
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια στη δευτερογενή αγορά κατά το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Είναι ενδεικτικό ότι, κατά το ίδιο διάστημα το 2024, είχαν πραγματοποιηθεί 920 αγοραπωλησίες πλοίων, χωρητικότητας 65,5 εκατ. dwt. Παρατηρείται, λοιπόν, μια ποσοστιαία πτώση της τάξεως του 23%.
Σε ό,τι αφορά τους τύπους πλοίων με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στην εν λόγω αγορά για το 2025, στην πρώτη θέση βρίσκονται με διαφορά τα bulk carriers, με 323 αγοραπωλησίες, ενώ ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 190. Αντίστοιχα, 105 containerships έχουν αλλάξει χέρια μέχρι στιγμής κατά ίδιο διάστημα.
Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν εκ των πιο δραστήριων της δευτερογενούς αγοράς, τόσο σε αγορές όσο και σε πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται με διαφορά στην κορυφή της λίστας των πωλήσεων, έχοντας πραγματοποιήσει 235 πωλήσεις το 2025. Οι 115 εξ αυτών αφορούν φορτηγά πλοία, οι 71 δεξαμενόπλοια, οι 37 containerships και οι τέσσερις gas carriers. Ακολουθεί η Ιαπωνία με 164 πωλήσεις, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 134.
Από την άλλη πλευρά, 141 πλοία έχουν περιέλθει σε ελληνικά χέρια το 2025, τοποθετώντας με αυτόν τον τρόπο τους Έλληνες πλοιοκτήτες στη δεύτερη θέση, πίσω μόνο από τους Κινέζους, που έχουν προχωρήσει σε αγορά 275 πλοίων. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Βιετνάμ με 44 αγορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ