
Σε μια επιθετική κίνηση απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) προέβη πρόσφατα το Κατάρ, απειλώντας την ΕΕ με διακοπή των προμηθειών φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με το Reuters, σε επιστολή προς την κυβέρνηση του Βελγίου με ημερομηνία 21 Μαΐου, ο Υπουργός Ενέργειας του Κατάρ, Saad al-Kaabi, εξέφρασε τη δυσαρέσκεια και την αντίθετη θέση του αραβικού κράτους απέναντι στην Οδηγία Δέουσας Επιμέλειας για την Εταιρική Βιωσιμότητα της ΕΕ (Corporate Sustainability Due Diligence Directive ‒ CSDDD).
Συγκεκριμένα, η επιστολή ανέφερε μεταξύ άλλων το εξής: «Με απλά λόγια, εάν δεν γίνουν περαιτέρω αλλαγές στη CSDDD, το Κατάρ και η QatarEnergy δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να εξετάσουν σοβαρά εναλλακτικές αγορές εκτός της ΕΕ, για το LNG και τα άλλα προϊόντα μας, οι οποίες προσφέρουν ένα πιο σταθερό και φιλόξενο επιχειρηματικό περιβάλλον».
Υπενθυμίζεται ότι η οδηγία CSDD απαιτεί από τις μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Γηραιά Ήπειρο να διασφαλίσουν ότι στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες δεν υπάρχουν θύματα καταναγκαστικής εργασίας και δεν προκαλούνται περιβαλλοντικές ζημιές.
Στο πλαίσιο της επιστολής, το Κατάρ απαίτησε τροποποιήσεις στην εν λόγω οδηγία, ιδίως όσον αφορά τις απαιτήσεις για σχέδια κλιματικής μετάβασης των εταιρειών. Πρόσφατα, ωστόσο, οι Βρυξέλλες προχώρησαν σε αλλαγές στη CSDDD, μεταθέτοντας την εφαρμογή της κατά ένα έτος, έως τα μέσα του 2028, και περιορίζοντας τις απαιτήσεις της για τις εταιρείες. Παρ’ όλα αυτά, διατηρήθηκαν τα πρόστιμα έως και 5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών των εταιρειών, για εκείνες που δεν θα συμμορφώνονται με την ευρωπαϊκή οδηγία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ