
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και ολόκληρης της περιοχής της Βαλτικής. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη κατασκευής της πρώτης μονάδας παραγωγής και διάθεσης πράσινου υδρογόνου – ένα έργο-ορόσημο, που φιλοδοξεί να αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών της περιοχής.
Η σχετική άδεια οικοδόμησης έχει ήδη εκδοθεί και οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν εντός Ιουνίου. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης «Next Generation Lithuania», με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Η συνολική επένδυση ανέρχεται στα €12 εκατ., εκ των οποίων τα έξι προέρχονται από ευρωπαϊκούς πόρους.
Ο Γενικός Διευθυντής της Αρχής του Λιμένα, Algis Latakas, δήλωσε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «Το να είσαι ο πρώτος σημαίνει να βαδίζεις σε αχαρτογράφητα νερά. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι σίγουρα απαραίτητο. Το λιμάνι της Κλαϊπέντα επιλέγει ξεκάθαρα τον πράσινο δρόμο, αναλαμβάνοντας ηγετικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση της Βαλτικής και της Ευρώπης».
Η μονάδα παραγωγής υδρογόνου θα εγκατασταθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με ανακατασκευή ή δημιουργία νέων δικτύων υποδομής (ηλεκτροδότηση, ύδρευση, αγωγοί υδρογόνου, τηλεπικοινωνίες κ.ά.). Η παραγωγική εγκατάσταση θα εδράζεται σε ένα τυποποιημένο container 40 ποδιών, ενώ η ηλεκτρική ισχύς που απαιτείται ανέρχεται στα 2,25 MW.
Η ετήσια παραγωγή αναμένεται να φτάσει τους 127 τόνους πράσινου υδρογόνου, επαρκής ποσότητα για την τροφοδοσία σκαφών, φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων. Παράλληλα, ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή το πρώτο υδρογονοκίνητο σκάφος, επισφραγίζοντας την αποφασιστικότητα του λιμένα για εφαρμογή των πράσινων τεχνολογιών στην πράξη.
Ήδη από το περασμένο έτος, η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρεία φορτοεκφόρτωσης Bega για την εξέταση της χρήσης πράσινου υδρογόνου στον εξοπλισμό των τερματικών. Επιπλέον, έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με τον κρατικό όμιλο σιδηροδρόμων LTG Group, με στόχο την αξιοποίηση του υδρογόνου στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με το πόδι στο… φρένο είναι οι παραγγελίες πλοίων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι μειωμένο φέτος σε…
Στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει συνάψει με την BC Ferries, η Damen Shipyards Group επέλεξε την Corvus Energy για την προμήθεια συστημάτων αποθήκευσης…
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας τέλεσε τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη, Ιδρύτριας του Σωματείου «Ελπίδα – Σύλλογος Φίλων Παιδιών με…
Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε για τη ναυτιλία και την ενεργειακή μετάβαση αυτής. Ειδικότερα, όπως αναφέρει ανακοίνωση της A.P. Moller-Maersk, με την παράδοση του «Axel…
Η εκλογική επιτροπή στη Νότια Κορέα ανακήρυξε επίσημα σήμερα τον Lee Jae-myung νέο Πρόεδρο, μετά τη νίκη του στις χθεσινές πρόωρες προεδρικές εκλογές, τις…
Στον στόλο της Thenamaris προστέθηκε και επίσημα το νεότευκτο Aframax tanker «Seawish». Το πλοίο παραδόθηκε στην εταιρεία από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding.…
Σε ιστορικό υψηλό ανήλθαν, τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, οι διελεύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά. Ειδικότερα, από τα locks…
Πτώση κατά 4,3% κατέγραψαν οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ τον Μάιο, σε σχέση με τον όγκο εξαγωγών του Απριλίου. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές LNG…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ