταν μοιρασμένες ανάμεσα στις δύο χώρες. Ενδεικτικά, το 2022 το μερίδιο των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων ανερχόταν στο 67,5% (115 πλοία) και στο 32,5% (56 πλοία) για τα κινεζικά. Το χάσμα αυτό μειώθηκε το 2024, με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας να καταλαμβάνουν το 57,2% των παραγγελιών (48 πλοία), έναντι 42,8% (28 πλοία) των ναυπηγείων της Κίνας. Μάλιστα, το 2024 το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding εξασφάλισε 24 παραγγελίες για LNG carriers, τις περισσότερες παγκοσμίως.
Τι κρύβεται, όμως, πίσω από το απότομο «φρένο» των παραγγελιών LNG carriers στα ναυπηγεία της Κίνας; Πρωτίστως, αυτή η εξέλιξη συνιστά απότοκο των υψηλών λιμενικών τελών που αναμένεται να επιβάλουν προσεχώς οι ΗΠΑ στα πλοία κινεζικής κατασκευής. Παράλληλα, καθοριστικό ρόλο στην επιβράδυνση των παραγγελιών διαδραματίζει το Κατάρ. Τα ναυπηγεία της Κίνας είχαν εξασφαλίσει πολλαπλές παραγγελίες από το Κατάρ, ωστόσο το δεύτερο στάδιο του προγράμματος επέκτασης του στόλου της χώρας ολοκληρώθηκε πέρυσι, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των παραγγελιών φέτος.
Τέλος, οι συχνές τεχνικές βλάβες των LNG carriers κινεζικής κατασκευής φαίνεται να έχουν θέσει υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία των ναυπηγείων της Κίνας και να έχουν στρέψει τους πλοιοκτήτες σε εναλλακτικές επιλογές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ