
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας συνήφθη πρόσφατα από τη γερμανική πολυεθνική Evonik και την ολλανδική εταιρεία VoltH2. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός ηλεκτρολύτη ισχύος 50 MW, που θα τροφοδοτεί την παραγωγική μονάδα της Evonik. Παράλληλα θα υλοποιηθεί και ένας σταθμός πλήρωσης φορητών δεξαμενών με υδρογόνο για τη μεταφορά του σε άλλες επιχειρήσεις ή βιομηχανίες που δεν έχουν άμεση σύνδεση με κεντρική εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου.

Η Evonik, ως ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς καταναλωτές υδρογόνου στην περιοχή, θα καλύπτει σημαντικό μέρος των ενεργειακών αναγκών της από τον νέο ηλεκτρολύτη που αναπτύσσει η VoltH2. Ο ηλεκτρολύτης, ισχύος 50 MW, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το τέλος του 2027, παρέχοντας στην Evonik μια τοπική και ανανεώσιμη πηγή υδρογόνου. Ωστόσο, μέχρι η παραγωγή του πράσινου υδρογόνου να επαρκεί για την πλήρη κάλυψη των απαιτήσεών της, η Evonik θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τη συμβατική παραγωγή υδρογόνου από τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της, διασφαλίζοντας την ομαλή μετάβαση σε μια 100% πράσινη λύση.

Η ενσωμάτωση του πράσινου υδρογόνου στη βιομηχανική διαδικασία της Evonik σχετίζεται άμεσα με την παραγωγή υπεροξειδίου του υδρογόνου (H₂O₂), μιας βασικής χημικής ουσίας που απαιτεί τρεις κύριους πόρους: ηλεκτρική ενέργεια, ατμό και υδρογόνο. Η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρική ενέργεια και τον ατμό έχει ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο. Μάλιστα, από το τέλος του 2024, το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της Evonik προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

Για τη διευκόλυνση της διανομής υδρογόνου, η VoltH2 θα εγκαταστήσει έναν σταθμό πλήρωσης ρυμουλκούμενων σωλήνων (tube trailer filling station) στις εγκαταστάσεις της Evonik. Μέσω αυτής της υποδομής, το υδρογόνο θα μπορεί να αποθηκεύεται και να μεταφέρεται με ειδικά ρυμουλκούμενα φορτηγά, επιτρέποντας την παροχή υδρογόνου και σε άλλους βιομηχανικούς πελάτες της VoltH2. Αυτή η λύση ενισχύει τη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου υδρογόνου στο Delfzijl, συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ