
Η Βρετανία επέβαλε νέες κυρώσεις στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας, στοχοποιώντας 135 δεξαμενόπλοια μαζί με δύο ρωσικές εταιρείες, τη ναυτιλιακή εταιρεία Intershipping Services LLC και την εταιρεία εμπορίας πετρελαίου Litasco Middle East DMCC.
Τα δεξαμενόπλοια είναι κρίσιμης σημασίαe για τον ενεργειακό και πετρελαϊκό τομέα της Ρωσίας, με τη βρετανική κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι συνιστούν ένα μέρος του στόλου που ευθύνεται για τη μεταφορά φορτίου αξίας 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις αρχές του 2024.
Ο υπουργός Εξωτερικών Ντέιβιντ Λάμι είπε ότι οι νέες κυρώσεις θα «αποσυνθέσουν» περαιτέρω τον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν και θα αποστραγγίσουν το πολεμικό θησαυροφυλάκιο της Ρωσίας από τα κρίσιμα έσοδα από το πετρέλαιο».
Η κυβέρνηση αναφέρει ότι η Intershipping Services LLC είναι υπεύθυνη για το ότι καταχωρεί τα πλοία υπό σημαία της Γκαμπόν, που τους επιτρέπει να μεταφέρουν ετησίως προϊόντα αξίας έως 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για λογαριασμό του ρωσικού κράτους.
Κυρώσεις επιβλήθηκαν επίσης στην Litasco Middle East DMCC για τον συνεχιζόμενο ρόλο της στην μεταφορά μεγάλων όγκων ρωσικού πετρελαίου, αναφέρει η κυβέρνηση.
Η ρωσική πρεσβεία στο Λονδίνο δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε αίτημα του Reuters να σχολιάσει τις τελευταίες κυρώσεις. Η Μόσχα έχει χαρακτηρίσει τις δυτικές κυρώσεις παράνομες ισχυριζόμενη ότι αποσταθεροποιούν της παγκόσμιες ενεργειακές αγορές. Την Παρασκευή, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο που διεξάγει στην Ουκρανία, συμπεριλαμβανομένων μέτρων που αποσκοπούν στο να καταφέρουν περαιτέρω πλήγματα στη ρωσική πετρελαϊκή και ενεργειακή βιομηχανία.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕ και η Βρετανία κατέθεσαν σχέδια για τη μείωση του ανώτατου ορίου τιμής του αργού πετρελαίου από τα 60 δολάρια ανά βαρέλι στα 47,60 δολάρια, με στόχο να πλήξουν τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία που φέρνει η Provaris στο προσκήνιο αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού για τη θαλάσσια αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Πολυστρωματικές χαλύβδινες…
Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ να πάγωσε για 90 ακόμα ημέρες την εφαρμογή των δασμών στην Κίνα, ωστόσο τα τέλη που είναι προγραμματισμένα για τον…
Τους αβάσιμους, όπως τους χαρακτηρίζει, ισχυρισμούς που κυκλοφόρησαν προ ημερών σε διεθνή ΜΜΕ και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ότι πλοία της Bahri μεταφέρουν φορτία με…
Την έξοδό της από τις δημόσιες αγορές και κατά συνέπεια την ιδιωτικοποίηση της ZIM καλοβλέπουν ο CEO της εταιρείας Eli Glickman, πέντε υψηλόβαθμα στελέχη…
Η επανεπιβολή των δασμών από την αμερικανική κυβέρνηση στις 7 Αυγούστου, σε συνδυασμό με την αναδυόμενη υπερπροσφορά μεταφορικής ικανότητας, ασκούν καθοδικές πιέσεις στους ναύλους…
Πράσινη ρότα τραβά και ο λιμένας της Klaipėda στη Λιθουανία. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με ανακοίνωση του λιμένα, αυτή τη στιγμή ένας σταθμός παραγωγής και…
Νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα παρουσιάζει τους λόγους για τους οποίους ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για τη μείωση της…
Ρεκόρ καταρρίπτουν για άλλη μία φορά οι διά θαλάσσης εξαγωγές σόγιας από τη Βραζιλία. Τον περασμένο Ιούλιο σημειώθηκε ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών κατά τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ