
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη Samsung Heavy Industries (SHI) προκειμένου να προσφέρει μια πλήρως ολοκληρωμένη λύση που εστιάζει στην αυτοματοποίηση, στην αποδοτικότητα, στην ασφάλεια και στην ενεργειακή διαχείριση.
Στο επίκεντρο του τεχνολογικού εξοπλισμού των πλοίων βρίσκεται το σύστημα K-Pos DP2, το οποίο τους επιτρέπει να διατηρούν με ακρίβεια τη θέση τους ακόμα και σε συνθήκες έντονου κυματισμού ή ανέμου. Αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για την ασφαλή και αποδοτική λειτουργία σε απομακρυσμένες υπεράκτιες περιοχές, όπως οι θαλάσσιες περιοχές εξόρυξης πετρελαίου ανοικτά της Βραζιλίας. Το K-Chief Integrated Automation System λειτουργεί ως ενιαίο σύστημα εποπτείας και διαχείρισης, που επιτρέπει στους χειριστές να παρακολουθούν και να ελέγχουν όλες τις κύριες λειτουργίες του πλοίου από μία και μόνο πλατφόρμα ή σταθμό ελέγχου. Παράλληλα, το K-IMS Information Management System εξασφαλίζει έξυπνη διαχείριση δεδομένων λειτουργίας σε πραγματικό χρόνο.
Επιπλέον, τα πλοία θα εξοπλιστούν με το AutoChief 600, ένα σύστημα προηγμένου αυτοματισμού, που επιτρέπει ακριβή και αξιόπιστη ρύθμιση ισχύος του συστήματος πρόωσης, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου. Η παρακολούθηση φορτίου εξασφαλίζεται μέσω του K-Gauge (CLS), το οποίο παρέχει ακριβή μέτρηση στα επίπεδα των δεξαμενών και συμβάλλει στην ασφαλή διαχείριση του φορτίου. Ακόμα, κομβικό στοιχείο του μηχανολογικού εξοπλισμού αποτελεί η μονή γραμμή άξονα με έλικα μεταβλητού βήματος (CPP), διαμέτρου 8,6 μ., η οποία θα ενσωματωθεί σε κάθε πλοίο, προσφέροντας μέγιστη προσαρμοστικότητα και αποδοτικότητα πρόωσης.
Η τεχνολογική αυτή σύνθεση δημιουργεί έναν ψηφιακά συνδεδεμένο και πλήρως αυτοματοποιημένο στόλο. Τα πλοία ναυπηγούνται από την SHI στη Νότια Κορέα για λογαριασμό του Ομίλου Τσάκου και θα παραδοθούν με bareboat charter στην Transpetro, θυγατρική της Petrobras, με έναρξη παραδόσεων από το 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ