
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τα μέσα του 2024, οι εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν τοποθετήσει παραγγελίες για τουλάχιστον 600 νεότευκτα πλοία, προσθέτοντας εν τέλει 2,8 εκατ. TEUs στο orderbook.
Οι Έλληνες εφοπλιστές, παραδοσιακά, πρωταγωνιστούν κυρίως στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα έχουν κάνει σημαντικά βήματα επέκτασης και στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, με ισχυρή παρουσία στην αγορά για νεότευκτα containerships.
Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της G. Moundreas, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων Navios Μaritime και Danaos προχώρησαν σε παραγγελίες νεότευκτων για την επέκταση των στόλων τους.
Ειδικότερα, η διαχειρίστρια εταιρεία με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου εξασφάλισε παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων containerships στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία HJ Shipbuilding, έναντι $115 εκατ. έκαστο και χωρητικότητας 8.850 TEUs.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία με επικεφαλής τον Δρα Ιωάννη Κούστα, τοποθέτησε παραγγελία για δύο νεότευκτα στα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding Industry Company της Κίνας. Πρόκειται για containerships μεταφορικής ικανότητας 7.500 TEUs και αξίας $80 εκατ. έκαστο.
Είναι άξιο αναφοράς ότι και τα έξι πλοία χαρακτηρίζονται ως methanol ready, συνεπώς είναι σε θέση να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώσουν μεθανόλη για την πρόωσή τους.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ