
Με ταχύτατους ρυθμούς αυξάνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, καθώς το μερίδιο αγοράς των συγκεκριμένων αναμένεται να υπερβεί το 40% έως το 2030, σύμφωνα με νέα έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας. Το 2025, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 εκατ., καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς άνω του 25%.
Σύμφωνα με την έκθεση, παρά τις πρόσφατες οικονομικές δυσχέρειες και την έλλειψη επιδοτήσεων από πολλές κυβερνήσεις, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέρχονται σε ιστορικά υψηλά, καθώς τα ηλεκτρικά μοντέλα γίνονται ολοένα και πιο προσιτά. Στο πλαίσιο αυτό, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 17 εκατ. παγκοσμίως το 2024, διευρύνοντας το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων πάνω από το 20%, ενώ το α΄τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 35%.
Η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση των πωλήσεων, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συνολικών ταξινομήσεων. Παράλληλα, οι αναδυόμενες οικονομίες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής έχουν εξελιχθεί σε κέντρα ανάπτυξης, με τις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτές τις περιοχές να έχουν αυξηθεί πάνω από το 60% το 2024.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά περίπου 10%, ενώ στην Ευρώπη οι πωλήσεις μειώθηκαν, καθώς λόγω ελλιπών επιδοτήσεων. Ωστόσο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρέμεινε κοντά στο 20%.
Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υποστηρίζονται κυρίως λόγω των προσιτών τιμών, ενώ όλα δείχνουν ότι και στο μέλλον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να είναι προσιτά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώθηκε το 2024, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού και μείωσης του κόστους των μπαταριών. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν σταθερά φθηνότερα στη λειτουργία τους σε πολλές αγορές, με βάση τις τρέχουσες τιμές της αγοράς ενέργειας. Ακόμα κι αν οι τιμές του πετρελαίου μειωθούν στα $40 ανά βαρέλι, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη μέσω οικιακής φόρτισης θα εξακολουθεί να κοστίζει περίπου το μισό από την τιμή των υγρών καυσίμων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ