
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Arsenio Dominguez, κάλεσε τα κράτη-μέλη και τους διεθνείς εταίρους να επιδείξουν επαγρύπνηση και να ενισχύσουν τη συνεργασία τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες απειλές για την παγκόσμια θαλάσσια ασφάλεια.
Σε ομιλία του κατά τη διάρκεια της ανοικτής συζήτησης υψηλού επιπέδου του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, που πραγματοποιήθηκε στις 11 Αυγούστου υπό την προεδρία του Προέδρου της Δημοκρατίας του Παναμά, José Raúl Mulino, ο κ. Dominguez περιέγραψε τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα πλοία και οι ναυτικοί κατά τη μεταφορά δισεκατομμυρίων τόνων εμπορευμάτων σε όλο τον κόσμο.
«Η συλλογική μας απάντηση πρέπει να βασίζεται στην πρόληψη, στη συνεχή επαγρύπνηση, στην καινοτομία και στη διαρκώς ενισχυόμενη περιφερειακή και διεθνή συνεργασία», δήλωσε. «Ο πολυμερισμός είναι καθοριστικής σημασίας σε αυτό το θέμα. Η θαλάσσια ασφάλεια είναι κοινή ευθύνη».
Επιπροσθέτως, τόνισε την ανάγκη τα κράτη να τηρούν τις υποχρεώσεις τους σύμφωνα με τα καθιερωμένα διεθνή πρότυπα για την ασφάλεια και την περιβαλλοντική προστασία στη ναυτιλία.
Το 2024, σχεδόν 150 περιστατικά πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων αναφέρθηκαν στον ΙΜΟ, με τον υψηλότερο αριθμό να καταγράφεται στα στενά της Μαλάκκα και της Σιγκαπούρης, στον Ινδικό Ωκεανό και στη Δυτική Αφρική. Την ίδια χρονιά, παράνομες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα στόχευσαν πλοία, παραβιάζοντας το διεθνές δίκαιο και την ελευθερία της ναυσιπλοΐας.
Οι κυβερνοεπιθέσεις, η διακίνηση ναρκωτικών και οι δόλιες δραστηριότητες συνεχίζουν να υπονομεύουν την ασφάλεια στη θάλασσα, ενώ οι αναδυόμενες τεχνολογίες φέρνουν τόσο ευκαιρίες όσο και κινδύνους, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για ισχυρή διακυβέρνηση
«Όταν οι γεωπολιτικές εντάσεις διαταράσσουν τη ναυτιλία και αθώοι ναυτικοί χάνουν τη ζωή τους, όπως είδαμε πρόσφατα στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και κατά τη διάρκεια του 2024, η μόνη λύση είναι ο εποικοδομητικός διάλογος», δήλωσε ο κ. Dominguez. «Η θαλάσσια ασφάλεια δεν είναι μόνο τεχνική υπόθεση – είναι βαθιά ανθρώπινη υπόθεση», κατέληξε ο Γ.Γ. του IMO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα στη μεγάλη φωτιά που κατακαίει σήμερα για τρίτη μέρα τη βορειοδυτική Χίο. Η υποχώρηση των ανέμων και η ενίσχυση της…
Οι κολοσσοί Nvidia και AMD αναμένεται να μοιραστούν με την αμερικανική κυβέρνηση μέρος των εσόδων τους από πωλήσεις στην Κίνα, σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών…
Η Γερμανία, η Βρετανία και η Γαλλία δηλώνουν έτοιμες να ενεργοποιήσουν εκ νέου το μηχανισμό επιβολής κυρώσεων εναντίον του Ιράν, αν δεν βρεθεί μέχρι…
Η Wasaline υπέγραψε σύμβαση για τη χρήση βιοαερίου με την Gasum και συμφωνία pooling στο πλαίσιο του FuelEU Maritime με τη Stena Line, η…
Μετά από χρόνια προετοιμασίας, η επαναλειτουργία του πάλαι ποτέ ναυπηγείου Hanjin στις Φιλιππίνες, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η HD Hyundai, βρίσκεται στην τελική ευθεία.…
Τουλάχιστον 40 θάνατοι που συνδέονται με τη χολέρα έχουν καταγραφεί σε μια εβδομάδα στην περιφέρεια του Νταρφούρ, στο δυτικό Σουδάν που βρίσκεται σε πόλεμο,…
Σε τροχιά ανόδου συνεχίζει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καταγράφοντας σημαντική αύξηση 7,3% στην επιβατική κίνηση κατά το πρώτο επτάμηνο του 2025, έναντι και…
Πολλές χώρες ανά τον κόσμο στρέφονται στη «λύση» της πυρηνικής ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών τους. Σύμφωνα με το Reuters, ιδιώτες στην Ινδία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ