
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία ανοδική πορεία των τελευταίων ετών, κατά την οποία τα κινεζικά ναυπηγεία συγκέντρωσαν σημαντικό όγκο παραγγελιών για LNG carriers, φαίνεται να χάνουν έδαφος έναντι των νοτιοκορεατικών στην εν λόγω αγορά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Korea Offshore & Shipbuilding Association, από τις συνολικά 16 παραγγελίες για LNG carriers που είχαν πραγματοποιηθεί φέτος μέχρι τον Αύγουστο, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας είχαν εξασφαλίσει 14 (88%), ενώ τα ναυπηγεία της Κίνας καμία. Ως εκ τούτου, η πλάστιγγα στη συγκεκριμένη αγορά γέρνει εκ νέου ξεκάθαρα υπέρ της Νότιας Κορέας.
Μέχρι πρότινος, οι παραγγελίες για LNG carriers ήταν μοιρασμένες ανάμεσα στις δύο χώρες. Ενδεικτικά, το 2022 το μερίδιο των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων ανερχόταν στο 67,5% (115 πλοία) και στο 32,5% (56 πλοία) για τα κινεζικά. Το χάσμα αυτό μειώθηκε το 2024, με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας να καταλαμβάνουν το 57,2% των παραγγελιών (48 πλοία), έναντι 42,8% (28 πλοία) των ναυπηγείων της Κίνας. Μάλιστα, το 2024 το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding εξασφάλισε 24 παραγγελίες για LNG carriers, τις περισσότερες παγκοσμίως.
Τι κρύβεται, όμως, πίσω από το απότομο «φρένο» των παραγγελιών LNG carriers στα ναυπηγεία της Κίνας; Πρωτίστως, αυτή η εξέλιξη συνιστά απότοκο των υψηλών λιμενικών τελών που αναμένεται να επιβάλουν προσεχώς οι ΗΠΑ στα πλοία κινεζικής κατασκευής. Παράλληλα, καθοριστικό ρόλο στην επιβράδυνση των παραγγελιών διαδραματίζει το Κατάρ. Τα ναυπηγεία της Κίνας είχαν εξασφαλίσει πολλαπλές παραγγελίες από το Κατάρ, ωστόσο το δεύτερο στάδιο του προγράμματος επέκτασης του στόλου της χώρας ολοκληρώθηκε πέρυσι, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των παραγγελιών φέτος.
Τέλος, οι συχνές τεχνικές βλάβες των LNG carriers κινεζικής κατασκευής φαίνεται να έχουν θέσει υπό αμφισβήτηση την αξιοπιστία των ναυπηγείων της Κίνας και να έχουν στρέψει τους πλοιοκτήτες σε εναλλακτικές επιλογές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ