
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα.
Όπως και στις εμπορευματικές μεταφορές, τα εθνικά εμπόδια και οι διοικητικές επιβαρύνσεις αποτελούν πονοκέφαλο για την αποτελεσματική στρατιωτική κινητικότητα. Συνεπώς, οι ανάγκες υποδομής των εμπορευματικών και των στρατιωτικών μεταφορών ευθυγραμμίζονται. Αυτό ήταν το κύριο συμπέρασμα από την ετήσια εκδήλωση της European Rail Freight Association (ERFA) στις 24 Ιουνίου στις Βρυξέλλες, όπου εκπρόσωποι του στρατού και της βιομηχανίας, καθώς και η νέα εκτελεστική διευθύντρια του European Union Agency for Railways (ERA), Oana Gherghinescu, συζήτησαν για το τι χρειάζεται ο σιδηρόδρομος προκειμένου να είναι έτοιμος για έναν κόσμο που αλλάζει.
Οι κοινές αυτές ανάγκες αυξάνουν σημαντικά την πίεση στους policymakers να κινηθούν προς έναν ολοένα πιο ολοκληρωμένο και λιγότερο γραφειοκρατικό Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο, με υποδομές υψηλών επιδόσεων και ένα σταθερό τεχνολογικό πλαίσιο. Οι σημερινές προκλήσεις για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές αφορούν και τη στρατιωτική κινητικότητα, εισάγοντας έτσι μια νέα διάσταση στην ευρωπαϊκή σιδηροδρομική πολιτική.
Στην εκδήλωση επισημάνθηκε ακόμη η ανάγκη για μείωση των χρόνων μεταφοράς για εύκολες διαδικασίες στα εθνικά σύνορα. Συνεπώς, τα κράτη-μέλη πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη ενός πραγματικά εναρμονισμένου και διαλειτουργικού σιδηροδρομικού συστήματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ