
Τα τελευταία έτη, η ναυλαγορά των car carriers κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, φέρνοντας χαμόγελα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η VesselsValue, η περιορισμένη προσφορά πλοίων και η αυξημένη όρεξη της Κίνας για εξαγωγές ώθησαν τα ναυλοσύμφωνα σε νέα υψηλά, με τις αξίες των πλοίων να εκτοξεύονται. Ενδεικτικά, ένα πλοίο ηλικίας 10 ετών και μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs το 2020 θα πωλούνταν έναντι $33 εκατ., ενώ το 2023 έναντι $85 εκατ.
Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν πως η τάση ανόδου έχει παρέλθει, με τους ναύλους μετά την κορύφωσή τους το περασμένο έτος να βρίσκονται σε απότομα πτωτική πορεία. Βάσει της VesselsValue, το κόστος ναύλωσης ενός vehicle carrier μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs για ένα έτος κινείται πλέον κάτω από τα $50.000/ημέρα. Στις αρχές του 2024 βρισκόταν άνω των $120.000/ημέρα.
Το γεγονός αυτό, σε συνάρτηση με τις εκτιμήσεις για επιστροφή στην κανονικότητα για τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, έχει οδηγήσει σε πτώση των αξιών των PCTCs, ενώ περαιτέρω πτώση της τάξεως του 5% έως 10% αναμένεται εντός του α΄ εξαμήνου του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ