
Η παγκόσμια έλλειψη εμπορικών αεροσκαφών, η οποία πρωτοεμφανίστηκε το 2019, έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο πιεστικές προκλήσεις για τον κλάδο των αερομεταφορών, σημειώνει σε νέα έκθεσή της η IATA. Το ζήτημα αυτό δεν αποτελεί απλώς μια προσωρινή διαταραχή, αλλά έναν μακροπρόθεσμο περιορισμό, που αναδιαμορφώνει τον τρόπο λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών.
Χαρτογραφώντας την τάση, η IATA υπογραμμίζει ότι αυτή η έλλειψη περιορίζει την αύξηση της κυκλοφορίας και αναγκάζει τις αεροπορικές εταιρείες να βασίζονται σε παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά αεροσκάφη. Αύξηση των λειτουργικών εξόδων, στασιμότητα της βελτίωσης της αποδοτικότητας των καυσίμων και καθυστέρηση της ανανέωσης του στόλου αποτελούν, κατά την ΙΑΤΑ, απτά αποτελέσματα της έλλειψης αεροσκαφών.
Εξάλλου, λόγω της επιβράδυνσης των παραδόσεων, που ξεκίνησε το 2018 και που πιθανότατα θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το 2026, έχουν παραδοθεί 5.284 αεροσκάφη λιγότερα σε σύγκριση με την προ πανδημίας τάση.
Η IATA εκτιμά ότι η επιστροφή στην κανονικότητα δεν αναμένεται πριν από το 2031 και πολύ πιθανόν όχι πριν από το 2034.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε εξέλιξη είναι εκτεταμένες έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αμοργού και Αστυπάλαιας, για τον εντοπισμό άνδρα που έπεσε στη θάλασσα από φορτηγό πλοίο με…
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ