
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό τον επόμενο μήνα που θα καθορίσει την υιοθέτηση του πλαισίου.
«Η ναυτιλία και ο IMO ακολουθούν διαφορετικές πορείες. Δεν υπάρχει σαφής πορεία για τη διαθεσιμότητα και την επεκτασιμότητα των πράσινων καυσίμων και την υποστήριξη των υποδομών. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τα βιοκαύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία και δεν πρέπει να παραβλεφθούν, να τιμωρηθούν υπερβολικά ή να απορριφθούν».
Αυτό ήταν το μήνυμα προς τον κλάδο από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ABS, Christopher J. Wiernicki, κατά την παρουσίαση της έκθεσης «2025 ABS Sustainability Outlook, Beyond the Horizon: Vision Meets Reality». «Ο κλάδος χρειάζεται ένα πλαίσιο, που να συνδυάζει όμως τις φιλοδοξίες με την πραγματικότητα», πρόσθεσε ο Wiernicki. «Πρέπει να μελετηθούν προσεκτικά οι μηχανισμοί. Προς το παρόν, δεν βρισκόμαστε στο σημείο που πρέπει να είμαστε. Οι εκπομπές παραμένουν 121% πάνω από το επίπεδο αναφοράς του 2008, τα κόστη συμμόρφωσης αυξάνονται και τα σήματα που διαμορφώνουν τις επενδύσεις, τις τιμές καυσίμων, τα penalties, τη διαθεσιμότητα και επεκτασιμότητα καυσίμων κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Ο IMO πρέπει να πάρει ένα ‘’timeout’’. Πρέπει να το κάνουμε σωστά».
Οι τοποθετήσεις του επικεφαλής του αμερικανικού νηογνώμονα έρχονται σε αντίθεση με τα όσα υποστηρίζουν 180 ναυτιλιακές εταιρείες που απαρτίζουν την Getting to Zero Coalition. Η εν λόγω συμμαχία σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι «χωρίς τις ρυθμιστικές κατευθυντήριες γραμμές που παρέχει το Net Zero Framework, ο ναυτιλιακός κλάδος θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερη αβεβαιότητα σχετικά με τον τρόπο και το χρόνο επένδυσης σε νέα πλοία και καύσιμα. Μακροπρόθεσμα, αυτή η αβεβαιότητα θα δημιουργήσει πρόσθετο κόστος για τις εταιρείες, τις χώρες και τους καταναλωτές. Υπό αυτό το πλαίσιο, η Getting to Zero Coalition με ανακοίνωσή του καλεί τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να υποστηρίξουν το πλαίσιο.
Όπως γίνεται αντιληπτό, τα βλέμματα της βιομηχανίας θα είναι στραμμένα στο Λονδίνο από τις 14 έως τις 17 Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται ότι ήδη οι ΗΠΑ έχουν απορρίψει το Net Zero Framework «που αποτελεί ουσιαστικά έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα για τους Αμερικανούς, ο οποίος επιβάλλεται από έναν οργανισμό του ΟΗΕ που δεν λογοδοτεί σε κανέναν», σημειώνει η Ουάσιγκτον. Πέραν αυτού, οι ΗΠΑ πιέζουν τις άλλες χώρες να απορρίψουν επίσης το πλαίσιο μέσω της απειλής επιβολής νέων δασμών και άλλων περιοριστικών μέτρων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα…
Με «χαμόγελα» ολοκληρώθηκε το γ΄ τρίμηνο του έτους για την Embraer, καθώς η βραζιλιάνικη εταιρεία συνέχισε με γοργούς ρυθμούς τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Κατά…
Ομόφωνα κατά τη θέσπιση περιβαλλοντικών κανονισμών σε διεθνές επίπεδο που δεν λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας, τάχθηκαν πέντε ναυτιλιακές…
Από τις αρχές του 2025, η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια…
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ