
Παρότι η ναυλαγορά των bulk carriers αντιμετωπίζει σκοπέλους και οι αξίες τους ωθούνται σε καθοδική πορεία, ο αντίκτυπος θα είναι εμφανέστερος στη second-hand αγορά και όχι στο κόστος παραγγελίας πλοίων.
Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, το κόστος παραγγελίας bulk carriers πιθανότατα θα παραμείνει σε υψηλά ‒για την τωρινή εικόνα των ναύλων‒ επίπεδα. Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στην περιορισμένη διαθεσιμότητα slots σε διεθνή ναυπηγεία, λόγω των ασταμάτητων παραγγελιών των τελευταίων ετών για πλοία μεταφοράς LNG, αιθανίου και αμμωνίας.
Στο πλαίσιο αυτό, το 2025 η προσέγγιση των πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων αναμένεται να είναι επιλεκτική και προσεκτική. H Allied κάνει λόγο για κατεβασμένους ρυθμούς παραγγελιών εν μέσω πληθώρας παραδόσεων πλοίων και καθοδικών πιέσεων στις ναυλαγορές.
Πάντως, το ενδεχόμενο επαναπυροδότησης του ενδιαφέροντος για νεότευκτα πλοία παραμένει ανοικτό, εφόσον το κόστος παραγγελίας καταγράψει κάποια ‒όχι απαραίτητα ιδιαίτερα μεγάλη‒ πτώση.
Παράλληλα, στη second-hand αγορά, η ζήτηση για σύγχρονα και τεχνολογικά προηγμένα πλοία θα παραμείνει υψηλά, κρατώντας τις αξίες των νεότερων ηλικιακά πλοίων σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με την Allied, και στη second-hand οι επενδυτές θα χρειαστεί να υιοθετήσουν μια επίσης επιλεκτική στρατηγική, λαμβάνοντας υπόψη τους κινδύνους και την ανάγκη ανανέωσης των στόλων τους με φόντο την περιβαλλοντική συμμόρφωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφουν εντός του 2025 οι παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV,…
Την αυτάρκεια της Αφρικής στα λιπάσματα εντός της επόμενης τετραετίας προανήγγειλε ο Νιγηριανός δισεκατομμυριούχος Aliko Dangote. «Στους επόμενους 40 μήνες, η Αφρική δεν θα…
Η κυβέρνηση του Πακιστάν ενέκρινε επιδοτήσεις ύψους $42 εκατ. για τη μετατροπή ενός σημαντικού ναυπηγείου ανακύκλωσης πλοίων σε «πρότυπες πράσινες εγκαταστάσεις», με στόχο τη…
Εν μέσω φόβων για διακοπή του εφοδιασμού jet fuel από τη Μέση Ανατολή, οι αποστολές αεροπορικών καυσίμων από τη Βορειοανατολική Ασία στην Ευρώπη ανήλθαν…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ