
Η Βρετανία επέβαλε νέες κυρώσεις στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας, στοχοποιώντας 135 δεξαμενόπλοια μαζί με δύο ρωσικές εταιρείες, τη ναυτιλιακή εταιρεία Intershipping Services LLC και την εταιρεία εμπορίας πετρελαίου Litasco Middle East DMCC.
Τα δεξαμενόπλοια είναι κρίσιμης σημασίαe για τον ενεργειακό και πετρελαϊκό τομέα της Ρωσίας, με τη βρετανική κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι συνιστούν ένα μέρος του στόλου που ευθύνεται για τη μεταφορά φορτίου αξίας 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις αρχές του 2024.
Ο υπουργός Εξωτερικών Ντέιβιντ Λάμι είπε ότι οι νέες κυρώσεις θα «αποσυνθέσουν» περαιτέρω τον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν και θα αποστραγγίσουν το πολεμικό θησαυροφυλάκιο της Ρωσίας από τα κρίσιμα έσοδα από το πετρέλαιο».
Η κυβέρνηση αναφέρει ότι η Intershipping Services LLC είναι υπεύθυνη για το ότι καταχωρεί τα πλοία υπό σημαία της Γκαμπόν, που τους επιτρέπει να μεταφέρουν ετησίως προϊόντα αξίας έως 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για λογαριασμό του ρωσικού κράτους.
Κυρώσεις επιβλήθηκαν επίσης στην Litasco Middle East DMCC για τον συνεχιζόμενο ρόλο της στην μεταφορά μεγάλων όγκων ρωσικού πετρελαίου, αναφέρει η κυβέρνηση.
Η ρωσική πρεσβεία στο Λονδίνο δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε αίτημα του Reuters να σχολιάσει τις τελευταίες κυρώσεις. Η Μόσχα έχει χαρακτηρίσει τις δυτικές κυρώσεις παράνομες ισχυριζόμενη ότι αποσταθεροποιούν της παγκόσμιες ενεργειακές αγορές. Την Παρασκευή, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο που διεξάγει στην Ουκρανία, συμπεριλαμβανομένων μέτρων που αποσκοπούν στο να καταφέρουν περαιτέρω πλήγματα στη ρωσική πετρελαϊκή και ενεργειακή βιομηχανία.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕ και η Βρετανία κατέθεσαν σχέδια για τη μείωση του ανώτατου ορίου τιμής του αργού πετρελαίου από τα 60 δολάρια ανά βαρέλι στα 47,60 δολάρια, με στόχο να πλήξουν τα έσοδα της Ρωσίας από το πετρέλαιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ