
Με ταχύτατους ρυθμούς αυξάνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, καθώς το μερίδιο αγοράς των συγκεκριμένων αναμένεται να υπερβεί το 40% έως το 2030, σύμφωνα με νέα έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας. Το 2025, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 εκατ., καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς άνω του 25%.
Σύμφωνα με την έκθεση, παρά τις πρόσφατες οικονομικές δυσχέρειες και την έλλειψη επιδοτήσεων από πολλές κυβερνήσεις, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέρχονται σε ιστορικά υψηλά, καθώς τα ηλεκτρικά μοντέλα γίνονται ολοένα και πιο προσιτά. Στο πλαίσιο αυτό, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 17 εκατ. παγκοσμίως το 2024, διευρύνοντας το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων πάνω από το 20%, ενώ το α΄τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 35%.
Η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση των πωλήσεων, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συνολικών ταξινομήσεων. Παράλληλα, οι αναδυόμενες οικονομίες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής έχουν εξελιχθεί σε κέντρα ανάπτυξης, με τις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτές τις περιοχές να έχουν αυξηθεί πάνω από το 60% το 2024.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά περίπου 10%, ενώ στην Ευρώπη οι πωλήσεις μειώθηκαν, καθώς λόγω ελλιπών επιδοτήσεων. Ωστόσο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρέμεινε κοντά στο 20%.
Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υποστηρίζονται κυρίως λόγω των προσιτών τιμών, ενώ όλα δείχνουν ότι και στο μέλλον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να είναι προσιτά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώθηκε το 2024, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού και μείωσης του κόστους των μπαταριών. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν σταθερά φθηνότερα στη λειτουργία τους σε πολλές αγορές, με βάση τις τρέχουσες τιμές της αγοράς ενέργειας. Ακόμα κι αν οι τιμές του πετρελαίου μειωθούν στα $40 ανά βαρέλι, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη μέσω οικιακής φόρτισης θα εξακολουθεί να κοστίζει περίπου το μισό από την τιμή των υγρών καυσίμων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ