
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό τον επόμενο μήνα που θα καθορίσει την υιοθέτηση του πλαισίου.
«Η ναυτιλία και ο IMO ακολουθούν διαφορετικές πορείες. Δεν υπάρχει σαφής πορεία για τη διαθεσιμότητα και την επεκτασιμότητα των πράσινων καυσίμων και την υποστήριξη των υποδομών. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τα βιοκαύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία και δεν πρέπει να παραβλεφθούν, να τιμωρηθούν υπερβολικά ή να απορριφθούν».
Αυτό ήταν το μήνυμα προς τον κλάδο από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ABS, Christopher J. Wiernicki, κατά την παρουσίαση της έκθεσης «2025 ABS Sustainability Outlook, Beyond the Horizon: Vision Meets Reality». «Ο κλάδος χρειάζεται ένα πλαίσιο, που να συνδυάζει όμως τις φιλοδοξίες με την πραγματικότητα», πρόσθεσε ο Wiernicki. «Πρέπει να μελετηθούν προσεκτικά οι μηχανισμοί. Προς το παρόν, δεν βρισκόμαστε στο σημείο που πρέπει να είμαστε. Οι εκπομπές παραμένουν 121% πάνω από το επίπεδο αναφοράς του 2008, τα κόστη συμμόρφωσης αυξάνονται και τα σήματα που διαμορφώνουν τις επενδύσεις, τις τιμές καυσίμων, τα penalties, τη διαθεσιμότητα και επεκτασιμότητα καυσίμων κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Ο IMO πρέπει να πάρει ένα ‘’timeout’’. Πρέπει να το κάνουμε σωστά».
Οι τοποθετήσεις του επικεφαλής του αμερικανικού νηογνώμονα έρχονται σε αντίθεση με τα όσα υποστηρίζουν 180 ναυτιλιακές εταιρείες που απαρτίζουν την Getting to Zero Coalition. Η εν λόγω συμμαχία σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι «χωρίς τις ρυθμιστικές κατευθυντήριες γραμμές που παρέχει το Net Zero Framework, ο ναυτιλιακός κλάδος θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερη αβεβαιότητα σχετικά με τον τρόπο και το χρόνο επένδυσης σε νέα πλοία και καύσιμα. Μακροπρόθεσμα, αυτή η αβεβαιότητα θα δημιουργήσει πρόσθετο κόστος για τις εταιρείες, τις χώρες και τους καταναλωτές. Υπό αυτό το πλαίσιο, η Getting to Zero Coalition με ανακοίνωσή του καλεί τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να υποστηρίξουν το πλαίσιο.
Όπως γίνεται αντιληπτό, τα βλέμματα της βιομηχανίας θα είναι στραμμένα στο Λονδίνο από τις 14 έως τις 17 Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται ότι ήδη οι ΗΠΑ έχουν απορρίψει το Net Zero Framework «που αποτελεί ουσιαστικά έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα για τους Αμερικανούς, ο οποίος επιβάλλεται από έναν οργανισμό του ΟΗΕ που δεν λογοδοτεί σε κανέναν», σημειώνει η Ουάσιγκτον. Πέραν αυτού, οι ΗΠΑ πιέζουν τις άλλες χώρες να απορρίψουν επίσης το πλαίσιο μέσω της απειλής επιβολής νέων δασμών και άλλων περιοριστικών μέτρων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ