
Σε μια επιθετική κίνηση απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) προέβη πρόσφατα το Κατάρ, απειλώντας την ΕΕ με διακοπή των προμηθειών φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με το Reuters, σε επιστολή προς την κυβέρνηση του Βελγίου με ημερομηνία 21 Μαΐου, ο Υπουργός Ενέργειας του Κατάρ, Saad al-Kaabi, εξέφρασε τη δυσαρέσκεια και την αντίθετη θέση του αραβικού κράτους απέναντι στην Οδηγία Δέουσας Επιμέλειας για την Εταιρική Βιωσιμότητα της ΕΕ (Corporate Sustainability Due Diligence Directive ‒ CSDDD).
Συγκεκριμένα, η επιστολή ανέφερε μεταξύ άλλων το εξής: «Με απλά λόγια, εάν δεν γίνουν περαιτέρω αλλαγές στη CSDDD, το Κατάρ και η QatarEnergy δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να εξετάσουν σοβαρά εναλλακτικές αγορές εκτός της ΕΕ, για το LNG και τα άλλα προϊόντα μας, οι οποίες προσφέρουν ένα πιο σταθερό και φιλόξενο επιχειρηματικό περιβάλλον».
Υπενθυμίζεται ότι η οδηγία CSDD απαιτεί από τις μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Γηραιά Ήπειρο να διασφαλίσουν ότι στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες δεν υπάρχουν θύματα καταναγκαστικής εργασίας και δεν προκαλούνται περιβαλλοντικές ζημιές.
Στο πλαίσιο της επιστολής, το Κατάρ απαίτησε τροποποιήσεις στην εν λόγω οδηγία, ιδίως όσον αφορά τις απαιτήσεις για σχέδια κλιματικής μετάβασης των εταιρειών. Πρόσφατα, ωστόσο, οι Βρυξέλλες προχώρησαν σε αλλαγές στη CSDDD, μεταθέτοντας την εφαρμογή της κατά ένα έτος, έως τα μέσα του 2028, και περιορίζοντας τις απαιτήσεις της για τις εταιρείες. Παρ’ όλα αυτά, διατηρήθηκαν τα πρόστιμα έως και 5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών των εταιρειών, για εκείνες που δεν θα συμμορφώνονται με την ευρωπαϊκή οδηγία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ