
Η Καλιφόρνια, προκειμένου να μεταβεί σε θαλάσσιες μεταφορές μηδενικών εκπομπών, υιοθετεί σε τρία ταχύπλοα ferries το πλήρες ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της Wärtsilä. Πρόκειται για τα πρώτα ηλεκτρικά ferries που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς θα δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος Rapid Emission Free (REEF).
Αιχμή του δόρατος των ταχύπλοων αυτών ferries αποτελεί ένα ηλεκτρικό σύστημα που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 1.250 kW, οποίοι εξασφαλίζουν ταχύτητες πλεύσης έως και 24 κόμβων, με πλήρη αθόρυβη λειτουργία. Η αποθήκευση της απαιτούμενης ενέργειας επιτυγχάνεται μέσω συστοιχιών μπαταριών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας, οι οποίες φορτίζονται από χερσαίο δίκτυο και η διαχείριση των οποίων πραγματοποιείται μέσω συστήματος συνεχούς ρεύματος (DC Hub).
Η διαχείριση της ηλεκτρικής ισχύος γίνεται μέσω του προηγμένου συστήματος EPMS (Energy and Power Management System), το οποίο αποτελεί τον ψηφιακό εγκέφαλο του πλοίου. Το EPMS συλλέγει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα από όλα τα ενεργειακά υποσυστήματα, ρυθμίζει την κατανομή ισχύος ανάλογα με τις λειτουργικές ανάγκες του πλοίου και βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας. Επιπλέον, μπορεί να προσαρμόζει δυναμικά τη λειτουργία του σκάφους με βάση τις συνθήκες πλεύσης και τη διαδρομή. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος όλων των λειτουργιών του πλοίου πραγματοποιούνται από το IAS (Integrated Automation System). Από την πρόωση και τη φόρτιση μέχρι τα συστήματα ασφαλείας και την κατάσταση των μπαταριών, οι χειριστές διαθέτουν πλήρη επίγνωση σε κάθε στάδιο πλεύσης.
Το έργο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο όραμα ενεργειακής μετάβασης του στόλου του Σαν Φρανσίσκο, με τα πρώτα τρία ferries να δρομολογούνται σε νέα γραμμή που θα συνδέει τις ταχέως αναπτυσσόμενες συνοικίες Treasure Island και Mission Bay με το κεντρικό λιμάνι της πόλης. Τα σκάφη σχεδιάστηκαν αρχικά από την Aurora Marine Design, ενώ η τελική μελέτη θα πραγματοποιηθεί από την Teknicraft, με συμμόρφωση στις προδιαγραφές USCG Subchapter T. Η παράδοση του εξοπλισμού της Wärtsilä προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2026, ενώ το πρώτο ferry αναμένεται να εκκινήσει τις δραστηριότητές του στις αρχές του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Με αφορμή σειρά περιστατικών πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν το τρέχον έτος 2025 σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ