
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα.
Μάλιστα, με δεδομένο τον ανταγωνισμό Κίνας-Νότιας Κορέας, μια μικρομεσαία διαχειρίστρια εταιρεία με έδρα τη Νότια Κορέα, η Dongjin Shipping, ανέθεσε την κατασκευή νέων πλοίων σε κινεζικό ναυπηγείο για πρώτη φορά από την ίδρυσή της, το 1984. Ειδικότερα, πρόκειται για παραγγελία στα ναυπηγεία Yangtze River Shipbuilding τριών containerships, συνολικής αξίας $69 εκατ. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν διαδοχικά από το 2027.
Πλέον, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν στραφεί προς την εξασφάλιση παραγγελιών για μικρά και μεσαίου μεγέθους εμπορικά πλοία, προσφέροντας εξαιρετικά φιλικές προς τους πλοιοκτήτες τιμές. Σημειώνεται ότι οι ΗΠΑ, από τον ερχόμενο Οκτώβριο, θα εφαρμόζουν λιμενικά τέλη στις κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες και στα πλοία που ναυπηγήθηκαν στην Κίνα, δημιουργώντας περιορισμούς στην εξασφάλιση παραγγελιών για μεγάλα εμπορικά πλοία. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 4.000 TEUs ή λιγότερο, τα πλοία που εκτελούν σύντομες διαδρομές 2.000 ναυτικών μιλίων ή λιγότερο και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου χωρητικότητας 55.000 dwt ή λιγότερο θα εξαιρούνται από τα τέλη.
Στην περίπτωση που η Κίνα «σαρώσει» τις παραγγελίες και στα πλοία τέτοιου μεγέθους, τα μικρά και μεσαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναμένεται να δεχτούν ισχυρό πλήγμα.
Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο μήνα, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες αθροιστικής χωρητικότητας 1,38 εκατ. CGTs, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 57% των συνολικών παραγγελιών του Αυγούστου. Το ίδιο διάστημα, στις κλίνες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων τοποθετήθηκαν παραγγελίες αθροιστικής χωρητικότητας 560.000 CGTs, που αντιστοιχούν στο 23% των συνολικών παραγγελιών του Αυγούστου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ