
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα.
Μάλιστα, με δεδομένο τον ανταγωνισμό Κίνας-Νότιας Κορέας, μια μικρομεσαία διαχειρίστρια εταιρεία με έδρα τη Νότια Κορέα, η Dongjin Shipping, ανέθεσε την κατασκευή νέων πλοίων σε κινεζικό ναυπηγείο για πρώτη φορά από την ίδρυσή της, το 1984. Ειδικότερα, πρόκειται για παραγγελία στα ναυπηγεία Yangtze River Shipbuilding τριών containerships, συνολικής αξίας $69 εκατ. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν διαδοχικά από το 2027.
Πλέον, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν στραφεί προς την εξασφάλιση παραγγελιών για μικρά και μεσαίου μεγέθους εμπορικά πλοία, προσφέροντας εξαιρετικά φιλικές προς τους πλοιοκτήτες τιμές. Σημειώνεται ότι οι ΗΠΑ, από τον ερχόμενο Οκτώβριο, θα εφαρμόζουν λιμενικά τέλη στις κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες και στα πλοία που ναυπηγήθηκαν στην Κίνα, δημιουργώντας περιορισμούς στην εξασφάλιση παραγγελιών για μεγάλα εμπορικά πλοία. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 4.000 TEUs ή λιγότερο, τα πλοία που εκτελούν σύντομες διαδρομές 2.000 ναυτικών μιλίων ή λιγότερο και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου χωρητικότητας 55.000 dwt ή λιγότερο θα εξαιρούνται από τα τέλη.
Στην περίπτωση που η Κίνα «σαρώσει» τις παραγγελίες και στα πλοία τέτοιου μεγέθους, τα μικρά και μεσαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναμένεται να δεχτούν ισχυρό πλήγμα.
Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο μήνα, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες αθροιστικής χωρητικότητας 1,38 εκατ. CGTs, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 57% των συνολικών παραγγελιών του Αυγούστου. Το ίδιο διάστημα, στις κλίνες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τοποθετήθηκαν παραγγελίες αθροιστικής χωρητικότητας 560.000 CGTs, που αντιστοιχούν στο 23% των συνολικών παραγγελιών του Αυγούστου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ