
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar Max». Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο φορτηγό πλοίο, που έχει υιοθετήσει τεχνολογία αιολικής πρόωσης μέσω περιστρεφόμενων ιστίων.
Το «Sohar Max» έχει δυνατότητα μεταφοράς 400.000 τόνων. Είναι εξοπλισμένο με πέντε γιγάντια rotor sails, ύψους 35 μ. το καθένα. Η τεχνολογία των rotor sails αναπτύχθηκε από την Anemoi Marine Technologies σε συνεργασία με τη Vale. Με την υποβοήθηση της πρόωσης από τον άνεμο, το «Sohar Max» επιτυγχάνει μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 6% και παράλληλη μείωση εκπομπών CO₂ κατά 3.000 τόνους τον χρόνο. Και όλα αυτά χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργική απόδοση του πλοίου, χάρη σε έναν καινοτόμο μηχανισμό αναδίπλωσης των περιστρεφόμενων πανιών. Ο μηχανισμός αυτός επιτρέπει την οριζόντια αναδίπλωσή τους όταν το πλοίο εισέρχεται σε λιμάνια ή διέρχεται κάτω από γέφυρες.
Η παραπάνω τεχνολογία εφαρμόζεται σε δρομολόγια μεγάλης κλίμακας, που συνδέουν τη Βραζιλία, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή. Έτσι, η αιολική πρόωση αποφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προηγμένη τεχνολογία Voyage Optimisation της Ascenz Marorka, μέλους του Ομίλου GTT, αποτελεί τον βασικό πυρήνα της στρατηγικής ψηφιοποίησης και απoανθρακοποίησης του στόλου της…
Καθώς η Κίνα εντείνει τις προσπάθειές της για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων (FDI), ο ενεργειακός κολοσσός ExxonMobil εδραιώνει τη θέση του στη δεύτερη…
Υψηλό ενός μήνα «χτύπησαν» πρόσφατα οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας, ενισχυμένες από την κατακόρυφη άνοδο των εβδομαδιαίων ροών και την ταυτόχρονη καθίζηση της δραστηριότητας…
Με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά, η HD Hyundai Heavy Industries εστιάζει ολοένα και περισσότερο στη γεωγραφική διαφοροποίηση…
Θετικές εξελίξεις σημειώνονται γύρω από την πολυαναμένομενη επανεκκίνηση ενός φιλόδοξου έργου LNG της TotalEnergies στη Μοζαμβίκη, ύστερα από τέσσερα έτη στασιμότητας λόγω ζητημάτων ασφαλείας.…
Σε καλό δρόμο βρίσκεται η πολυαναμενόμενη συγχώνευση της CMB.TECH και της Golden Ocean, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έναν ναυτιλιακό κολοσσό με στόλο περίπου…
Νέα τροπή φαίνεται να παίρνει το σίριαλ πώλησης των 43 διεθνών λιμένων της CK Hutchison, καθώς το Πεκίνο προέβη σε μια εκκωφαντική τοποθέτηση. Σύμφωνα…
Από σήμερα, Δευτέρα 21 Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ το νέο «Τέλος Κρουαζιέρας», που επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη ο οποίος αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμένα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ