
Με την ευκαιρία της έλευσης γαλλικής επιχειρηματικής αποστολής στον κλάδο της Ναυτιλίας, η Πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα, κ. Laurence Auer, και το Εμπορικό Τμήμα της Γαλλικής Πρεσβείας παρέθεσαν δεξίωση την Τρίτη 20 Μαΐου στην Πρεσβευτική Κατοικία της Γαλλίας στην Αθήνα στο ιστορικό κτίριο της Βασιλίσσης Σοφίας.
Στην υφιστάμενη συνεργασία Ελλάδας και Γαλλίας σε όλους τους τομείς της θαλάσσιας οικονομίας, η οποία ενδέχεται να ενισχυθεί, λαμβάνοντας υπόψη τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις του διεθνούς νομοθέτη, που αναδιαμορφώνουν τις στρατηγικές των Ελλήνων πλοιοκτητών, αναφέρθηκε η Πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα κ. Laurence Auer. Όπως εξήγησε, η δυναμική των γαλλικών εταιρειών σε υποδομές και τεχνολογία (drones, AI) είναι υψηλή και στο πλαίσιο αυτό ανοίγεται ένα παράθυρο ευκαιρίας για την ελληνογαλλική συνεργασία στη θάλασσα που επεκτείνεται πέραν της άμυνας.

Από τη μεριά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βασίλης Κικίλιας ευχαρίστησε την Γαλλίδα πρέσβειρα για τη συνεισφορά της Γαλλίας και προσωπικά του προέδρου Μακρόν για την αντιμετώπιση των μεγάλων πυρκαγιών του 2023, όταν ο κ. Κικίλιας ήταν υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Παράλληλα, υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία. «Αν ανατρέξει κανείς στην ιστορία, από την εποχή του Ηρόδοτου έως σήμερα, κατανοεί ότι οι πόλεις με λιμάνι και θάλασσα έχουν ένα στρατηγικό πλεονέκτημα σε όρους εμπορίου, ενέργειας και γεωπολιτικής». O κ. Κικίλιας κατέληξε λέγοντας ότι η αποστολή γαλλικών επιχειρήσεων του κλάδου της γαλάζιας οικονομίας αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για εμβάθυνση των συνεργασιών και αύξηση των επενδύσεων με στόχο την κοινωνική ευημερία.

Μετά το πέρας των εναρκτήριων τοποθετήσεων, Έλληνες εκπρόσωποι από το ευρύτερο ναυτιλιακό cluster είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπροσώπους των γαλλικών εταιρειών που παρευρέθηκαν στην Αθήνα. Κοινή διαπίστωση είναι ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία σε κανονιστικό, οικονομικό και γεωπολιτικό επίπεδο αποτελούν ταυτόχρονα ευκαιρία για συνέργειες.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ