
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας συνήφθη πρόσφατα από τη γερμανική πολυεθνική Evonik και την ολλανδική εταιρεία VoltH2. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός ηλεκτρολύτη ισχύος 50 MW, που θα τροφοδοτεί την παραγωγική μονάδα της Evonik. Παράλληλα θα υλοποιηθεί και ένας σταθμός πλήρωσης φορητών δεξαμενών με υδρογόνο για τη μεταφορά του σε άλλες επιχειρήσεις ή βιομηχανίες που δεν έχουν άμεση σύνδεση με κεντρική εγκατάσταση παραγωγής υδρογόνου.
Η Evonik, ως ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς καταναλωτές υδρογόνου στην περιοχή, θα καλύπτει σημαντικό μέρος των ενεργειακών αναγκών της από τον νέο ηλεκτρολύτη που αναπτύσσει η VoltH2. Ο ηλεκτρολύτης, ισχύος 50 MW, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το τέλος του 2027, παρέχοντας στην Evonik μια τοπική και ανανεώσιμη πηγή υδρογόνου. Ωστόσο, μέχρι η παραγωγή του πράσινου υδρογόνου να επαρκεί για την πλήρη κάλυψη των απαιτήσεών της, η Evonik θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τη συμβατική παραγωγή υδρογόνου από τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της, διασφαλίζοντας την ομαλή μετάβαση σε μια 100% πράσινη λύση.
Η ενσωμάτωση του πράσινου υδρογόνου στη βιομηχανική διαδικασία της Evonik σχετίζεται άμεσα με την παραγωγή υπεροξειδίου του υδρογόνου (H₂O₂), μιας βασικής χημικής ουσίας που απαιτεί τρεις κύριους πόρους: ηλεκτρική ενέργεια, ατμό και υδρογόνο. Η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρική ενέργεια και τον ατμό έχει ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο. Μάλιστα, από το τέλος του 2024, το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της Evonik προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
Για τη διευκόλυνση της διανομής υδρογόνου, η VoltH2 θα εγκαταστήσει έναν σταθμό πλήρωσης ρυμουλκούμενων σωλήνων (tube trailer filling station) στις εγκαταστάσεις της Evonik. Μέσω αυτής της υποδομής, το υδρογόνο θα μπορεί να αποθηκεύεται και να μεταφέρεται με ειδικά ρυμουλκούμενα φορτηγά, επιτρέποντας την παροχή υδρογόνου και σε άλλους βιομηχανικούς πελάτες της VoltH2. Αυτή η λύση ενισχύει τη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου υδρογόνου στο Delfzijl, συμβάλλοντας στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ