
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για τη θαλάσσια διασύνδεση των νησιών, το οποίο αναπτύσσεται σε χρονικό ορίζοντα τετραετίας, με στόχο τη δημιουργία προοπτικής και καλύτερων συνθηκών εξυπηρέτησης για τις τοπικές κοινωνίες και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Με τον νέο σχεδιασμό εξασφαλίζεται η κάλυψη των μικρών και απομακρυσμένων νησιών της Επικράτειας, καθώς καθίσταται δυνατή η έγκαιρη έγκριση των δρομολογίων των πλοίων. Διασφαλίζεται, έτσι, ο προγραμματισμός των θαλάσσιων συγκοινωνιών προς όφελος των επιβατών και ακολούθως, συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των τοπικών κοινωνιών και την ενίσχυση των νησιωτικών οικονομιών.
Ειδικότερα, οι νέες συμβάσεις από ετήσιες που ήταν μέχρι σήμερα, πλέον, θα έχουν διάρκεια τεσσάρων ετών (δηλαδή από 1η Νοεμβρίου 2025 έως 31η Οκτωβρίου 2029), εξασφαλίζοντας αξιοπιστία στα δρομολόγια. Το συνολικό ποσό που θα διατεθεί ανέρχεται σε 668 εκατ. ευρώ για την τετραετία (δηλαδή από 148 εκατ. ευρώ/έτος αυξάνεται σε 167 εκατ. ευρώ/έτος), ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές λειτουργικές ανάγκες του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Παράλληλα, προβλέπεται η δυνατότητα αξιοποίησης και ένταξης νεότευκτων πλοίων, που θα ναυπηγηθούν από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες κατά τη διάρκεια της 4ετίας, με σκοπό την αναβάθμιση των υπηρεσιών, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Έτσι, στηρίζεται η ανανέωση του στόλου, η βιώσιμη ανάπτυξη και η ποιοτική εξυπηρέτηση των νησιωτών.
«Με τετραετή ορίζοντα, με αυξημένη χρηματοδότηση και με τη δυνατότητα εισαγωγής νεότευκτων πλοίων, διασφαλίζουμε ότι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες θα είναι αξιόπιστες και σύγχρονες. Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, δίνουμε στις ακτοπλοϊκές εταιρείες το πλαίσιο για να επενδύσουν και ανοίγουμε τον δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον στην ελληνική ακτοπλοΐα», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Μεγαλεπήβολους στόχους έχει θέσει η Μόσχα για την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, παρά το γεγονός ότι αναθεώρησε προς τα κάτω τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ