
Η μετάβαση στην εποχή του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος γίνεται πιο προσιτή χάρη σε ένα σημαντικό ορόσημο για τη ναυτιλία, το «Clipper Eris». Το εν λόγω πλοίο της Solvang ASA είναι το πρώτο στον κόσμο που εξοπλίζεται με πλήρους κλίμακας τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture & Storage ‒ OCCS). Η καινοτόμος αυτή προσέγγιση υπόσχεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 70%.
Η τεχνολογία OCCS αποτελείται από ένα σύστημα καθαρισμού καυσαερίων, το οποίο δεσμεύει διοξείδιο του άνθρακα (CO₂) από τα καυσαέρια του πλοίου. Το CO₂, αφού φιλτραριστεί, αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές στο κατάστρωμα του πλοίου. Από εκεί, μπορεί είτε να απορριφθεί σε εγκεκριμένους χώρους αποθήκευσης είτε να ανακυκλωθεί για βιομηχανική χρήση στη στεριά. Αυτή η προσέγγιση προσφέρει έναν άμεσο τρόπο μείωσης των εκπομπών, χωρίς την ανάγκη αντικατάστασης των υπαρχόντων πλοίων ή κινητήρων.
Η Wärtsilä και η MAN Energy Solutions, σε συνεργασία με το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF, παρείχαν την τεχνογνωσία και την τεχνολογία που απαιτούνται για την ανάπτυξη του συστήματος OCCS. Η Solvang ASA, από την πλευρά της, εξασφάλισε την επιτυχή εφαρμογή του έργου, επενδύοντας στην προσαρμογή του «Clipper Eris» και στη διασφάλιση ότι το πλοίο πληροί τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Το «Clipper Eris» πρόσφατα αναβαθμίστηκε πλήρως σε ξηρά δεξαμενή στη Σιγκαπούρη, όπου εγκαταστάθηκε το σύστημα OCCS. Το πλοίο παρουσιάστηκε επίσημα στις 16 Ιανουαρίου στο ναυπηγείο Seatrium Admiralty Yard. Η Solvang ASA έχει ήδη επτά νέα πλοία υπό κατασκευή, τα οποία έχουν σχεδιαστεί ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να εξοπλιστούν με την τεχνολογία OCCS, διευρύνοντας τις προοπτικές εφαρμογής της στον παγκόσμιο στόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ