
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα εποχή για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών.
Έπειτα από μια μεταβατική περίοδο αναδιάρθρωσης των συμμαχιών και των δικτύων τους, η Alphaliner εστιάζει πλέον στη νέα εικόνα που διαμορφώνεται στον κλάδο. Βάσει στοιχείων της, οι liner εταιρείες «ποντάρουν» δυναμικά στις συμμαχίες, εκχωρώντας έως και το 80% της μεταφορικής τους ικανότητας στους στόλους των συμμαχιών.
Ειδικότερα, η μοναδική συμμαχία που δεν υπέστη δομικές αλλαγές ήταν η «OCEAN», στην οποία συμμετέχουν οι CMA CGM, COSCO Shipping, OOCL και Evergreen. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συμμαχία σε όρους μεταφορικής ικανότητας, καθώς ο αθροιστικός στόλος ανέρχεται στα 4,37 εκατ. TEUs. Ακολουθεί η «Gemini Cooperation» των Hapag-Lloyd και Maersk, με συνολική μεταφορική ικανότητα 3,69 εκατ. TEUs, και η «Premier Alliance» των HMM, ONE και Yang Ming, με συνολική μεταφορική ικανότητα 2,42 εκατ. TEUs.
Από την άλλη πλευρά, η MSC –κορυφαία liner εταιρεία παγκοσμίως– επιλέγει την αυτονομία και παραμένει εκτός συμμαχιών με ενεργό στόλο συνολικής μεταφορικής ικανότητας 3,37 εκατ. TEUs στα routes Ανατολής-Δύσης (εξαιρουμένων του Καναδά και της Ινδίας).
Ωστόσο, η άμεση σύγκριση των συμμαχιών καθίσταται πλέον δυσχερής, καθώς από το 2025 οι στρατηγικές και τα λειτουργικά μοντέλα των συμμαχιών διαφέρουν σημαντικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ