
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά το γ΄ τρίμηνο άσκησε ανοδικές πιέσεις στους ναύλους των πλοίων.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Xclusiv, το γ΄ τρίμηνο του 2025 τα bulk carriers ευνοήθηκαν από τις σταθερές ροές βασικών εμπορευμάτων και τις σταθερές προοπτικές της ζήτησης. Ως εκ τούτου, οι spot ναύλοι ενισχύθηκαν για όλα τα μεγέθη πλοίων, με τα περισσότερα μάλιστα να καταγράφουν τους υψηλότερους τριμηνιαίους μέσους όρους σε πάνω από έναν χρόνο. Ειδικότερα, για τα Capesizes, ο μέσος όρος του γ΄ τριμήνου ανήλθε στα $24.223/ημέρα, για τα Kamsarmaxes στα $15.888/ημέρα, για τα Ultramaxes στα $16.930/ημέρα και για τα Handysizes στα $12.818/ημέρα.
Τα επίπεδα αυτά αντανακλούν έναν συνδυασμό υγιέστερης δραστηριότητας στον Ατλαντικό, σταθερότερης ζήτησης στον Ειρηνικό και ισχυρών ροών βωξίτη και σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα. Βάσει στοιχείων της Signal Ocean Platform, από τις αρχές του 2025 η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 26%. Παράλληλα, σταθερά υψηλές παραμένουν και οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες μέχρι στιγμής φέτος αγγίζουν τους 919,3 εκατ. τόνους. Στον αντίποδα, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας έχουν μειωθεί κατά 14% σε ετήσια βάση και ανέρχονται μέχρι στιγμής φέτος στους 276,1 εκατ. τόνους.
Ο συνδυασμός ανθεκτικής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος, αυξανόμενων ροών βωξίτη και μεταβαλλόμενων εμπορικών προτύπων άνθρακα έχει δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τους ναύλους των bulk carriers, ιδίως των πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους. Η αγορά των bulk carriers, λοιπόν, εισέρχεται στο δ΄ τρίμηνο του 2025 με αέρα αισιοδοξίας, αν και οι αβεβαιότητες σχετικά με τις εισαγωγές ενέργειας και τις τάσεις της παγκόσμιας ζήτησης δεν έχουν υποχωρήσει.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 29th September 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Με ιταλικό αέρα βαίνει η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, καθώς η εταιρεία κρουαζιέρας τοποθέτησε πρόσφατα νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει…
Οι υπουργοί Οικονομικών της «Ομάδας των Επτά» (G7) μεγάλων οικονομιών συναντήθηκαν στη 1 Οκτωβρίου μέσω τηλεδιάσκεψης για να συζητήσουν την επιβολή αυστηρότερων κυρώσεων στη…
Η βιομηχανική δραστηριότητα σε πολλές χώρες της Ασίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, διαφάνηκε νωχελική τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ