
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και ολόκληρης της περιοχής της Βαλτικής. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη κατασκευής της πρώτης μονάδας παραγωγής και διάθεσης πράσινου υδρογόνου – ένα έργο-ορόσημο, που φιλοδοξεί να αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών της περιοχής.
Η σχετική άδεια οικοδόμησης έχει ήδη εκδοθεί και οι εργασίες κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν εντός Ιουνίου. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης «Next Generation Lithuania», με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Η συνολική επένδυση ανέρχεται στα €12 εκατ., εκ των οποίων τα έξι προέρχονται από ευρωπαϊκούς πόρους.
Ο Γενικός Διευθυντής της Αρχής του Λιμένα, Algis Latakas, δήλωσε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «Το να είσαι ο πρώτος σημαίνει να βαδίζεις σε αχαρτογράφητα νερά. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι σίγουρα απαραίτητο. Το λιμάνι της Κλαϊπέντα επιλέγει ξεκάθαρα τον πράσινο δρόμο, αναλαμβάνοντας ηγετικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση της Βαλτικής και της Ευρώπης».
Η μονάδα παραγωγής υδρογόνου θα εγκατασταθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με ανακατασκευή ή δημιουργία νέων δικτύων υποδομής (ηλεκτροδότηση, ύδρευση, αγωγοί υδρογόνου, τηλεπικοινωνίες κ.ά.). Η παραγωγική εγκατάσταση θα εδράζεται σε ένα τυποποιημένο container 40 ποδιών, ενώ η ηλεκτρική ισχύς που απαιτείται ανέρχεται στα 2,25 MW.
Η ετήσια παραγωγή αναμένεται να φτάσει τους 127 τόνους πράσινου υδρογόνου, επαρκής ποσότητα για την τροφοδοσία σκαφών, φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων. Παράλληλα, ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή το πρώτο υδρογονοκίνητο σκάφος, επισφραγίζοντας την αποφασιστικότητα του λιμένα για εφαρμογή των πράσινων τεχνολογιών στην πράξη.
Ήδη από το περασμένο έτος, η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την εταιρεία φορτοεκφόρτωσης Bega για την εξέταση της χρήσης πράσινου υδρογόνου στον εξοπλισμό των τερματικών. Επιπλέον, έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με τον κρατικό όμιλο σιδηροδρόμων LTG Group, με στόχο την αξιοποίηση του υδρογόνου στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Κυριακή ότι ρεπουμπλικάνοι κοινοβουλευτικοί καταρτίζουν σχέδιο νόμου δυνάμει του οποίου θα επιβάλλονται κυρώσεις σε οποιαδήποτε χώρα συνδιαλλάσσεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ