
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική στάση διατήρησαν και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, των οποίων το μερίδιο στις παραγγελίες αναπαριστά ένα μικρό ποσοστό.
Πιο συγκεκριμένα, στον κλάδο των bulk carriers, μόνο 76 παραγγελίες προστέθηκαν στο orderbook το α΄ εξάμηνο του 2025, εκ των οποίων μόλις τρεις από Έλληνες πλοιοκτήτες, βάσει δεδομένων της Xclusiv. Χάριν σύγκρισης, το αντίστοιχο διάστημα του 2024, οι παραγγελίες bulkers ήταν 355. Η Xclusiv εξηγεί ότι η πτωτική αυτή τάση αποδίδεται σε μια νωχελική ζήτηση αγαθών όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα από την Κίνα, καθηλώνοντας τον BDI σε χαμηλά επίπεδα.
Παρόμοιο ήταν το σκηνικό και στις παραγγελίες tankers, οι οποίες μειώθηκαν από 486 το α΄ εξάμηνο του 2024 σε μόλις 102 την αντίστοιχη περίοδο του 2025 (πτώση κατά 80%). Η γεωπολιτική αστάθεια σε κρίσιμες ‒για το θαλάσσιο εμπόριο‒ περιοχές, η αδύναμη ναυλαγορά και η αβεβαιότητα που επικρατεί γύρω από την ενεργειακή μετάβαση συντέλεσαν στην πτώση των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων. Οι ελληνικές παραγγελίες μειώθηκαν από τις 100 στις 32. Οι παραγγελίες για gas carriers σημείωσαν πτώση από 158 το α΄ εξάμηνο του 2024, σε 44 φέτος, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να τοποθετούν τις πέντε εξ αυτών.
Αντίθετα στο ρεύμα φαίνεται να πλέουν οι παραγγελίες για containerships. Συγκεκριμένα, κατέγραψαν αύξηση από 170 πλοία το 2024, σε 201 το 2025. Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες φαίνεται να διαβλέπουν ορισμένες ευκαιρίες στην αγορά των containerships, καθώς οι παραγγελίες τους γι’ αυτή την κατηγορία πλοίων διπλασιάστηκαν μέσα σε έναν χρόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ