
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και της ενέργειας. Ως απότοκο, έχουν αναδυθεί νέες ανησυχίες για τις παγκόσμιες ροές πετρελαίου, θέτοντας παράλληλα την αγορά δεξαμενόπλοιων σε ένα παρατεταμένο πλαίσιο αβεβαιότητας.
Ωστόσο, όπως συμβαίνει συχνά σε περιόδους γεωπολιτικών αναταραχών, ο κλάδος της ναυτιλίας προσαρμόζεται γρήγορα. Σε αυτό το πλαίσιο, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, ενδέχεται να αρχίσουμε να βλέπουμε ανανεωμένο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για την επέκταση του στόλου τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την Allied, η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα, με 20 πλοία να αλλάζουν συνολικά χέρια (δεδομένα έως και Τρίτη 17 Ιουνίου). Μάλιστα, τα δεξαμενόπλοια «UOG CONSTANTINE G» και «UOG PHOENIX» βρίσκονται πλέον υπό ελληνική διαχείριση.
Όσον αφορά τους τύπους πλοίων στους οποίους εστιάστηκαν οι αγοραστές, τα bulk carriers και τα δεξαμενόπλοια «ισοβαθμούν» στην πρώτη θέση με επτά αγοραπωλησίες. Αξίζει να αναφερθεί ότι, για τα δεύτερα, επτά εξ αυτών είναι MR tankers. Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια, με έξι αγοραπωλησίες, με τέσσερις ωστόσο από αυτές να σχετίζονται με feeder, βάσει των δεδομένων της Allied.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ξεκινούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του σε…
Το κλείσιμο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Oρμούζ αποτελεί μία από τις επιλογές του Ιράν για να απαντήσει στους εχθρούς του, δήλωσε σήμερα στο…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Θετικές μεταβολές καταγράφει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, παρά την αβεβαιότητα για τη ναυτιλιακή κίνηση από την Ερυθρά Θάλασσα, που εντάθηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ