
Ο υπό κινεζική διαχείριση εμπορικός στόλος, ως γνωστόν, συγκαταλέγεται ανάμεσα στους μεγαλύτερους στον κόσμο, με τα δεξαμενόπλοια να αποτελούν σημαντικό μέρος της σύνθεσής του. Πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical παραθέτει δεδομένα σχετικά με το έντονο ενδιαφέρον των Κινέζων πλοιοκτητών για δεξαμενόπλοια συγκεκριμένων προδιαγραφών.
Πιο αναλυτικά, την τελευταία πενταετία, το 81% των κινεζικών επενδύσεων απαρτίζεται από VLCCs, ηλικίας άνω των 15 ετών. Οι επενδύσεις σε δεξαμενόπλοια αυτών των προδιαγραφών, όπως αναφέρει η Veson Nautical, αντανακλούν την επέκταση του «σκιώδους» στόλου, ιδιαίτερα από την έναρξη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου και μετά. Τα πλοία που απαρτίζουν τον «σκιώδη» στόλο διατηρούν μια μέση ηλικία των 18,1 ετών, γεγονός που τον καθιστά γηρασμένο, σε αντιδιαστολή με τη μέση ηλικία των 10,4 ετών του εμπορικού στόλου που δεν συμμετέχει στο παράνομο εμπόριο πετρελαίου.
Επιπλέον, η Veson Nautical αναφέρει ότι, ενώ η αξία των VLCCs που έχουν συμπληρώσει 25 έτη από τη ναυπήγησή τους έχει σημειώσει άνοδο κατά 31,6% το α΄ οκτάμηνο του 2025, η αξία των VLCCs πενταετίας έχει σημειώσει άνοδο κατά μόλις 0,5%.
Επιπροσθέτως, στην ίδια ανάλυση αποτυπώνονται και οι τάσεις που ακολουθούνται από άλλες ασιατικές χώρες με ισχυρή παρουσία στην πλοιοδιαχείριση, οι οποίες αποκλίνουν από την προσέγγιση της Κίνας. Για παράδειγμα, η Νότια Κορέα εστιάζει στις αντικυκλικές αγορές −ως προς την κατάσταση της ναυλαγοράς− δεξαμενόπλοιων μέσης ηλικίας, ενώ η Ιαπωνία εστιάζει στις αγορές νεότερων MR2s, τα οποία παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα κέρδη των τριών κορυφαίων νοτιοκορεατικών ναυπηγείων για το γ΄ τρίμηνο, αν και ορισμένοι παράγοντες θα μπορούσαν να «εκτροχιάσουν» την αισιοδοξία…

«Η Ελλάδα και η Θράκη, συγκεκριμένα, μετατρέπεται σε ένα διεθνές ενεργειακό κέντρο. Και η πατρίδα μας απέδειξε έμπρακτα ότι μπορεί να ασκεί πολύ αποτελεσματική…

Στον πρόσφατο οικονομικό της απολογισμό, η d’Amico International Shipping αποτυπώνει αναλυτικά τους παράγοντες που επιδρούν στη ναυλαγορά των product tankers. Ανάμεσά τους συγκαταλέγεται η…

Τη νηολόγηση δέκα πλοίων-μεγαθηρίων στη γαλλική σημαία επιβεβαίωσε ο Rodolphe Saadé, επικεφαλής της CMA CGM. Συγκεκριμένα, στο γαλλικό νηολόγιο θα ενταχθούν δέκα containerships κατανάλωσης…

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το υπό κατασκευή Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, που αποτελεί δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Ο Πρωθυπουργός ξεναγήθηκε από τον Διευθυντή…

Τον τερματισμό των επιθέσεων εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και την άρση του ναυτικού αποκλεισμού των ισραηλινών λιμανιών ανακοίνωσαν οι Χούθι, ένεκα της εκεχειρίας…

Ένας σημαντικός σταθμός στην ιστορία της Χίου αποτελεί η 11η Νοεμβρίου 1912. Η μέρα αυτή αποτελεί το μεταίχμιο της ιστορικής καμπής, όπου η ιστορία…

Μία de facto διαίρεση της Λωρίδας της Γάζας σε μία περιοχή υπό τον έλεγχο του Ισραήλ και μία υπό τον έλεγχο της Χαμάς φαίνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ