
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών, μέσω εξαγωγών. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, εντός του 2025, οι εξαγωγές χάλυβα της Κίνας πρόκειται να κατακτήσουν νέο ορόσημο, με τις εκτιμήσεις για τις εν λόγω εξαγωγές τη φετινή χρονιά να κυμαίνονται μεταξύ 115 και 120 εκατ. μετρικών τόνων. Πρόκειται δηλαδή για άνοδο κατά 4 έως και 9%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω εκτιμήσεις προέρχονται από μια ομάδα έντεκα αναλυτών, το σύνολο των οποίων αρχικά είχε εκτιμήσει ότι οι εξαγωγές χάλυβα της Κίνας θα χάραζαν καθοδική πορεία το 2025.
Οδηγό της ανόδου των εξαγωγών αποτελεί η αυξανόμενη παραγωγή, με την εξέλιξη αυτή να δημιουργεί την ανάγκη για συνεχή εξεύρεση νέων πελατών του κινεζικού χάλυβα. Σημειώνεται επίσης ότι η Κίνα αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% της παγκόσμιας παραγωγής χάλυβα, καθώς η εγχώρια κατανάλωση μέσω του real estate βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του 2020. Παράλληλα, οι −συνεχώς αυξανόμενοι− φραγμοί του εμπορίου προκαλούν την ανησυχία των παραγωγών. Ως απότοκο, το ένστικτο των παραγωγών τούς παρακινεί να πουλήσουν όσο περισσότερο χάλυβα γίνεται, όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Το Reuters αναφέρει επιπλέον ότι, ενώ οι εξαγωγές στη Σαουδική Αραβία, στη Μαλαισία και στην Ταϊλάνδη το α΄ επτάμηνο του 2025 έχουν αυξηθεί κατά 24%, 14% και 13% αντιστοίχως, οι κορυφαίοι πελάτες του κινεζικού χάλυβα, Βιετνάμ και Νότια Κορέα, αποστασιοποιούνται σταδιακά από αυτόν, κατόπιν μέτρων αντιντάμπινγκ. Πιο αναλυτικά, κατά το α΄ επτάμηνο του 2025, οι εξαγωγές κινεζικού χάλυβα κατέγραψαν πτώση κατά 20% στο Βιετνάμ και 10% στη Νότια Κορέα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ