
Η πράσινη μεθανόλη θεωρείται ένα από τα πλέον υποσχόμενα καύσιμα επόμενης γενιάς για τη ναυτιλία, καθώς μπορεί να παραχθεί από ανανεώσιμες πηγές, όπως βιομάζα ή συνθετικό υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα. Συνδυάζει τις κατάλληλες καύσιμες ιδιότητες με τη δυνατότητα χρήσης σε μηχανές διπλού καυσίμου και την υφιστάμενη υποδομή αποθήκευσης και διανομής. Ωστόσο, παραμένει σε αρχικά στάδια εμπορικής ωρίμανσης, με περιορισμένη παγκόσμια παραγωγή και υψηλό κόστος σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα. Παρ’ όλα αυτά, η πράσινη μεθανόλη προσελκύει αυξανόμενο ενδιαφέρον λόγω της χαμηλής έντασης εκπομπών και της συμβατότητάς της με τα υπό διαμόρφωση κανονιστικά πλαίσια, όπως το FuelEU Maritime και το Global Fuel Standard του ΙΜΟ.
Στο πλαίσιο αυτό, η Pacific Basin Shipping Limited υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας (MoU) με την Towngas, με σκοπό την ενίσχυση της πρόσβασης της εταιρείας σε πιστοποιημένη πράσινη μεθανόλη για τον μελλοντικό της στόλο πλοίων χαμηλών εκπομπών. Η συμφωνία μεταξύ Pacific Basin και Towngas προβλέπει τη δημιουργία πλαισίου συνεργασίας για τη μελλοντική σύναψη εμπορικής συμφωνίας προμήθειας πράσινης μεθανόλης, με καύσιμο που θα είναι πιστοποιημένο κατά ISCC EU, ISCC PLUS ή άλλα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα βιωσιμότητας. Η προμήθεια αυτή θα καλύψει κανονιστικές ανάγκες συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανονισμούς αποανθρακοποίησης που εισάγονται τόσο από την ΕΕ όσο και από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Η Pacific Basin σχεδιάζει να αξιοποιήσει την πράσινη μεθανόλη κυρίως στον στόλο πλοίων διπλού καυσίμου χαμηλών εκπομπών (Low Emission Vessels – LEVs). Η ευελιξία αυτή καθιστά την τεχνολογική μετάβαση διαχειρίσιμη σε όρους κόστους και λειτουργίας, παρά τη σημερινή περιορισμένη διαθεσιμότητα της πράσινης μεθανόλης.
Από την πλευρά της, η Towngas επενδύει στην κλιμάκωση της παραγωγής πράσινης μεθανόλης στην Κίνα, με στόχο να καλύψει την αυξανόμενη ναυτιλιακή ζήτηση. Η μονάδα της Towngas στην Εσωτερική Μογγολία αναμένεται να αυξήσει την ετήσια παραγωγή πράσινης μεθανόλης από 100.000 σε 150.000 τόνους έως τα τέλη του 2025, ενώ σχεδιάζονται νέες εγκαταστάσεις στην ηπειρωτική Κίνα, με στόχο συνολική δυναμικότητα ενός εκατομμυρίου τόνων ετησίως. Η Towngas προσβλέπει επίσης στη συμμετοχή της στη διαμόρφωση του Χονγκ Κονγκ και της Κίνας ως περιφερειακών κόμβων ανεφοδιασμού πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, στηρίζοντας την ευρύτερη μετάβαση της ναυτιλίας προς χαμηλές και μηδενικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ