
Ετήσια πτώση 18,14% καταγράφουν οι αξίες των Panamax bulk carriers ηλικίας 15 ετών, την ίδια ώρα που οι αξίες νεότευκτων καταγράφουν οριακή αύξηση.
Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, ένα Panamax 15 ετών αποτιμάτο πέρυσι στα $18,14 εκατ., ενώ φέτος η αξία του έχει υποχωρήσει στα $14,85 εκατ. Στον αντίποδα, η αξία μιας παραγγελίας είναι στα $42 εκατ., ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο οριακά ξεπερνούσε τα $40 εκατ. ($40,04 εκατ.).
Οι μετατοπίσεις στις αξίες συμφωνούν με το γενικότερο υποτονικό κλίμα στις συναλλαγές. Μέχρι στιγμής φέτος έχουν αλλάξει χέρια 85 Panamax έναντι 98 το περασμένο έτος. Στο ίδιο μήκος κύματος και η πρωτογενής αγορά, καθώς μέχρι στιγμής φέτος έχουν παραγγελθεί 19 τέτοια πλοία και άρα η πτώση αγγίζει το 73%.
Τα κέρδη των bulkers κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, με τους stakeholders του κλάδου να τηρούν στάση αναμονής λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων. Παρά το γεγονός αυτό, οι διαλύσεις κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτες επιχειρούν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, αν και η ναυλαγορά δεν ενδείκνυται για κάτι τέτοιο, εξηγεί η VesselsValue. Tα Panamax, ειδικότερα, ακολουθούν βραδύτερους ρυθμούς ανανέωσης, με ένα σημαντικό μέρος του στόλου να πλησιάζει ή να υπερβαίνει τα 15 έτη ηλικίας. Παρόλο που υπάρχει δυνητικό τονάζ προς διάλυση σε περίπτωση που οι συνθήκες της αγοράς αλλάξουν, το σημερινό τοπίο δείχνει ότι μεσοπρόθεσμα ο στόλος αναπόφευκτα θα ανανεωθεί ‒ δημιουργώντας μια ευκαιρία για επενδυτές που εστιάζουν σε σύγχρονη, αποδοτική χωρητικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ