
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η Alphaliner εστιάζει στον αντίκτυπό τους στις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών.
Αρχής γενομένης από τις 14 Οκτωβρίου, τα πλοία υπό κινεζική κυριότητα ή/και διαχείριση και τα πλοία κινεζικής ναυπήγησης θα αντιμετωπίζουν υπέρογκα τέλη κατά τις προσεγγίσεις τους σε λιμένες των ΗΠΑ. Ειδικότερα, στα πλοία υπό κινεζική κυριότητα ή/και διαχείριση θα επιβάλλεται πάγιο τέλος $80/τόνο καθαρής χωρητικότητας σε κάθε ταξίδι με προορισμό τις ΗΠΑ. Παράλληλα, τα πλοία κινεζικής κατασκευής θα επιβαρύνονται είτε με $23/τόνο καθαρής χωρητικότητας είτε με $154/TEU. Και στις δύο περιπτώσεις τα τέλη θα επιβάλλονται σε ένα πλοίο όχι περισσότερες από πέντε φορές ανά έτος.
Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, και υπό την προϋπόθεση ότι τα υπάρχοντα δρομολόγια δεν θα μεταβληθούν, η Alphaliner εκτιμά ότι οι κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών θα καταβάλλουν το 2026 συνολικά τέλη ύψους $3,2 δισ.
Συγκεκριμένα, η Cosco είναι σαφώς η πιο «απειλούμενη» εταιρεία, καθώς θα κληθεί να καταβάλει τέλη $1,53 δισ. το επόμενο έτος. Ακολουθούν οι ZIM, ONE και CMA CGM, οι οποίες θα υπόκεινται σε τέλη $510 εκατ., $363 εκατ. και $335 εκατ. αντίστοιχα, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι διαχειρίζονται πλοία που ανήκουν σε Κινέζους πλοιοκτήτες. Την ίδια στιγμή, οι CMA CGM, MSC και Yang Ming θα επιβαρυνθούν με επιπλέον τέλη $50 εκατ., $73 εκατ. και $48 εκατ. αντίστοιχα, καθώς διαχειρίζονται έναν αρκετά μεγάλο αριθμό πλοίων κινεζικής ναυπήγησης.
Τέλος, τα μέλη της συμμαχίας Gemini Cooperation αντιμετωπίζουν διαφορετικές καταστάσεις. Η Maersk θα χρεωθεί με «μόλις» $17,5 εκατ., ενώ η Hapag-Lloyd με περίπου $105 εκατ. το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Νέος πρόεδρος του Eurogroup εξελέγη σήμερα ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης. Η διάρκεια της θητείας του είναι δυόμισι χρόνια. Αναλαμβάνει καθήκοντα από αύριο.…

Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ