
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό τον επόμενο μήνα που θα καθορίσει την υιοθέτηση του πλαισίου.
«Η ναυτιλία και ο IMO ακολουθούν διαφορετικές πορείες. Δεν υπάρχει σαφής πορεία για τη διαθεσιμότητα και την επεκτασιμότητα των πράσινων καυσίμων και την υποστήριξη των υποδομών. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τα βιοκαύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία και δεν πρέπει να παραβλεφθούν, να τιμωρηθούν υπερβολικά ή να απορριφθούν».
Αυτό ήταν το μήνυμα προς τον κλάδο από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ABS, Christopher J. Wiernicki, κατά την παρουσίαση της έκθεσης «2025 ABS Sustainability Outlook, Beyond the Horizon: Vision Meets Reality». «Ο κλάδος χρειάζεται ένα πλαίσιο, που να συνδυάζει όμως τις φιλοδοξίες με την πραγματικότητα», πρόσθεσε ο Wiernicki. «Πρέπει να μελετηθούν προσεκτικά οι μηχανισμοί. Προς το παρόν, δεν βρισκόμαστε στο σημείο που πρέπει να είμαστε. Οι εκπομπές παραμένουν 121% πάνω από το επίπεδο αναφοράς του 2008, τα κόστη συμμόρφωσης αυξάνονται και τα σήματα που διαμορφώνουν τις επενδύσεις, τις τιμές καυσίμων, τα penalties, τη διαθεσιμότητα και επεκτασιμότητα καυσίμων κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Ο IMO πρέπει να πάρει ένα ‘’timeout’’. Πρέπει να το κάνουμε σωστά».
Οι τοποθετήσεις του επικεφαλής του αμερικανικού νηογνώμονα έρχονται σε αντίθεση με τα όσα υποστηρίζουν 180 ναυτιλιακές εταιρείες που απαρτίζουν την Getting to Zero Coalition. Η εν λόγω συμμαχία σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι «χωρίς τις ρυθμιστικές κατευθυντήριες γραμμές που παρέχει το Net Zero Framework, ο ναυτιλιακός κλάδος θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερη αβεβαιότητα σχετικά με τον τρόπο και το χρόνο επένδυσης σε νέα πλοία και καύσιμα. Μακροπρόθεσμα, αυτή η αβεβαιότητα θα δημιουργήσει πρόσθετο κόστος για τις εταιρείες, τις χώρες και τους καταναλωτές. Υπό αυτό το πλαίσιο, η Getting to Zero Coalition με ανακοίνωσή του καλεί τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να υποστηρίξουν το πλαίσιο.
Όπως γίνεται αντιληπτό, τα βλέμματα της βιομηχανίας θα είναι στραμμένα στο Λονδίνο από τις 14 έως τις 17 Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται ότι ήδη οι ΗΠΑ έχουν απορρίψει το Net Zero Framework «που αποτελεί ουσιαστικά έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα για τους Αμερικανούς, ο οποίος επιβάλλεται από έναν οργανισμό του ΟΗΕ που δεν λογοδοτεί σε κανέναν», σημειώνει η Ουάσιγκτον. Πέραν αυτού, οι ΗΠΑ πιέζουν τις άλλες χώρες να απορρίψουν επίσης το πλαίσιο μέσω της απειλής επιβολής νέων δασμών και άλλων περιοριστικών μέτρων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ