
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και ολόκληρης της περιοχής της Βαλτικής. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη κατασκευής της πρώτης μονάδας παραγωγής και διάθεσης πράσινου υδρογόνου – ένα έργο-ορόσημο, που φιλοδοξεί να αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών της περιοχής.
Η σχετική άδεια οικοδόμησης έχει ήδη εκδοθεί και οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν εντός Ιουνίου. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης «Next Generation Lithuania», με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Η συνολική επένδυση ανέρχεται στα €12 εκατ., εκ των οποίων τα έξι προέρχονται από ευρωπαϊκούς πόρους.
Ο Γενικός Διευθυντής της Αρχής του Λιμένα, Algis Latakas, δήλωσε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «Το να είσαι ο πρώτος σημαίνει να βαδίζεις σε αχαρτογράφητα νερά. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι σίγουρα απαραίτητο. Το λιμάνι της Κλαϊπέντα επιλέγει ξεκάθαρα τον πράσινο δρόμο, αναλαμβάνοντας ηγετικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση της Βαλτικής και της Ευρώπης».
Η μονάδα παραγωγής υδρογόνου θα εγκατασταθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με ανακατασκευή ή δημιουργία νέων δικτύων υποδομής (ηλεκτροδότηση, ύδρευση, αγωγοί υδρογόνου, τηλεπικοινωνίες κ.ά.). Η παραγωγική εγκατάσταση θα εδράζεται σε ένα τυποποιημένο container 40 ποδιών, ενώ η ηλεκτρική ισχύς που απαιτείται ανέρχεται στα 2,25 MW.
Η ετήσια παραγωγή αναμένεται να φτάσει τους 127 τόνους πράσινου υδρογόνου, επαρκής ποσότητα για την τροφοδοσία σκαφών, φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων. Παράλληλα, ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή το πρώτο υδρογονοκίνητο σκάφος, επισφραγίζοντας την αποφασιστικότητα του λιμένα για εφαρμογή των πράσινων τεχνολογιών στην πράξη.
Ήδη από το περασμένο έτος, η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρεία φορτοεκφόρτωσης Bega για την εξέταση της χρήσης πράσινου υδρογόνου στον εξοπλισμό των τερματικών. Επιπλέον, έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με τον κρατικό όμιλο σιδηροδρόμων LTG Group, με στόχο την αξιοποίηση του υδρογόνου στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ