
Καθώς το ενδιαφέρον στη δευτερογενή αγορά πλοίων εστιάζεται ολοένα και περισσότερο σε πλοία μέσης και μεγάλης ηλικίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δράττονται της ευκαιρίας προκειμένου να επιταχύνουν την ανανέωση του ελληνόκτητου στόλου με σύγχρονα και «πράσινα» πλοία.
Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2025 έχουν καταγραφεί 703 αγοραπωλησίες bulk carriers και tankers. Πρόκειται για επίπεδα 15% χαμηλότερα σε σχέση με τις 831 αγοραπωλησίες την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Βέβαια, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για μεταχειρισμένο τονάζ εμφανίζει σημάδια κόπωσης, οι «Greeks» έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο ως «πωλητές», εκμεταλλευόμενοι την ισχυρή ζήτηση των Κινέζων πλοιοκτητών.
Bulk carriers
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ξεχωρίσει ως βασικοί πωλητές bulk carriers, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου προχώρησαν στην πώληση 98 πλοίων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των συναλλαγών αφορούσε Panamaxes μέσης ηλικίας 20 ετών (32 πωλήσεις) και Supramaxes μέσης ηλικίας 18 ετών (31 πωλήσεις).
Από την πλευρά των αγοραστών, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες διατήρησαν τα ηνία, με αγορές 80 bulk carriers. Το ενδιαφέρον τους επικεντρώθηκε στα Supramaxes (25 αγορές με μέση ηλικία 17 έτη) και στα Panamaxes (15 αγορές με μέση ηλικία 19 έτη).
Tankers
Ανάλογη εικόνα καταγράφεται και στη second-hand αγορά των tankers, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να αναδεικνύονται κορυφαίοι «πωλητές», παραχωρώντας 50 δεξαμενόπλοια. Τα περισσότερα από αυτά ήταν Aframaxes/LR2 μέσης ηλικίας 15 ετών (16 πωλήσεις), ενώ ακολούθησαν τα MR2 μέσης ηλικίας 17 ετών (10 πωλήσεις) και τα VLCCs μέσης ηλικίας 18 ετών (9 πωλήσεις).
Οι Κινέζοι ξεχώρισαν και πάλι ως «αγοραστές», αποκτώντας συνολικά 38 δεξαμενόπλοια. Το μεγαλύτερο μέρος αποτελούνταν από Aframaxes/LR2 (11 αγορές με μέση ηλικία 18 έτη) και VLCCs (9 αγορές με μέση ηλικία 18 έτη).
Εν γένει, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να κινούνται στρατηγικά, επιδιώκοντας να απεμπλακούν από πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, με γνώμονα την ανανέωση του στόλου τους.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι επενδύσεις των ναυπηγικών κολοσσών της Νότιας Κορέας στις αμερικανικές γιάρδες, με φόντο την αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ.…
H Γουινέα έχει αναντίρρητα αναδυθεί ως μία από τις χώρες-κλειδιά στον κλάδο των commodities. Είναι άξιο αναφοράς ότι, τη δεδομένη στιγμή, κατέχει την πρώτη…
Ο Καναδάς ανακοίνωσε την Παρασκευή 22 Αυγούστου ότι θα καταργήσει από τον επόμενο μήνα όλους τους ανταποδοτικούς δασμούς στα αμερικανικά προϊόντα που καλύπτονται από…
Τους θερινούς μήνες, ως συνήθως, η ενεργειακή κατανάλωση κορυφώνεται. Καθώς πολλά κράτη ανά τον κόσμο στρέφονται στην πυρηνική ενέργεια ως μια καθαρή εναλλακτική για…
Οι εξελίξεις γύρω από τους θαλάσσιους διαδρόμους της Αρκτικής είναι ευνοϊκές για την οικονομία της Ρωσίας και τις δυνητικές εξαγωγές της χώρας, σύμφωνα με…
Η Σεούλ ευελπιστεί να εξομαλύνει πλήρως τις σχέσεις με το Πεκίνο, που δοκιμάστηκαν τα τελευταία χρόνια, τόνισε ειδικός απεσταλμένος της προεδρίας της Νότιας Κορέας…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η ανακάλυψη νέων κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου από κορυφαίες εταιρείες ενέργειας, με την ανακάλυψη της Aker BP να συνιστά…
Η εταιρεία μεταφορών και logistics APM Terminals, θυγατρική της A.P. Moller-Maersk, «έδωσε τα χέρια» με την πολιτεία Άντρα Πραντές της Ινδίας για έργα σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ