
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα.
Όπως και στις εμπορευματικές μεταφορές, τα εθνικά εμπόδια και οι διοικητικές επιβαρύνσεις αποτελούν πονοκέφαλο για την αποτελεσματική στρατιωτική κινητικότητα. Συνεπώς, οι ανάγκες υποδομής των εμπορευματικών και των στρατιωτικών μεταφορών ευθυγραμμίζονται. Αυτό ήταν το κύριο συμπέρασμα από την ετήσια εκδήλωση της European Rail Freight Association (ERFA) στις 24 Ιουνίου στις Βρυξέλλες, όπου εκπρόσωποι του στρατού και της βιομηχανίας, καθώς και η νέα εκτελεστική διευθύντρια του European Union Agency for Railways (ERA), Oana Gherghinescu, συζήτησαν για το τι χρειάζεται ο σιδηρόδρομος προκειμένου να είναι έτοιμος για έναν κόσμο που αλλάζει.
Οι κοινές αυτές ανάγκες αυξάνουν σημαντικά την πίεση στους policymakers να κινηθούν προς έναν ολοένα πιο ολοκληρωμένο και λιγότερο γραφειοκρατικό Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο, με υποδομές υψηλών επιδόσεων και ένα σταθερό τεχνολογικό πλαίσιο. Οι σημερινές προκλήσεις για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές αφορούν και τη στρατιωτική κινητικότητα, εισάγοντας έτσι μια νέα διάσταση στην ευρωπαϊκή σιδηροδρομική πολιτική.
Στην εκδήλωση επισημάνθηκε ακόμη η ανάγκη για μείωση των χρόνων μεταφοράς για εύκολες διαδικασίες στα εθνικά σύνορα. Συνεπώς, τα κράτη-μέλη πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη ενός πραγματικά εναρμονισμένου και διαλειτουργικού σιδηροδρομικού συστήματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ