
Η Καλιφόρνια, προκειμένου να μεταβεί σε θαλάσσιες μεταφορές μηδενικών εκπομπών, υιοθετεί σε τρία ταχύπλοα ferries το πλήρες ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της Wärtsilä. Πρόκειται για τα πρώτα ηλεκτρικά ferries που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς θα δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος Rapid Emission Free (REEF).
Αιχμή του δόρατος των ταχύπλοων αυτών ferries αποτελεί ένα ηλεκτρικό σύστημα που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1.250 kW, οποίοι εξασφαλίζουν ταχύτητες πλεύσης έως και 24 κόμβων, με πλήρη αθόρυβη λειτουργία. Η αποθήκευση της απαιτούμενης ενέργειας επιτυγχάνεται μέσω συστοιχιών μπαταριών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, οι οποίες φορτίζονται από χερσαίο δίκτυο και η διαχείριση των οποίων πραγματοποιείται μέσω συστήματος συνεχούς ρεύματος (DC Hub).
Η διαχείριση της ηλεκτρικής ισχύος γίνεται μέσω του προηγμένου συστήματος EPMS (Energy and Power Management System), το οποίο αποτελεί τον ψηφιακό εγκέφαλο του πλοίου. Το EPMS συλλέγει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από όλα τα ενεργειακά υποσυστήματα, ρυθμίζει την κατανομή ισχύος ανάλογα με τις λειτουργικές ανάγκες του πλοίου και βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας. Επιπλέον, μπορεί να προσαρμόζει δυναμικά τη λειτουργία του σκάφους με βάση τις συνθήκες πλεύσης και τη διαδρομή. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος όλων των λειτουργιών του πλοίου πραγματοποιούνται από το IAS (Integrated Automation System). Από την πρόωση και τη φόρτιση μέχρι τα συστήματα ασφαλείας και την κατάσταση των μπαταριών, οι χειριστές διαθέτουν πλήρη επίγνωση σε κάθε στάδιο πλεύσης.
Το έργο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο όραμα ενεργειακής μετάβασης του στόλου του Σαν Φρανσίσκο, με τα πρώτα τρία ferries να δρομολογούνται σε νέα γραμμή που θα συνδέει τις ταχέως αναπτυσσόμενες συνοικίες Treasure Island και Mission Bay με το κεντρικό λιμάνι της πόλης. Τα σκάφη σχεδιάστηκαν αρχικά από την Aurora Marine Design, ενώ η τελική μελέτη θα πραγματοποιηθεί από την Teknicraft, με συμμόρφωση στις προδιαγραφές USCG Subchapter T. Η παράδοση του εξοπλισμού της Wärtsilä προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2026, ενώ το πρώτο ferry αναμένεται να εκκινήσει τις δραστηριότητές του στις αρχές του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ