
Ετήσια πτώση 18,14% καταγράφουν οι αξίες των Panamax bulk carriers ηλικίας 15 ετών, την ίδια ώρα που οι αξίες νεότευκτων καταγράφουν οριακή αύξηση.
Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, ένα Panamax 15 ετών αποτιμάτο πέρυσι στα $18,14 εκατ., ενώ φέτος η αξία του έχει υποχωρήσει στα $14,85 εκατ. Στον αντίποδα, η αξία μιας παραγγελίας είναι στα $42 εκατ., ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο οριακά ξεπερνούσε τα $40 εκατ. ($40,04 εκατ.).
Οι μετατοπίσεις στις αξίες συμφωνούν με το γενικότερο υποτονικό κλίμα στις συναλλαγές. Μέχρι στιγμής φέτος έχουν αλλάξει χέρια 85 Panamax έναντι 98 το περασμένο έτος. Στο ίδιο μήκος κύματος και η πρωτογενής αγορά, καθώς μέχρι στιγμής φέτος έχουν παραγγελθεί 19 τέτοια πλοία και άρα η πτώση αγγίζει το 73%.
Τα κέρδη των bulkers κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, με τους stakeholders του κλάδου να τηρούν στάση αναμονής λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων. Παρά το γεγονός αυτό, οι διαλύσεις κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτες επιχειρούν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, αν και η ναυλαγορά δεν ενδείκνυται για κάτι τέτοιο, εξηγεί η VesselsValue. Tα Panamax, ειδικότερα, ακολουθούν βραδύτερους ρυθμούς ανανέωσης, με ένα σημαντικό μέρος του στόλου να πλησιάζει ή να υπερβαίνει τα 15 έτη ηλικίας. Παρόλο που υπάρχει δυνητικό τονάζ προς διάλυση σε περίπτωση που οι συνθήκες της αγοράς αλλάξουν, το σημερινό τοπίο δείχνει ότι μεσοπρόθεσμα ο στόλος αναπόφευκτα θα ανανεωθεί ‒ δημιουργώντας μια ευκαιρία για επενδυτές που εστιάζουν σε σύγχρονη, αποδοτική χωρητικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ