
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Arsenio Dominguez, κάλεσε τα κράτη-μέλη και τους διεθνείς εταίρους να επιδείξουν επαγρύπνηση και να ενισχύσουν τη συνεργασία τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες απειλές για την παγκόσμια θαλάσσια ασφάλεια.
Σε ομιλία του κατά τη διάρκεια της ανοικτής συζήτησης υψηλού επιπέδου του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, που πραγματοποιήθηκε στις 11 Αυγούστου υπό την προεδρία του Προέδρου της Δημοκρατίας του Παναμά, José Raúl Mulino, ο κ. Dominguez περιέγραψε τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα πλοία και οι ναυτικοί κατά τη μεταφορά δισεκατομμυρίων τόνων εμπορευμάτων σε όλο τον κόσμο.
«Η συλλογική μας απάντηση πρέπει να βασίζεται στην πρόληψη, στη συνεχή επαγρύπνηση, στην καινοτομία και στη διαρκώς ενισχυόμενη περιφερειακή και διεθνή συνεργασία», δήλωσε. «Ο πολυμερισμός είναι καθοριστικής σημασίας σε αυτό το θέμα. Η θαλάσσια ασφάλεια είναι κοινή ευθύνη».
Επιπροσθέτως, τόνισε την ανάγκη τα κράτη να τηρούν τις υποχρεώσεις τους σύμφωνα με τα καθιερωμένα διεθνή πρότυπα για την ασφάλεια και την περιβαλλοντική προστασία στη ναυτιλία.
Το 2024, σχεδόν 150 περιστατικά πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων αναφέρθηκαν στον ΙΜΟ, με τον υψηλότερο αριθμό να καταγράφεται στα στενά της Μαλάκκα και της Σιγκαπούρης, στον Ινδικό Ωκεανό και στη Δυτική Αφρική. Την ίδια χρονιά, παράνομες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα στόχευσαν πλοία, παραβιάζοντας το διεθνές δίκαιο και την ελευθερία της ναυσιπλοΐας.
Οι κυβερνοεπιθέσεις, η διακίνηση ναρκωτικών και οι δόλιες δραστηριότητες συνεχίζουν να υπονομεύουν την ασφάλεια στη θάλασσα, ενώ οι αναδυόμενες τεχνολογίες φέρνουν τόσο ευκαιρίες όσο και κινδύνους, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για ισχυρή διακυβέρνηση
«Όταν οι γεωπολιτικές εντάσεις διαταράσσουν τη ναυτιλία και αθώοι ναυτικοί χάνουν τη ζωή τους, όπως είδαμε πρόσφατα στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και κατά τη διάρκεια του 2024, η μόνη λύση είναι ο εποικοδομητικός διάλογος», δήλωσε ο κ. Dominguez. «Η θαλάσσια ασφάλεια δεν είναι μόνο τεχνική υπόθεση – είναι βαθιά ανθρώπινη υπόθεση», κατέληξε ο Γ.Γ. του IMO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ