
Την καθιερωμένη ανάλυση για τις τελευταίες τάσεις της ναυτασφαλιστικής αγοράς παρουσίασε η International Union of Marine Insurance (IUMI) στο ετήσιο συνέδριό της στη Σιγκαπούρη.
Τα παγκόσμια ασφάλιστρα θαλάσσιας ασφάλισης το 2024 διαμορφώθηκαν στα $39,92 δισ., σημειώνοντας άνοδο 1,5% σε σχέση με το 2023. Η γεωγραφική κατανομή των εσόδων είχε ως εξής: Ευρώπη 46,96%, Ασία/Ειρηνικός 29,79%, Λατινική Αμερική 10,19%, Βόρεια Αμερική 7,75%, Μέση Ανατολή 3,53%, Αφρική 1,38%.
Ανά κλάδο δραστηριότητας, το μεγαλύτερο μερίδιο κατέλαβε ο κλάδος μεταφορών/φορτίων με 57,23%, ακολουθούμενος από τον κλάδο του hull με 23,51%, τον κλάδο υπεράκτιας ενέργειας με 11,71% και τον κλάδο θαλάσσιας ευθύνης (εκτός από τα P&I που καλύπτεται από IG clubs) με 7,55%.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο επικεφαλής αναλυτής της IUMI, Veith Huesmann, δήλωσε: «Έχουμε παρατηρήσει σταθερή αύξηση των εσόδων από ασφάλιστρα στην Ασία από το 2016, η οποία υποστηρίζεται από νέες γραμμές παραγωγής και την αύξηση του ενδοασιατικού εμπορίου. Αντίθετα, τα έσοδα από Ευρώπη και Λατινική Αμερική φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί από το 2023. Οι μεταβολές στα έσοδα από ασφάλιστρα τείνουν να προέρχονται από την αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου (για τα φορτία) σε συνδυασμό με την αύξηση της αξίας των πλοίων (για τα κύτη) ή την άνοδο της τιμής του πετρελαίου που ενθαρρύνει την αύξηση της δραστηριότητας στον τομέα της υπεράκτιας ενέργειας, αν και αυτό δεν συνέβη το 2024. Η γεωπολιτική αστάθεια θα επηρεάσει συγκεκριμένες περιοχές, φυσικά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιόδοξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας στην Ευρωζώνη και με αναφορά στο «τραύμα» που είχε προκαλέσει στην αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα…
Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα,…
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ