
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters. Υπενθυμίζεται ότι ο Δούναβης είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός της Ευρώπης και αποτελεί εκ των σημαντικότερων εμπορικών αρτηριών της γηραιάς ηπείρου.
Το γεγονός αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο κύμα καύσωνα που πλήττει από την περασμένη εβδομάδα μεγάλο μέρος της Ευρώπης, με τις θερμοκρασίες να αγγίζουν τους 35 βαθμούς Κελσίου στη Βουδαπέστη.
Ως απότοκο των χαμηλών επιπέδων των υδάτων, τα εμπορικά πλοία δεν είναι σε θέση να πλέουν στο μέγιστο της μεταφορικής τους ικανότητας. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Attila Bencsik, Αναπληρωτή Πρόεδρο στην Hungarian Shipping Association, τα πλοία στον Δούναβη λειτουργούν μόλις στο 30-40% της μεταφορικής τους ικανότητας.
Είναι άξιο αναφοράς ότι το ουγγρικό κρατικό μετεωρολογικό ινστιτούτο HungaroMet ανακοίνωσε ότι οι βροχοπτώσεις τον Ιούνιο κυμάνθηκαν μόνο στο 17% του μέσου όρου γι’ αυτόν τον μήνα, καθιστώντας τον Ιούνιο του 2025 τον πιο ξηρό από το 1901. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο Ιούνιος διαχρονικά είναι ένας από τους πιο βροχερούς μήνες του έτους για την Ουγγαρία.
Πέραν του Δούναβη, και άλλοι ποταμοί της Ευρώπης αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα ένεκα της ξηρασίας και των ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών. Συνακόλουθα, τόσο τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Βιστούλα στην Πολωνία όσο και αυτά στον Ρήνο στη Γερμανία έφτασαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα στις 4 Ιουλίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ