
Οι διακυμάνσεις και τα σκαμπανεβάσματα που χαρακτηρίζουν τις τέσσερις βασικές αγορές της ναυτιλίας διαφαίνονται ιδιαίτερα έντονα έως τώρα για το 2025. Έκθεση της VesselsValue αποτυπώνει με απτό τρόπο τις εν λόγω διακυμάνσεις στην αγορά των ανακυκλώσεων ανά είδος πλοίου, εν συγκρίσει με τα δύο προηγούμενα έτη.
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή που παρατηρήθηκε στην αγορά των ανακυκλώσεων, ανάμεσα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων (σε αριθμό), ήταν η πτώση της τάξεως του 86% που σημειώθηκε στις ανακυκλώσεις των containerships, σε σχέση με το 2024. Συγκεκριμένα, από τις 37 ανακυκλώσεις containerships που καταγράφηκαν πέρυσι, φέτος στα διαλυτήρια παραδόθηκαν μόλις πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Δεύτερη πιο αξιοσημείωτη μεταβολή που σημειώθηκε ήταν η αύξηση κατά 69% στις διαλύσεις των δεξαμενόπλοιων, οι οποίες από 26 το 2024, μέχρι στιγμής φέτος διαμορφώνονται στις 44.
Άξια αναφοράς είναι και άνοδος της τάξεως του 63% που σημειώθηκε στις διαλύσεις των gas carriers, οι οποίες από την έναρξη του 2025 ανέρχονται στις 19, έναντι των συνολικά επτά ανακυκλώσεων το 2024.
Όσον αφορά τα bulk carriers, των οποίων οι διαλύσεις μειώθηκαν σημαντικά πέρυσι σε σύγκριση με το 2023, δηλαδή από 71 σε 41, το α΄ οκτάμηνο φέτος διαμορφώθηκαν σε 53, σημειώνοντας άνοδο 29%.
Συνεπώς, το άθροισμα των ανακυκλώσεων που καταγράφηκαν μέχρι στιγμής για το 2025, ανάμεσα στις βασικότερες κατηγορίες πλοίων, ανέρχεται στις 121, έναντι 111 κατά το 2024, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 9%. Επιπλέον, με τρεις μήνες περιθώριο έως την ολοκλήρωση του φετινού έτους, το εν λόγω ποσοστό δύναται να αυξηθεί περαιτέρω.
Πηγή: VesselsValue
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ