
Σημάδια ανάκαμψης κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους στη ναυλαγορά της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, υπογραμμίζει η BIMCO, πλην των γραμμών από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Συγκεκριμένα, η BIMCO εκτιμά πως η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί κατά σχεδόν 5,5% το 2025, αν και για το 2026 οι εκτιμήσεις υποχωρούν στο 3,5 με 2,5%. Πάντως, κατά την BIMCO, η ναυλαγορά θα ισορροπήσει καλύτερα το 2026 σε σχέση με φέτος, δεδομένου ότι η προσφορά θα αναπτυχθεί κατά περίπου 3,1% το 2026, έναντι 7,3% το 2025. Όπως καταδεικνύουν και τα παραπάνω δεδομένα, η ψαλίδα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης «κλείνει» το 2026.
Στον αντίποδα, οι αναταράξεις που έχουν επιφέρει οι δασμοί στην αγορά της Βόρειας Αμερικής συνιστούν ανασταλτικό παράγοντα για την άνοδο των ναύλων στις εν λόγω διαδρομές. Μέχρι στιγμής, από τον περασμένο Απρίλιο, οι εισαγωγές στις ΗΠΑ έχουν σημειώσει σημαντική κάθοδο, ενώ η BIMCO εκτιμά πως η εν λόγω τάση θα συνεχιστεί έως και το πέρας του 2025. Παρά τις όποιες προκλήσεις που ταλανίζουν το διεθνές εμπόριο τη φετινή χρονιά, το ΔΝΤ εκτιμά πως η παγκόσμια οικονομία θα καταγράψει άνοδο το 2025, κατά 3%, και κατά 3,1% το 2026, με αντίστοιχο αντίκτυπο στη ζήτηση για μεταφορές.
Στο πεδίο της προσφοράς μεταφορικής ικανότητας, ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επεκταθεί κατά 34,3 εκατ. TEUs έως το πέρας του 2026, ενώ οι παραγγελίες για νεότευκτα θα πέσουν κάτω από τα υψηλά επίπεδα των τελευταίων δύο ετών. Η BIMCO συμπληρώνει πως το 2026 θα καταγραφεί εντονότερη δραστηριότητα στην αγορά ανακυκλώσεων, αντισταθμίζοντας τη νωχελικότητα που χαρακτήρισε την εν λόγω αγορά το 2025.
Πηγή: BIMCO Container Shipping Market Overview & Outlook, September 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς πυκνώνουν οι φωνές για τα οφέλη της χρήσης της πυρηνικής ενέργεια στα πλοία στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση, ενδιαφέρον παρουσίασε η τοποθέτηση μιας…
Αναντίρρητα, η παγκόσμια αγορά πετρελαίου διανύει περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας, που τροφοδοτείται από τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και τις εμπορικές ανακατατάξεις. Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα…
Η δασμολογική πολιτική του Ντ. Τραμπ έχει προκαλέσει πλήθος αναταράξεων. Στόχος της αμερικανικής κυβέρνησης είναι η αναβίωση της ναυτιλιακής βιομηχανίας των ΗΠΑ, από κοινού…
Η οικογενειακή επιχείρηση του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, επεκτείνεται και στον κλάδο του real estate, έπειτα από συμφωνία-μαμούθ με την εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων…
Η Ρωσία ενδέχεται να επιβάλει περιορισμούς στις εξαγωγές ντίζελ, μετά το κύμα ουκρανικών επιθέσεων από μη επανδρωμένα αεροσκάφη στα διυλιστήρια πετρελαίου της, σύμφωνα με…
Περιζήτητο είναι το LNG της Woodside στις διεθνείς αγορές, καθώς η αυστραλιανή εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα νέα συμφωνία προμήθειας με την κρατική εταιρεία ενέργειας της…
Πρόσφατα, η Seatrium Offshore Technology, η οποία εντάσσεται στον σιγκαπουριανό όμιλο Seatrium, προχώρησε στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MoU) με την Cochin Shipyard, τη μεγαλύτερη…
Νέα έκθεση του Global Maritime Forum και των εταιρειών-μελών της All Aboard Alliance έρχεται να ρίξει φως στην πρόοδο αλλά και στις προκλήσεις που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ