
Οι πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO) ενέργειας εξελίσσονται δυναμικά, προκειμένου να προσαρμοστούν στις ανάγκες της ενεργειακής μετάβασης.
Ειδικότερα, καινοτόμο project προσβλέπει σε παραγωγή πράσινου υδρογόνου και πράσινης αμμωνίας σε πλωτές βιομηχανικές εγκαταστάσεις που βασίζονται στην ανανεώσιμη ενέργεια και στην ηλεκτρόλυση του νερού.
Αυτές οι εγκαταστάσεις ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτρόλυσης, σύνθεσης αμμωνίας και αυτοματοποιημένων συστημάτων ελέγχου, διαμορφώνοντας ένα νέο μοντέλο παραγωγής, που δεν εξαρτάται από χερσαίες υποδομές.
Η SwitcH2 BV αναπτύσσει την πρώτη πλωτή μονάδα παραγωγής πράσινης αμμωνίας ισχύος 300 MW στην Πορτογαλία. Το σύστημα θα βασίζεται στις τεχνολογίες ηλεκτρόλυσης PEM της Ohmium, που διασπούν το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο, στη σύνθεση αμμωνίας της ThyssenKrupp, που μετατρέπει το παραγόμενο υδρογόνο σε πράσινη αμμωνία, και στα προηγμένα ηλεκτρικά και συστήματα ελέγχου της ABB. Η πλατφόρμα θα τροφοδοτείται από παράκτια αιολικά και ηλιακά πάρκα, εξασφαλίζοντας πλήρως ανανεώσιμη ενέργεια για την παραγωγική διαδικασία.
Για την ολοκλήρωση της τελικής φάσης σχεδιασμού, η Jord θα συνεισφέρει στον σχεδιασμό της μονάδας FPSO, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της στον τομέα της χημικής μηχανικής και της κατασκευής αρθρωτών υπερκατασκευών για πλωτές μονάδες παραγωγής.
Στόχος της SwitcH2 είναι η ανάπτυξη ενός νέου τύπου βιομηχανικής παραγωγής καυσίμων, όπου η παραγωγή πράσινης αμμωνίας πραγματοποιείται εν πλω, μειώνοντας τις ανάγκες για εκτεταμένες χερσαίες υποδομές και επιτρέποντας τη δημιουργία βιώσιμων εφοδιαστικών αλυσίδων. Η αμμωνία που θα παράγεται θα αποθηκεύεται στη μονάδα και θα μεταφέρεται σε τοπικούς βιομηχανικούς χρήστες καθώς και στα λιμάνια της Μπενελούξ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ