
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η Alphaliner εστιάζει στον αντίκτυπό τους στις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών.
Αρχής γενομένης από τις 14 Οκτωβρίου, τα πλοία υπό κινεζική κυριότητα ή/και διαχείριση και τα πλοία κινεζικής ναυπήγησης θα αντιμετωπίζουν υπέρογκα τέλη κατά τις προσεγγίσεις τους σε λιμένες των ΗΠΑ. Ειδικότερα, στα πλοία υπό κινεζική κυριότητα ή/και διαχείριση θα επιβάλλεται πάγιο τέλος $80/τόνο καθαρής χωρητικότητας σε κάθε ταξίδι με προορισμό τις ΗΠΑ. Παράλληλα, τα πλοία κινεζικής κατασκευής θα επιβαρύνονται είτε με $23/τόνο καθαρής χωρητικότητας είτε με $154/TEU. Και στις δύο περιπτώσεις τα τέλη θα επιβάλλονται σε ένα πλοίο όχι περισσότερες από πέντε φορές ανά έτος.
Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, και υπό την προϋπόθεση ότι τα υπάρχοντα δρομολόγια δεν θα μεταβληθούν, η Alphaliner εκτιμά ότι οι κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών θα καταβάλλουν το 2026 συνολικά τέλη ύψους $3,2 δισ.
Συγκεκριμένα, η Cosco είναι σαφώς η πιο «απειλούμενη» εταιρεία, καθώς θα κληθεί να καταβάλει τέλη $1,53 δισ. το επόμενο έτος. Ακολουθούν οι ZIM, ONE και CMA CGM, οι οποίες θα υπόκεινται σε τέλη $510 εκατ., $363 εκατ. και $335 εκατ. αντίστοιχα, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι διαχειρίζονται πλοία που ανήκουν σε Κινέζους πλοιοκτήτες. Την ίδια στιγμή, οι CMA CGM, MSC και Yang Ming θα επιβαρυνθούν με επιπλέον τέλη $50 εκατ., $73 εκατ. και $48 εκατ. αντίστοιχα, καθώς διαχειρίζονται έναν αρκετά μεγάλο αριθμό πλοίων κινεζικής ναυπήγησης.
Τέλος, τα μέλη της συμμαχίας Gemini Cooperation αντιμετωπίζουν διαφορετικές καταστάσεις. Η Maersk θα χρεωθεί με «μόλις» $17,5 εκατ., ενώ η Hapag-Lloyd με περίπου $105 εκατ. το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ