
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τα μέσα του 2024, οι εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν τοποθετήσει παραγγελίες για τουλάχιστον 600 νεότευκτα πλοία, προσθέτοντας εν τέλει 2,8 εκατ. TEUs στο orderbook.
Οι Έλληνες εφοπλιστές, παραδοσιακά, πρωταγωνιστούν κυρίως στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα έχουν κάνει σημαντικά βήματα επέκτασης και στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με ισχυρή παρουσία στην αγορά για νεότευκτα containerships.
Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της G. Moundreas, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων Navios Μaritime και Danaos προχώρησαν σε παραγγελίες νεότευκτων για την επέκταση των στόλων τους.
Ειδικότερα, η διαχειρίστρια εταιρεία με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου εξασφάλισε παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων containerships στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία HJ Shipbuilding, έναντι $115 εκατ. έκαστο και χωρητικότητας 8.850 TEUs.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία με επικεφαλής τον Δρα Ιωάννη Κούστα, τοποθέτησε παραγγελία για δύο νεότευκτα στα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding Industry Company της Κίνας. Πρόκειται για containerships μεταφορικής ικανότητας 7.500 TEUs και αξίας $80 εκατ. έκαστο.
Είναι άξιο αναφοράς ότι και τα έξι πλοία χαρακτηρίζονται ως methanol ready, συνεπώς είναι σε θέση να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώσουν μεθανόλη για την πρόωσή τους.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ