
Ελέω της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ, αμερικανικές επιχειρήσεις αναζητούν διαρκώς εναλλακτικές λύσεις, με σκοπό την αποφυγή του αυξημένου κόστους εισαγωγών από την Κίνα.
Μία από αυτές τις εναλλακτικές φαίνεται να είναι η εκμετάλλευση των ζωνών ελεύθερου εμπορίου από τις οποίες διέρχονται τα εμπορεύματα κατά την εισαγωγή τους στη χώρα. Με τον όρο «εκμετάλλευση» εννοείται η μετατροπή αυτών των ζωνών σε αποθηκευτικούς χώρους για τα εμπορεύματα που εισέρχονται στις ΗΠΑ.
Τα προερχόμενα από το εξωτερικό εμπορεύματα παραμένουν εκεί έως ότου κριθεί ότι είναι η κατάλληλη στιγμή (από άποψη κόστους) για να εισέλθουν τελικά στη χώρα. Οι δασμοί για εισαγωγές από την Κίνα ‒οι οποίοι ανέρχονται αυτή τη στιγμή στο 30%‒ θα επιβληθούν με το που αυτά τα αγαθά εξέλθουν από τη ζώνη ελεύθερου εμπορίου. Το σημαντικότερο πλεονέκτημα της προαναφερθείσας προσέγγισης είναι η δυνατότητα ταχύτατης προσαρμογής στα επίπεδα δασμών που επικρατούν. Εφόσον αυτά μειωθούν, μια εταιρεία μπορεί άμεσα να προχωρήσει με πλήρη εισαγωγή των εμπορευμάτων στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, η αποθηκευτική ικανότητα των υποδομών που βρίσκονται στις ζώνες ελεύθερου εμπορίου έχει καλυφθεί σχεδόν πλήρως. Πρόκειται για 1.700 εγκαταστάσεις, των οποίων το capacity έχει σχεδόν εξαντληθεί, γεγονός που έχει ωθήσει τη ζήτηση και τις τιμές σε πολύ υψηλά επίπεδα. Συνεπώς, αμερικανικές εταιρείες έχουν καταθέσει αίτημα στην αρμόδια αρχή για επέκταση των υποδομών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) Group ενδιαφέρεται να αναλάβει τη διαχείριση των ναυπηγείων Damen Mangalia στη Ρουμανία, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα. Όπως αναφέρουν μέσα…
Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση και τέθηκε σε λειτουργία το μεγαλύτερο σύστημα ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίων από την ξηρά στη Γαλλία, στο Λιμάνι της Τουλόν. Το έργο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ