
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου. Συγκεκριμένα, την εν λόγω περίοδο διακινήθηκαν 2 εκατ. TEUs από το λιμάνι της Δυτικής Ακτής.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του λιμένα του Λος Άντζελες, Gene Seroka, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για την καλύτερη διμηνιαία επίδοση που καταγράφηκε ποτέ σε λιμάνι του βόρειου ημισφαίριου. Το έναυσμα για την έντονη διακίνηση δόθηκε από την προτίμηση των retailers των ΗΠΑ να γεμίσουν από νωρίς τις αποθήκες τους με προϊόντα για τις ερχόμενες γιορτές. Στόχος τους είναι να αποφύγουν τυχόν δασμούς ή και άλλες, δυσάρεστες εξελίξεις του διεθνούς εμπορίου.
Το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης καταγράφηκε τον Ιούλιο, οπότε διακινήθηκαν πάνω από 1 εκατ. TEUs, σηματοδοτώντας τον πιο πολυάσχολο μήνα του λιμένα στα 117 χρόνια της ιστορίας του. Τον Αύγουστο, η αντίστοιχη κίνηση ανήλθε στα 958.355 TEUs. Αθροιστικά, το α΄ οκτάμηνο του 2025, η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα του Λος Άντζελες διαμορφώθηκε στα 6.934.004 TEUs, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 4,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2024.
Εξίσου αξιοσημείωτες είναι και οι επιδόσεις του γειτονικού λιμένα, στο Λονγκ Μπιτς. Εκεί, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε στα 901.846 TEUs, σηματοδοτώντας τον δεύτερο πιο πολυάσχολο Αύγουστο στην ιστορία του λιμένα, με οριακή διαφορά 1,3% από τον πρώτο, το 2024. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, 6.592.708 TEUs διακινήθηκαν από τον λιμένα του Λονγκ Μπιτς, σηματοδοτώντας άνοδο της τάξεως του 8,3% σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο το 2024.
Σημειώνεται όμως ότι το National Retail Federation εκτιμά πως η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους παραπάνω λιμένες θα υποχωρήσει σημαντικά τους επόμενους μήνες. Συγκεκριμένα, κατά 6,8% τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, 13,2% τον Οκτώβριο και τελικά 20,1% τον Δεκέμβριο, σηματοδοτώντας τη χειρότερη περίοδο ως προς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τους εν λόγω λιμένες από το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ