
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters. Υπενθυμίζεται ότι ο Δούναβης είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός της Ευρώπης και αποτελεί εκ των σημαντικότερων εμπορικών αρτηριών της γηραιάς ηπείρου.
Το γεγονός αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο κύμα καύσωνα που πλήττει από την περασμένη εβδομάδα μεγάλο μέρος της Ευρώπης, με τις θερμοκρασίες να αγγίζουν τους 35 βαθμούς Κελσίου στη Βουδαπέστη.
Ως απότοκο των χαμηλών επιπέδων των υδάτων, τα εμπορικά πλοία δεν είναι σε θέση να πλέουν στο μέγιστο της μεταφορικής τους ικανότητας. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Attila Bencsik, Αναπληρωτή Πρόεδρο στην Hungarian Shipping Association, τα πλοία στον Δούναβη λειτουργούν μόλις στο 30-40% της μεταφορικής τους ικανότητας.
Είναι άξιο αναφοράς ότι το ουγγρικό κρατικό μετεωρολογικό ινστιτούτο HungaroMet ανακοίνωσε ότι οι βροχοπτώσεις τον Ιούνιο κυμάνθηκαν μόνο στο 17% του μέσου όρου γι’ αυτόν τον μήνα, καθιστώντας τον Ιούνιο του 2025 τον πιο ξηρό από το 1901. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο Ιούνιος διαχρονικά είναι ένας από τους πιο βροχερούς μήνες του έτους για την Ουγγαρία.
Πέραν του Δούναβη, και άλλοι ποταμοί της Ευρώπης αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα ένεκα της ξηρασίας και των ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών. Συνακόλουθα, τόσο τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Βιστούλα στην Πολωνία όσο και αυτά στον Ρήνο στη Γερμανία έφτασαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα στις 4 Ιουλίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ