
Καθώς το ενδιαφέρον στη δευτερογενή αγορά πλοίων εστιάζεται ολοένα και περισσότερο σε πλοία μέσης και μεγάλης ηλικίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δράττονται της ευκαιρίας προκειμένου να επιταχύνουν την ανανέωση του ελληνόκτητου στόλου με σύγχρονα και «πράσινα» πλοία.
Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2025 έχουν καταγραφεί 703 αγοραπωλησίες bulk carriers και tankers. Πρόκειται για επίπεδα 15% χαμηλότερα σε σχέση με τις 831 αγοραπωλησίες την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Βέβαια, παρά το γεγονός ότι η ζήτηση για μεταχειρισμένο τονάζ εμφανίζει σημάδια κόπωσης, οι «Greeks» έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο ως «πωλητές», εκμεταλλευόμενοι την ισχυρή ζήτηση των Κινέζων πλοιοκτητών.
Bulk carriers
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ξεχωρίσει ως βασικοί πωλητές bulk carriers, καθώς την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου προχώρησαν στην πώληση 98 πλοίων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των συναλλαγών αφορούσε Panamaxes μέσης ηλικίας 20 ετών (32 πωλήσεις) και Supramaxes μέσης ηλικίας 18 ετών (31 πωλήσεις).
Από την πλευρά των αγοραστών, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες διατήρησαν τα ηνία, με αγορές 80 bulk carriers. Το ενδιαφέρον τους επικεντρώθηκε στα Supramaxes (25 αγορές με μέση ηλικία 17 έτη) και στα Panamaxes (15 αγορές με μέση ηλικία 19 έτη).
Tankers
Ανάλογη εικόνα καταγράφεται και στη second-hand αγορά των tankers, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να αναδεικνύονται κορυφαίοι «πωλητές», παραχωρώντας 50 δεξαμενόπλοια. Τα περισσότερα από αυτά ήταν Aframaxes/LR2 μέσης ηλικίας 15 ετών (16 πωλήσεις), ενώ ακολούθησαν τα MR2 μέσης ηλικίας 17 ετών (10 πωλήσεις) και τα VLCCs μέσης ηλικίας 18 ετών (9 πωλήσεις).
Οι Κινέζοι ξεχώρισαν και πάλι ως «αγοραστές», αποκτώντας συνολικά 38 δεξαμενόπλοια. Το μεγαλύτερο μέρος αποτελούνταν από Aframaxes/LR2 (11 αγορές με μέση ηλικία 18 έτη) και VLCCs (9 αγορές με μέση ηλικία 18 έτη).
Εν γένει, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να κινούνται στρατηγικά, επιδιώκοντας να απεμπλακούν από πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, με γνώμονα την ανανέωση του στόλου τους.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ