
Η Καλιφόρνια, προκειμένου να μεταβεί σε θαλάσσιες μεταφορές μηδενικών εκπομπών, υιοθετεί σε τρία ταχύπλοα ferries το πλήρες ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της Wärtsilä. Πρόκειται για τα πρώτα ηλεκτρικά ferries που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς θα δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος Rapid Emission Free (REEF).
Αιχμή του δόρατος των ταχύπλοων αυτών ferries αποτελεί ένα ηλεκτρικό σύστημα που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1.250 kW, οποίοι εξασφαλίζουν ταχύτητες πλεύσης έως και 24 κόμβων, με πλήρη αθόρυβη λειτουργία. Η αποθήκευση της απαιτούμενης ενέργειας επιτυγχάνεται μέσω συστοιχιών μπαταριών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, οι οποίες φορτίζονται από χερσαίο δίκτυο και η διαχείριση των οποίων πραγματοποιείται μέσω συστήματος συνεχούς ρεύματος (DC Hub).
Η διαχείριση της ηλεκτρικής ισχύος γίνεται μέσω του προηγμένου συστήματος EPMS (Energy and Power Management System), το οποίο αποτελεί τον ψηφιακό εγκέφαλο του πλοίου. Το EPMS συλλέγει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από όλα τα ενεργειακά υποσυστήματα, ρυθμίζει την κατανομή ισχύος ανάλογα με τις λειτουργικές ανάγκες του πλοίου και βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας. Επιπλέον, μπορεί να προσαρμόζει δυναμικά τη λειτουργία του σκάφους με βάση τις συνθήκες πλεύσης και τη διαδρομή. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος όλων των λειτουργιών του πλοίου πραγματοποιούνται από το IAS (Integrated Automation System). Από την πρόωση και τη φόρτιση μέχρι τα συστήματα ασφαλείας και την κατάσταση των μπαταριών, οι χειριστές διαθέτουν πλήρη επίγνωση σε κάθε στάδιο πλεύσης.
Το έργο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο όραμα ενεργειακής μετάβασης του στόλου του Σαν Φρανσίσκο, με τα πρώτα τρία ferries να δρομολογούνται σε νέα γραμμή που θα συνδέει τις ταχέως αναπτυσσόμενες συνοικίες Treasure Island και Mission Bay με το κεντρικό λιμάνι της πόλης. Τα σκάφη σχεδιάστηκαν αρχικά από την Aurora Marine Design, ενώ η τελική μελέτη θα πραγματοποιηθεί από την Teknicraft, με συμμόρφωση στις προδιαγραφές USCG Subchapter T. Η παράδοση του εξοπλισμού της Wärtsilä προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2026, ενώ το πρώτο ferry αναμένεται να εκκινήσει τις δραστηριότητές του στις αρχές του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ