
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και ολόκληρης της περιοχής της Βαλτικής. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη κατασκευής της πρώτης μονάδας παραγωγής και διάθεσης πράσινου υδρογόνου – ένα έργο-ορόσημο, που φιλοδοξεί να αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών της περιοχής.
Η σχετική άδεια οικοδόμησης έχει ήδη εκδοθεί και οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν εντός Ιουνίου. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης «Next Generation Lithuania», με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Η συνολική επένδυση ανέρχεται στα €12 εκατ., εκ των οποίων τα έξι προέρχονται από ευρωπαϊκούς πόρους.
Ο Γενικός Διευθυντής της Αρχής του Λιμένα, Algis Latakas, δήλωσε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «Το να είσαι ο πρώτος σημαίνει να βαδίζεις σε αχαρτογράφητα νερά. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι σίγουρα απαραίτητο. Το λιμάνι της Κλαϊπέντα επιλέγει ξεκάθαρα τον πράσινο δρόμο, αναλαμβάνοντας ηγετικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση της Βαλτικής και της Ευρώπης».
Η μονάδα παραγωγής υδρογόνου θα εγκατασταθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με ανακατασκευή ή δημιουργία νέων δικτύων υποδομής (ηλεκτροδότηση, ύδρευση, αγωγοί υδρογόνου, τηλεπικοινωνίες κ.ά.). Η παραγωγική εγκατάσταση θα εδράζεται σε ένα τυποποιημένο container 40 ποδιών, ενώ η ηλεκτρική ισχύς που απαιτείται ανέρχεται στα 2,25 MW.
Η ετήσια παραγωγή αναμένεται να φτάσει τους 127 τόνους πράσινου υδρογόνου, επαρκής ποσότητα για την τροφοδοσία σκαφών, φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων. Παράλληλα, ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή το πρώτο υδρογονοκίνητο σκάφος, επισφραγίζοντας την αποφασιστικότητα του λιμένα για εφαρμογή των πράσινων τεχνολογιών στην πράξη.
Ήδη από το περασμένο έτος, η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρεία φορτοεκφόρτωσης Bega για την εξέταση της χρήσης πράσινου υδρογόνου στον εξοπλισμό των τερματικών. Επιπλέον, έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με τον κρατικό όμιλο σιδηροδρόμων LTG Group, με στόχο την αξιοποίηση του υδρογόνου στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της πρότασης του μέλους της, Ομίλου ONEX Shipyards…

Μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive» μπορούν, από σήμερα 8 Δεκεμβρίου, οι ναυτικοί να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους για 8 επιπλέον διαδικασίες που αφορούν σε έκδοση…

Σεισμική δόνηση 7,6 βαθμών σημειώθηκε στην επαρχία Αομόρι, και έγινε αισθητός σε μεγάλο μέρος της βόρειας και ανατολικής Ιαπωνίας, σύμφωνα με το αμερικανικό γεωδυναμικό…

Ηράκλειο Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ