
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου. Συγκεκριμένα, την εν λόγω περίοδο διακινήθηκαν 2 εκατ. TEUs από το λιμάνι της Δυτικής Ακτής.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του λιμένα του Λος Άντζελες, Gene Seroka, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για την καλύτερη διμηνιαία επίδοση που καταγράφηκε ποτέ σε λιμάνι του βόρειου ημισφαίριου. Το έναυσμα για την έντονη διακίνηση δόθηκε από την προτίμηση των retailers των ΗΠΑ να γεμίσουν από νωρίς τις αποθήκες τους με προϊόντα για τις ερχόμενες γιορτές. Στόχος τους είναι να αποφύγουν τυχόν δασμούς ή και άλλες, δυσάρεστες εξελίξεις του διεθνούς εμπορίου.
Το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης καταγράφηκε τον Ιούλιο, οπότε διακινήθηκαν πάνω από 1 εκατ. TEUs, σηματοδοτώντας τον πιο πολυάσχολο μήνα του λιμένα στα 117 χρόνια της ιστορίας του. Τον Αύγουστο, η αντίστοιχη κίνηση ανήλθε στα 958.355 TEUs. Αθροιστικά, το α΄ οκτάμηνο του 2025, η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα του Λος Άντζελες διαμορφώθηκε στα 6.934.004 TEUs, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 4,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2024.
Εξίσου αξιοσημείωτες είναι και οι επιδόσεις του γειτονικού λιμένα, στο Λονγκ Μπιτς. Εκεί, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε στα 901.846 TEUs, σηματοδοτώντας τον δεύτερο πιο πολυάσχολο Αύγουστο στην ιστορία του λιμένα, με οριακή διαφορά 1,3% από τον πρώτο, το 2024. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, 6.592.708 TEUs διακινήθηκαν από τον λιμένα του Λονγκ Μπιτς, σηματοδοτώντας άνοδο της τάξεως του 8,3% σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2024.
Σημειώνεται όμως ότι το National Retail Federation εκτιμά πως η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους παραπάνω λιμένες θα υποχωρήσει σημαντικά τους επόμενους μήνες. Συγκεκριμένα, κατά 6,8% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, 13,2% τον Οκτώβριο και τελικά 20,1% τον Δεκέμβριο, σηματοδοτώντας τη χειρότερη περίοδο ως προς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τους εν λόγω λιμένες από το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ