
Η Καλιφόρνια, προκειμένου να μεταβεί σε θαλάσσιες μεταφορές μηδενικών εκπομπών, υιοθετεί σε τρία ταχύπλοα ferries το πλήρες ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της Wärtsilä. Πρόκειται για τα πρώτα ηλεκτρικά ferries που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς θα δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος Rapid Emission Free (REEF).
Αιχμή του δόρατος των ταχύπλοων αυτών ferries αποτελεί ένα ηλεκτρικό σύστημα που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1.250 kW, οποίοι εξασφαλίζουν ταχύτητες πλεύσης έως και 24 κόμβων, με πλήρη αθόρυβη λειτουργία. Η αποθήκευση της απαιτούμενης ενέργειας επιτυγχάνεται μέσω συστοιχιών μπαταριών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, οι οποίες φορτίζονται από χερσαίο δίκτυο και η διαχείριση των οποίων πραγματοποιείται μέσω συστήματος συνεχούς ρεύματος (DC Hub).
Η διαχείριση της ηλεκτρικής ισχύος γίνεται μέσω του προηγμένου συστήματος EPMS (Energy and Power Management System), το οποίο αποτελεί τον ψηφιακό εγκέφαλο του πλοίου. Το EPMS συλλέγει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από όλα τα ενεργειακά υποσυστήματα, ρυθμίζει την κατανομή ισχύος ανάλογα με τις λειτουργικές ανάγκες του πλοίου και βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας. Επιπλέον, μπορεί να προσαρμόζει δυναμικά τη λειτουργία του σκάφους με βάση τις συνθήκες πλεύσης και τη διαδρομή. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος όλων των λειτουργιών του πλοίου πραγματοποιούνται από το IAS (Integrated Automation System). Από την πρόωση και τη φόρτιση μέχρι τα συστήματα ασφαλείας και την κατάσταση των μπαταριών, οι χειριστές διαθέτουν πλήρη επίγνωση σε κάθε στάδιο πλεύσης.
Το έργο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο όραμα ενεργειακής μετάβασης του στόλου του Σαν Φρανσίσκο, με τα πρώτα τρία ferries να δρομολογούνται σε νέα γραμμή που θα συνδέει τις ταχέως αναπτυσσόμενες συνοικίες Treasure Island και Mission Bay με το κεντρικό λιμάνι της πόλης. Τα σκάφη σχεδιάστηκαν αρχικά από την Aurora Marine Design, ενώ η τελική μελέτη θα πραγματοποιηθεί από την Teknicraft, με συμμόρφωση στις προδιαγραφές USCG Subchapter T. Η παράδοση του εξοπλισμού της Wärtsilä προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2026, ενώ το πρώτο ferry αναμένεται να εκκινήσει τις δραστηριότητές του στις αρχές του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ