
Τα τελευταία έτη, η ναυλαγορά των car carriers κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, φέρνοντας χαμόγελα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η VesselsValue, η περιορισμένη προσφορά πλοίων και η αυξημένη όρεξη της Κίνας για εξαγωγές ώθησαν τα ναυλοσύμφωνα σε νέα υψηλά, με τις αξίες των πλοίων να εκτοξεύονται. Ενδεικτικά, ένα πλοίο ηλικίας 10 ετών και μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs το 2020 θα πωλούνταν έναντι $33 εκατ., ενώ το 2023 έναντι $85 εκατ.
Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν πως η τάση ανόδου έχει παρέλθει, με τους ναύλους μετά την κορύφωσή τους το περασμένο έτος να βρίσκονται σε απότομα πτωτική πορεία. Βάσει της VesselsValue, το κόστος ναύλωσης ενός vehicle carrier μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs για ένα έτος κινείται πλέον κάτω από τα $50.000/ημέρα. Στις αρχές του 2024 βρισκόταν άνω των $120.000/ημέρα.
Το γεγονός αυτό, σε συνάρτηση με τις εκτιμήσεις για επιστροφή στην κανονικότητα για τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, έχει οδηγήσει σε πτώση των αξιών των PCTCs, ενώ περαιτέρω πτώση της τάξεως του 5% έως 10% αναμένεται εντός του α΄ εξαμήνου του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ