
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar Max». Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο φορτηγό πλοίο, που έχει υιοθετήσει τεχνολογία αιολικής πρόωσης μέσω περιστρεφόμενων ιστίων.
Το «Sohar Max» έχει δυνατότητα μεταφοράς 400.000 τόνων. Είναι εξοπλισμένο με πέντε γιγάντια rotor sails, ύψους 35 μ. το καθένα. Η τεχνολογία των rotor sails αναπτύχθηκε από την Anemoi Marine Technologies σε συνεργασία με τη Vale. Με την υποβοήθηση της πρόωσης από τον άνεμο, το «Sohar Max» επιτυγχάνει μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 6% και παράλληλη μείωση εκπομπών CO₂ κατά 3.000 τόνους τον χρόνο. Και όλα αυτά χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργική απόδοση του πλοίου, χάρη σε έναν καινοτόμο μηχανισμό αναδίπλωσης των περιστρεφόμενων πανιών. Ο μηχανισμός αυτός επιτρέπει την οριζόντια αναδίπλωσή τους όταν το πλοίο εισέρχεται σε λιμάνια ή διέρχεται κάτω από γέφυρες.
Η παραπάνω τεχνολογία εφαρμόζεται σε δρομολόγια μεγάλης κλίμακας, που συνδέουν τη Βραζιλία, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή. Έτσι, η αιολική πρόωση αποφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ