
Η Καλιφόρνια, προκειμένου να μεταβεί σε θαλάσσιες μεταφορές μηδενικών εκπομπών, υιοθετεί σε τρία ταχύπλοα ferries το πλήρες ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της Wärtsilä. Πρόκειται για τα πρώτα ηλεκτρικά ferries που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς θα δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος Rapid Emission Free (REEF).
Αιχμή του δόρατος των ταχύπλοων αυτών ferries αποτελεί ένα ηλεκτρικό σύστημα που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1.250 kW, οποίοι εξασφαλίζουν ταχύτητες πλεύσης έως και 24 κόμβων, με πλήρη αθόρυβη λειτουργία. Η αποθήκευση της απαιτούμενης ενέργειας επιτυγχάνεται μέσω συστοιχιών μπαταριών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, οι οποίες φορτίζονται από χερσαίο δίκτυο και η διαχείριση των οποίων πραγματοποιείται μέσω συστήματος συνεχούς ρεύματος (DC Hub).
Η διαχείριση της ηλεκτρικής ισχύος γίνεται μέσω του προηγμένου συστήματος EPMS (Energy and Power Management System), το οποίο αποτελεί τον ψηφιακό εγκέφαλο του πλοίου. Το EPMS συλλέγει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από όλα τα ενεργειακά υποσυστήματα, ρυθμίζει την κατανομή ισχύος ανάλογα με τις λειτουργικές ανάγκες του πλοίου και βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας. Επιπλέον, μπορεί να προσαρμόζει δυναμικά τη λειτουργία του σκάφους με βάση τις συνθήκες πλεύσης και τη διαδρομή. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος όλων των λειτουργιών του πλοίου πραγματοποιούνται από το IAS (Integrated Automation System). Από την πρόωση και τη φόρτιση μέχρι τα συστήματα ασφαλείας και την κατάσταση των μπαταριών, οι χειριστές διαθέτουν πλήρη επίγνωση σε κάθε στάδιο πλεύσης.
Το έργο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο όραμα ενεργειακής μετάβασης του στόλου του Σαν Φρανσίσκο, με τα πρώτα τρία ferries να δρομολογούνται σε νέα γραμμή που θα συνδέει τις ταχέως αναπτυσσόμενες συνοικίες Treasure Island και Mission Bay με το κεντρικό λιμάνι της πόλης. Τα σκάφη σχεδιάστηκαν αρχικά από την Aurora Marine Design, ενώ η τελική μελέτη θα πραγματοποιηθεί από την Teknicraft, με συμμόρφωση στις προδιαγραφές USCG Subchapter T. Η παράδοση του εξοπλισμού της Wärtsilä προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2026, ενώ το πρώτο ferry αναμένεται να εκκινήσει τις δραστηριότητές του στις αρχές του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το φράγμα των 5,5 GW έσπασε η αιολική ισχύς κατά το α΄εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Επιστημονική Ένωση…
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση του επενδυτικού πλάνου για τη βελτιστοποίηση καθώς και την επέκταση των θαλάσσιων οδών των ΗΠΑ κατά…
Οι εξαγωγές λιπασμάτων από ρωσικές εταιρείες αυξήθηκαν κατά 8% το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ρωσικής Ένωσης Παραγωγών Λιπασμάτων. Ως εκ…
Στον απόηχο της απόφασης του OPEC+ να αυξήσει περαιτέρω την παραγωγή του από τον προσεχή Αύγουστο, ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού παρουσίασε τις εκτιμήσεις…
«Χαμόγελα» αναμένεται να φέρει στις τάξεις των κορυφαίων ναυπηγείων της Νότιας Κορέας ο οικονομικός απολογισμός των πρώτων έξι μηνών του 2025. Σύμφωνα με τον…
Η αυξημένη αβεβαιότητα στο πεδίο του ναυτιλιακού επιχειρείν –απόρροια των δασμολογικών πολιτικών– εξελίσσεται σε «τροχοπέδη» για τις πωλήσεις καυσίμων στη Σιγκαπούρη, τον κορυφαίο κόμβο…
Θετική παραμένει, σύμφωνα με τη νέα μεγάλη έρευνα της ΕΥ Ελλάδος, η προδιάθεση των διεθνών επενδυτών απέναντι στην Ελλάδα, σε μία χρονιά κατά την…
Έπειτα από μια περίοδο παρατεταμένης ξηρασίας, που έπληξε τον Παναμά και καθήλωσε τις διελεύσεις από τη διώρυγα σε χαμηλά επίπεδα, η ζωτικής σημασίας θαλάσσια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ