
Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ λιμένων της Ασίας, σύμφωνα με την Alphaliner, συνιστά μια δραστηριότητα που ελκύει έντονα το επενδυτικό ενδιαφέρον της A.P. Moller-Maersk. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών, η δανέζικη εταιρεία αύξησε τη μεταφορική ικανότητα με την οποία εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη αγορά κατά 100.000 TEUs. Πρόκειται για μια άνοδο της τάξης του 52%, σε σχέση με τα επίπεδα του Αυγούστου 2024. Σήμερα, η μεταφορική αυτή ικανότητα της Maersk ανέρχεται στα 298.134 TEUs. Σημειώνεται ότι στην εν λόγω αγορά δεν προσμετρώνται οι θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ λιμένων της ίδιας χώρας στην Ασία.
Με την κίνηση αυτή, η Maersk κατόρθωσε να συρρικνώσει σχεδόν ολοκληρωτικά τη διαφορά της με το φαβορί της συγκεκριμένης αγοράς, Cosco, η οποία διατηρεί ακόμη την πρώτη θέση με 300.491 TEUs. Αξίζει να αναφερθεί ότι η αντίστοιχη άνοδος που σημείωσε η Cosco σε όρους TEU, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024, ανήλθε μόλις στο 3%. Όσον αφορά τις εγχώριες θαλάσσιες μεταφορές της Κίνας, η αντίστοιχη μεταφορική ικανότητα της Cosco ξεπερνά τα 200.000 TEUs.
Αν και οι θαλάσσιες μεταφορές εντός της Ασίας αποτελούν αντικείμενο δραστηριότητας για τουλάχιστον 69 «παίκτες», οι κορυφαίοι 20 διαχειριστές παγκοσμίως κατέχουν το 87% της αγοράς. Επιπροσθέτως, μέσα σε έναν χρόνο, η αγορά κατέγραψε σημαντική άνοδο της τάξεως του 13%. Το άθροισμα της μεταφορικής ικανότητας που εξυπηρετεί την αγορά αυτή σήμερα ανέρχεται στα 2,4 εκατ. TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα…
Με «χαμόγελα» ολοκληρώθηκε το γ΄ τρίμηνο του έτους για την Embraer, καθώς η βραζιλιάνικη εταιρεία συνέχισε με γοργούς ρυθμούς τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Κατά…
Ομόφωνα κατά τη θέσπιση περιβαλλοντικών κανονισμών σε διεθνές επίπεδο που δεν λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας, τάχθηκαν πέντε ναυτιλιακές…
Από τις αρχές του 2025, η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια…
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ