
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τα μέσα του 2024, οι εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν τοποθετήσει παραγγελίες για τουλάχιστον 600 νεότευκτα πλοία, προσθέτοντας εν τέλει 2,8 εκατ. TEUs στο orderbook.
Οι Έλληνες εφοπλιστές, παραδοσιακά, πρωταγωνιστούν κυρίως στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα έχουν κάνει σημαντικά βήματα επέκτασης και στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με ισχυρή παρουσία στην αγορά για νεότευκτα containerships.
Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της G. Moundreas, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων Navios Μaritime και Danaos προχώρησαν σε παραγγελίες νεότευκτων για την επέκταση των στόλων τους.
Ειδικότερα, η διαχειρίστρια εταιρεία με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου εξασφάλισε παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων containerships στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία HJ Shipbuilding, έναντι $115 εκατ. έκαστο και χωρητικότητας 8.850 TEUs.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία με επικεφαλής τον Δρα Ιωάννη Κούστα, τοποθέτησε παραγγελία για δύο νεότευκτα στα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding Industry Company της Κίνας. Πρόκειται για containerships μεταφορικής ικανότητας 7.500 TEUs και αξίας $80 εκατ. έκαστο.
Είναι άξιο αναφοράς ότι και τα έξι πλοία χαρακτηρίζονται ως ammonia ready, συνεπώς είναι σε θέση να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώσουν μεθανόλη για την πρόωσή τους.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ