
Ο υπό κινεζική διαχείριση εμπορικός στόλος, ως γνωστόν, συγκαταλέγεται ανάμεσα στους μεγαλύτερους στον κόσμο, με τα δεξαμενόπλοια να αποτελούν σημαντικό μέρος της σύνθεσής του. Πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical παραθέτει δεδομένα σχετικά με το έντονο ενδιαφέρον των Κινέζων πλοιοκτητών για δεξαμενόπλοια συγκεκριμένων προδιαγραφών.
Πιο αναλυτικά, την τελευταία πενταετία, το 81% των κινεζικών επενδύσεων απαρτίζεται από VLCCs, ηλικίας άνω των 15 ετών. Οι επενδύσεις σε δεξαμενόπλοια αυτών των προδιαγραφών, όπως αναφέρει η Veson Nautical, αντανακλούν την επέκταση του «σκιώδους» στόλου, ιδιαίτερα από την έναρξη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου και μετά. Τα πλοία που απαρτίζουν τον «σκιώδη» στόλο διατηρούν μια μέση ηλικία των 18,1 ετών, γεγονός που τον καθιστά γηρασμένο, σε αντιδιαστολή με τη μέση ηλικία των 10,4 ετών του εμπορικού στόλου που δεν συμμετέχει στο παράνομο εμπόριο πετρελαίου.
Επιπλέον, η Veson Nautical αναφέρει ότι, ενώ η αξία των VLCCs που έχουν συμπληρώσει 25 έτη από τη ναυπήγησή τους έχει σημειώσει άνοδο κατά 31,6% το α΄ οκτάμηνο του 2025, η αξία των VLCCs πενταετίας έχει σημειώσει άνοδο κατά μόλις 0,5%.
Επιπροσθέτως, στην ίδια ανάλυση αποτυπώνονται και οι τάσεις που ακολουθούνται από άλλες ασιατικές χώρες με ισχυρή παρουσία στην πλοιοδιαχείριση, οι οποίες αποκλίνουν από την προσέγγιση της Κίνας. Για παράδειγμα, η Νότια Κορέα εστιάζει στις αντικυκλικές αγορές −ως προς την κατάσταση της ναυλαγοράς− δεξαμενόπλοιων μέσης ηλικίας, ενώ η Ιαπωνία εστιάζει στις αγορές νεότερων MR2s, τα οποία παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν…
Στρατηγικής σημασίας συνεργασία ανακοινώθηκε από τις REGENT Craft και Fairlead με σκοπό να επιταχύνουν την ωρίμανση, τη βιομηχανική παραγωγή και την επιχειρησιακή ένταξη των…
Η εγκατάσταση του πρώτου φυγοκεντρικού συστήματος δέσμευσης άνθρακα επί πλοίου (Onboard Carbon Capture System – OCCS) από τη Headway Technology Group στην Κίνα σηματοδοτεί…
Μία περίοδο παρατεταμένης ύφεσης διανύει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους στις κύριες εμπορικές γραμμές να σημειώνουν νέα «βουτιά» σε εβδομαδιαία βάση. Συγκεκριμένα,…
Μια αγορά τριών ταχυτήτων αναπτύσσεται στα δεξαμενόπλοια, καθώς η Δύση σφίγγει τον κλοιό στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας. Πιο συγκεκριμένα, έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Αύξηση στην επιβατική κίνηση σε σχέση με το 2024, με βάση τις ακτοπλοϊκές κρατήσεις, καταγράφουν τα στοιχεία του Ferryhopper. Εύκολη πρόσβαση, χαμηλό κόστος και…
Παρά τις γεωπολιτικές αναταράξεις και τον εμπορικό πόλεμο, η παγκόσμια οικονομία «αντέχει» σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ Η παγκόσμια οικονομία αποδείχθηκε πιο ανθεκτική από ό,τι…
Από την ίδρυσή του, και χάρη στην πολύτιμή και πολυεπίπεδη δραστηριότητά του, το Ίδρυμα Ωνάση, έχει συνδεθεί άρρηκτα με την κοινωφέλεια και την υποστήριξη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ