
Το Πεκίνο υποσχέθηκε σήμερα «σθεναρά μέτρα» σε ανταπόδοση στις νέες συστάσεις της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ όσον αφορά την εξαγωγή προηγμένων μικροτσίπ, που εξέλαβε ως απόπειρα «εκφοβισμού».
«Τα αμερικανικά μέτρα τονίζουν τη συνήθη μονομερή προσέγγιση (από πλευράς τους), αναμιγνύοντας εκφοβισμό και προστατευτισμό και καταφέρνοντας σοβαρό πλήγμα στη σταθερότητα των παγκόσμιων βιομηχανικών και εφοδιαστικών αλυσίδων στον τομέα των ημιαγωγών», ανέφερε εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου σε ανακοίνωσή του, υποσχόμενος «σθεναρά μέτρα» σε αντίδραση.
Η κυβέρνηση Τραμπ ακύρωσε την περασμένη εβδομάδα κάποιους νέους περιορισμούς στις εξαγωγές ημιαγωγών που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), που είχαν ειδικά στο στόχαστρο την Κίνα.
Όμως το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου αντικατέστησε τους νέους κανονισμούς με συστάσεις, που «προειδοποιούν», μεταξύ άλλων, «το κοινό για τις δυνητικές συνέπειες» του να χρησιμοποιηθούν «αμερικανικά μικροκυκλώματα» για την ανάπτυξη «κινεζικών μοντέλων ΤΝ».
Το υπουργείο Εμπορίου εξήγησε ότι η πολιτική του έχει σκοπό η αμερικανική τεχνολογία ως προς την ΤΝ να είναι διαθέσιμη σε «ξένες χώρες εμπιστοσύνης σε όλο τον κόσμο» και ταυτόχρονα να εμποδιστεί το ενδεχόμενο «να πέσει στα χέρια των αντιπάλων μας».
Οι οδηγίες αυτές, τυπικά τουλάχιστον, δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα, αντίθετα με περιορισμούς που είχαν επιβληθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση του Δημοκρατικού προέδρου Τζο Μπάιντεν.
Το Πεκίνο πάντως καταδίκασε την πρωτοβουλία, κατηγορώντας την Ουάσιγκτον πως «καταχράται τους ελέγχους των εξαγωγών για να περιορίσει και να καταστείλει» την οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη της Κίνας.
«Κάθε οργανισμός ή πρόσωπο που εφαρμόζει ή βοηθά να εφαρμοστούν αυτά τα αμερικανικά μέτρα μπορεί να παραβιάζει» κινεζικούς κανονισμούς, ανέφερε το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ