
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά το γ΄ τρίμηνο άσκησε ανοδικές πιέσεις στους ναύλους των πλοίων.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Xclusiv, το γ΄ τρίμηνο του 2025 τα bulk carriers ευνοήθηκαν από τις σταθερές ροές βασικών εμπορευμάτων και τις σταθερές προοπτικές της ζήτησης. Ως εκ τούτου, οι spot ναύλοι ενισχύθηκαν για όλα τα μεγέθη πλοίων, με τα περισσότερα μάλιστα να καταγράφουν τους υψηλότερους τριμηνιαίους μέσους όρους σε πάνω από έναν χρόνο. Ειδικότερα, για τα Capesizes, ο μέσος όρος του γ΄ τριμήνου ανήλθε στα $24.223/ημέρα, για τα Kamsarmaxes στα $15.888/ημέρα, για τα Ultramaxes στα $16.930/ημέρα και για τα Handysizes στα $12.818/ημέρα.
Τα επίπεδα αυτά αντανακλούν έναν συνδυασμό υγιέστερης δραστηριότητας στον Ατλαντικό, σταθερότερης ζήτησης στον Ειρηνικό και ισχυρών ροών βωξίτη και σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα. Βάσει στοιχείων της Signal Ocean Platform, από τις αρχές του 2025 η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 26%. Παράλληλα, σταθερά υψηλές παραμένουν και οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες μέχρι στιγμής φέτος αγγίζουν τους 919,3 εκατ. τόνους. Στον αντίποδα, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας έχουν μειωθεί κατά 14% σε ετήσια βάση και ανέρχονται μέχρι στιγμής φέτος στους 276,1 εκατ. τόνους.
Ο συνδυασμός ανθεκτικής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος, αυξανόμενων ροών βωξίτη και μεταβαλλόμενων εμπορικών προτύπων άνθρακα έχει δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τους ναύλους των bulk carriers, ιδίως των πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους. Η αγορά των bulk carriers, λοιπόν, εισέρχεται στο δ΄ τρίμηνο του 2025 με αέρα αισιοδοξίας, αν και οι αβεβαιότητες σχετικά με τις εισαγωγές ενέργειας και τις τάσεις της παγκόσμιας ζήτησης δεν έχουν υποχωρήσει.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 29th September 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μερικές από τις πλέον αναγνωρισμένες και επιτυχημένες προσωπικότητες και εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και αρκετοί ενδιαφέροντες νεοεισερχόμενοι, αναγνωρίστηκαν από τα Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία…

Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της πρότασης του μέλους της, Ομίλου ONEX Shipyards…

Μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive» μπορούν, από σήμερα 8 Δεκεμβρίου, οι ναυτικοί να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους για 8 επιπλέον διαδικασίες που αφορούν σε έκδοση…

Σεισμική δόνηση 7,6 βαθμών σημειώθηκε στην επαρχία Αομόρι, και έγινε αισθητός σε μεγάλο μέρος της βόρειας και ανατολικής Ιαπωνίας, σύμφωνα με το αμερικανικό γεωδυναμικό…

Ηράκλειο Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ