
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία, που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τον ρόλο της στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα.
Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε ο εκτελεστικός διευθυντής της MOL (India) στην περιοχή της Νότιας Ασίας/Μέσης Ανατολής, Anand Jayaraman, η MOL βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με το Νέο Δελχί για τη ναυπήγηση πλοίων στην Ινδία, στο πλαίσιο της εθνικής ναυπηγικής στρατηγικής «Make in India». Σύντομα, μάλιστα, η MOL India πρόκειται να τοποθετήσει παραγγελία για νεότευκτα MR tankers στο ινδικό ναυπηγείο Cochin Shipyard.
«Ευθυγραμμιζόμαστε πλήρως με τους στόχους της κυβέρνησης της Ινδίας και επιδιώκουμε τη συνεργασία στη ναυπηγική βιομηχανία, έναν κλάδο υψηλής έντασης κεφαλαίου», τόνισε ο Jayaraman.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Νέο Δελχί «ποντάρει» στην τεχνογνωσία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας για τη δημιουργία ενός σύγχρονου ναυπηγικού και ναυπηγοεπισκευαστικού cluster. Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση της Ινδίας θα παρέχει διάφορα κίνητρα στα εγχώρια ναυπηγεία έως το 2035, προκειμένου να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά, που επί του παρόντος περιορίζεται στο 1%
Πέραν της ενδεχόμενης συνεργασίας στο πεδίο των ναυπηγήσεων, η ιαπωνική εταιρεία επιδιώκει να επεκταθεί και σε άλλους κλάδους της ινδικής οικονομίας. Ενδεικτικά, στα σκαριά βρίσκεται η είσοδος της MOL India στον κλάδο των σιδηροδρομικών μεταφορών και των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας της Ινδίας, ενώ εξετάζονται και επενδύσεις σε ορισμένες startups της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές. Εν μέσω των εν…
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιχειρηματική αποστολή 18 ελληνικών επιχειρήσεων στην Αλγερία, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 3–6 Σεπτεμβρίου 2025 με πρωτοβουλία του Ελληνο-Αφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, σε συνεργασία…
Νέα έκθεση αναφορικά με τις ελλείψεις που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια κυβερνητικών προγραμμάτων επιθεώρησης φορτίων εξέδωσε το World Shipping Council (WSC). Σύμφωνα λοιπόν με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ